Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

fyr til hestemøg???
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 17:39

Læste herinde på heste-nettet for et stykke tid siden, at man i Sverige kunne få nogle fyr som man kunne putte hestemøg ned i..

Vi har pt oliefyr (DYRT) men til næste år skal olietanken jo graves ned og alt det der...så tænkte på om det ikke ville være billigere med sådan et fyr,når man nu kan gå ud og tage brændslet i sin egen baghave..?..

Er der nogle af jer der kender til sådan et fyr??

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

et fyr til møg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 19:18

det lyder som noget af et eventyr, og hvis det virkelig findes, så skal vi da ha sådan et lige med det samme...

mon ikke bare de putter møget ind i bigballefyret ovenpå en balle halm

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Jo den er god nok
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 19:51

Man kan fyre med sit møg. Mener det stod under en af nyhedderne, men det er vist mest i Norge/Sverige man kender til det, så vidt jeg husker...

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

stoker-fyr
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 00:57

Jeg har hørt, at hvis man har et stokerfyr og hesten står på træpiller, så kan man putte hestemøget ind i fyret og så futter fyret det af. Dog skal hestemøget vist være tørt inden man putter det ind i fyret og det kan jo godt være lidt svært at få det gjort - især med det vejr vi har i Danmark lige nu, men i sommerhalvåret ville det sikkert godt kunne lade sig gøre.

0
0
Svar på denne tråd

har også
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 22:18
læst om det, tror det var i landbrugsnyt??.. Vi står for at skulle have nyt fyr så jeg har forhørt mig lidt rundt omkring.. Men de steder jeg har spurgt viste de ikke så meget om det men mente at det var en form for tørret møg i en slags briket form en anden mente dog også som en anden skriver at det måtte være træpiller med møg i... Men jeg fik jo straks doller tegn for øjnene.. Men smarte er de, de svenske..

Mvh. Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Endnu ikke tilladt i DK
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 09:18

Hej alle,

Det er rigtig nok, ja - men grundet lovgivning eller et eller andet, er det ikke tilladt at gøre i Danmark - endnu - så vidt jeg er informeret - men jeg har samme håb som I, om at det sker indenfor den nærmeste årrække - det ville jo være dejligt med *gratis* varme:)

God sne-dag til jer;)

Helle & Mulerne;)

Hvis du var en tåre, ville jeg aldrig græde af frygt for at miste dig (U know who you R)

Intet er så dårligt, det ikke er godt for noget..........................

0
0
Svar på denne tråd

Hestemøg
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 09:47

Tror ikke at der er så meget økonomisk fidus ved det hvis man er privatperson med mødding, fordi møget skal være tørt og som en skriver, så er det ikke let under danske forhold.

Desværre.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt Mai (se evt. præsentation)

0
0
Svar på denne tråd

læs dette
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 17:36

www.atl.nu/Article.jsp...icle=37660

Her er artiklen fra sverige. Håber også på det bliver muligt i danmark...Men herhjemme er vi som regel ikke så hurtige og smarte som svenskerne til at se sådanne muligheder

Så vi må drømme videre om et lo...fyr.

Maiken

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 17:59
Det er ikke tilladt at brænde møg af i DK.
Men det kunne da være dejligt.
0
0
Svar på denne tråd

heste-møg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 17:29

nej, det er ikke tilladt endnu, men man kan godt gøre det.

Både med træpille, spåner, halm og biosmuld som strøgelse.

Er det i peridoder for vådt, så kan man jo blande noget tørt i.

Det vil til hver en tid være billiger at have et fyr til forskellige biobrændsler end et oliefyr også som privat person.

Se mere på www.reka.com, de har blandet solgt mange af disse anlæg til sveige.

Der er en forhandler liste og de kan sikkert hjælpe jer vidre.

Hilsen alice

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider