Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

stoker
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 11:15

Hej

Vi vil gerne have installeret et storker fyr. Vi fyre pt med olie, men da vi har skov på ejendommen synes vi det var logisk at bruge noget af det. Vi regner med at vi skal fyre med træ, men måske gider vi ikke det med tiden, så derfor skal der også være til træpiller. Samtidigt, vil vi nok beholde det oliefyr vi har, hvis ingen af de andre dele virker. Men hvad skal vi vælge??

Vi har hørt godt om Gejs, CN, Twinhead; og Baxi, men hvad er bedst?? Jeg har før læst en del gode erfaringer med Baxi herinde, men hvad med de andre.. Vi har ca 400 km2 der skal fyres i. Fordelt i et stuehus på 260 km2, og en lejlighed på 120-130 km2. Hvad vil I anbefale??

0
0
Svar på denne tråd

Blot en lille finurlig en;)
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 11:33

Ikke fordi jeg har noget klogt at sige om stokerfyr mv. - men jeg håber da ikke det 400 kvadratkilometer der er tale om, men derimod kvadratmeter

Beklager morsomheden på dine vegne

Helle & Mulerne;)

Hvis du var en tåre, ville jeg aldrig græde af frygt for at miste dig (U know who you R)

Intet er så dårligt, det ikke er godt for noget..........................

0
0
Svar på denne tråd

ups...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 12:59
Takker, og ups en skrive fejl man kan forstå.
0
0
Svar på denne tråd

Liagro
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:46

Vi har en fra Liagro. Har kun haft den i 14 dage men indtil nu er vi kun glade for den.

Vores VVS mand sværgede til BAXI, men har måttet indrømme at Liagroen er mindst lige så god.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

stoker...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 18:09

Min far som er på fjernvarmeværk og kender en del til VVS og elektrisitet, sværger til Benekov, Baxi og Wissmann (?).

En god reminder, når man laver fyr er, at rør mv koster mindst det samme som et godt fyr. Derudover er det vigtigt at man bruger en god pumpe. Vi har primært købt vores ting hos www.vvsekperten.dk De er langt billigere end den lokale vvs.

0
0
Svar på denne tråd

søg på pilleklubben
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 19:39

pilleklubben.dk er altid et godt bud når man skal investere

i storkerfyr her er der mange erfaringer samlet.

Jeg tror at hvis jeg skulle have nyt ville jeg kigge alvorligt

på et blacksmith.

lige nu har jeg kørt med et passat c2/400 siden år 2000 uden de store problemer3.

Håber det hjælper dig

Hilsen Frank

0
0
Svar på denne tråd

Twinheat
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 20:28

Vi har fået et Twinheat som vi er rigtig glade for. Vi valgte Twinheat efter anbefalinger og gode erfaringer dels fra mine forældre dels fra en tidligere klassekammerat der er VVS-installatør. Begge havde en Twinheat M20, hvor der kan komme ret store stykker brænde i, vi har dog valgt en model hvor der ikke er rum til fast brændsel.

Den VVS'er vi havde til at installere fyret var primært vant til Baxi, men måtte indrømme at flere ting var smartere ved Twinheat'en, bl.a. mht. styringen og brandkammeret.

Mvh. MajkenM

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 07:31

Takker for de svar der er kommet. Så kom der også lige en masse andre muligheder frem.. Hvilket sikkert kun gør det mere vanskeligt at vælge , men det er jo altid godt med et bredt udvalg, og med erfaringer fra andre bruger.. Kom endelig med flere erfaringer.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 08:51
Twinheat.. og det har kørt upåklageligt siden 2000. Der har kun været driftstop, når manden har glemt at hælde piller på og her fornyligt, da en kæde var sprunget. Så vi er godt tilfredse.
0
0
Svar på denne tråd

Her er der
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 10:00

ingen tvivl om at BAXI er det optimale for os.

Har lige købt nummer 2, da huset var blevet for stort til at den første BAXI kunne blive ved med at trække varmen rundt.

mvh. Rikke

Avl af DV samt DSP.

Venter føl i 2007 efter Nobleman samt Røgilds Kidogo.

0
0
Svar på denne tråd

Twinheat
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 16:11

vi har twinheat det fungerer perfekt og er i øvrigt "altædende".

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

REKA upåklageligt
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:04

Hej

Har selv reka. Det køre fint på træpiller, flis, spåner, biosmuld. Vi fyre med det der nu måtte være billigst. Man kan hos reka få en skræddersyet løsning. Du kan se mere på www.reka.com

Har du været på agromek ? prøv at spøger de forskellige forhandler af de forskellige mærker, hvilken kedel de har stående hjemme. 3 ud af de fem forhandler vi snakkede med havde selv et reka fyr ståede hjemme. Det siger lidt om mærket.

Hilsen alice

0
0
Svar på denne tråd

anbefaler
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:20

Nu kan jeg ikke lige navnene på de forskellige, men vil råde jer til at købe et af de fyr hvor der kan være store stykker brænde. Det er meget tidsbesparende. Vores vil vi aldrig komme til at bruge til brænde, da vi så skulle putte på hele tiden. Åbning og rum er simpelthen for småt.

Helle

Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

ja eller
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:55

personale-priserne

Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider