Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hvordan ser jeres gårdsplads så ud??
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 15:04

Vi skal nemlig have gjort noget ved vores her i foråret.

Lige pt. er der delvis marksten/brosten, asfalt og jord - ikke nogen køn cocktail. Og jeg GIDER ikke bøvle med ukrudt en masse hele sommeren igen.

Så vi har snakket om at få granitskærver på hele gårdspladsen. Men før det smides på, skal der så ikke være en form for underlag (altså mellem den nuværende gårdsplads og skærverne)???

Eller har I andre gode ideer??? Og hvad har I gjort???

Vh Diva

0
0
Svar på denne tråd

gårdsplads
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 15:28

Vi har lagt sf sten og lavet en sti med køre fliser til møddingen så hos os kan vi muge i små sko ok altså hvis vejret tillader.

det var lidt dyrt men jeg har ikke fortrut denne løsning

Hilsen gårdmandinden

Nordmarksgårdens hestepesion for Islænderheste og alm dresur heste
0
0
Svar på denne tråd

Mere gårdsplads
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 17:15

Jeg skal så ikke over gårdspladsen for at muge ud, da jeg har udgang i den ene ende af stalden ved siden af møddingen. Så der er ikke så meget praktisk at tage hensyn til...

Vh Diva

0
0
Svar på denne tråd

gårdsplads
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 22:26

Jeg er ret sikker på at der skal gøres noget ved underlaget før der lægges skærver på, hvis ikke ukrudtet skal komme igen. De tidligere ejere af vores ejendom havde fået grus lagt på gårdspladsen ovenpå et underlag af jord/pigsten/grus osv. og her gror ukrudtet ihvertfald lystigt op gennem det hele. Vi lever dog med det indtil videre, da vi ikke helt har besluttet hvordan gårdspladsen sakl ende med at se ud, men kønt er det absolut ikke.

Hos mine forældre blev der kørt et lag stabilgrus på inden der blev lagt grus på, og her er der ingen ukrudt, kan dog ikke huske om der også er fibertex under.

Mvh. MajkenM

0
0
Svar på denne tråd

Der skal bare et tykt lag skærver på.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 23:42

Hej

Vi har lagt Herregårdssten rundt langs kanten af gårdspladsen, hvor vi færdes til fods. I midten og i indkørslen, da er der granitskærver, da der foruden vores biler også skal køres med tungere maskiner. Det er ikke den billigste løsning, men det er rigtig flot og skærverne er rimelig nemme at holde.

Ukrudt tages med en ukrudtsbrænder. Men en sådan gårdsplads er ikke velegnet til hestehove, da de kantede skærver let sætter sig fast i mellem hestens sko og hov. Desuden er skærver meget tunge at rive/flytte med, så der skal ikke laves ret mange huller i den belægning, som skal jævnes. Arealer til hestehove bør belægges med fliser eller sand/grus.

Det er ikke nødvendigt at lægge fibertex under skærverne, men der skal lægges ca. 10 cm skærver for et det dækker tilstrækkeligt, sådan at der ikke kommer sollys ned og får ukrudtet til at spirre. Der kan selvfølgeligt godt lægges fibertex først, men det er en dyr løsning og ukrudtsfrøene, der kommer med vinden, vil alligevel spirre ovenpå fibertexen, hvis de får vand og sollys.

Vores gårdsplads har holdt i 3 år med 13T skærver, men i år da kræver den nok, at der bliver kørt ekstra 5 T på.

Det var så lidt om vores erfaringer med granit.

MVH Helle

Det var så mine erfaringer

SeletøjsSalg - Seriøs og kvalificeret vejledning i køreudstyr. Speciale i små størrelser både inden for kørsel og andet shetlænder udstyr. Tlf.: 86 46 60 93.
0
0
Svar på denne tråd

der er så
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 15:02

mange mulighede at det er svært at vælge !!

vi skal også igang når vejret bliver til det, vores gårdsplads ser mildt sagt træels ud efter at vi har fået lagt vores lade ned, planen i første omgang at pladsen skal afrettes, vi diskutere så lidt frem og tilbage om der skal såes græs eller der skal grus på igen, jeg er mest til gruset, fordi vi bor i så vådt et områd at jeg tror at græsset vil blive til noget smat og skal der græs skal der laves nye døre/porte i stald bygningen for så vil jeg ikke have heste i gården.

en ting er vi dog enige om og det er at der skal noget op hvor laden stod før som kan skærme af ude fra vejn for føj hvor er der visse folk som er nysgerrige og som er lige ved at dreje nakken afled for at glo og vi vil nødig være skyld i et trafik uheld

venlig hilsen Berit

Hvad naturen har nægtet påfuglen i hovedet, har den givet den i halen.

Kåret Tinker Hingst

Darma til salg

Hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Ukrudt kommer alligevel.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 15:09

Det der med at alle folk siger man skal have dug under fliser og skærver for at undgå ukrudt!!! Det hjælper kun de første par år.

Kender nogen der lavede terasse på den måde, de har ukrudt den dag i dag.

Frøene bliver nemlig ført med vinden og slår rod oppe fra. Der er ganske vist mest i jorden, og jo så er man da bugt med det. men det kan altså ikke undgåes.

Vi har almindelig perlegrus og en gang af fliser fra stuehus til stald. Men har heller ingen heste i gårdspladsen.

Vneligst Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Stor ..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:40

ca. 1200 m2, den er omkranset af 4 bygninger og ret 4 kantet .

I ÅR kommer der så endenlig gang i opførelsen af mit SPRINGVAND :-) :-) Det er indkøbt , og er med heste der sprøjter vand ud af munden ,ørne og en figur allerøverst oppe som hælder vand ud af en krukke :-)

Der skal graves ud og ned og der skal støbes fundament og sokkel så det kommer op i 3,5 meter i højden .

Der skal være en støbt "skål" udenom så der kan sættes planter i . Og så skal der være 3 spots der kan lyse det op om vinteren .

Når alt det graveri er overstået SÅ skal der små ærtesten ,flere tons, på igen .

Illum, navnet forpligter!!

Skal du stå brud til foråret,og er du bange for at komme til at fryse.

Så kik på min præs.

Jeg sælger de smukkeste pashmina tørklæder i bla. hvid og råhvid.

Terror har født!

0
0
Svar på denne tråd

knust beton under skærver
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 20:42

Hej vi er ved at anlægge granitskærver på gårdsplads, med flisegange til stald hus oa...

Vi har fået lagt 10 cm knust beton under skærver- anbefalet for at de kan holde til kørsel.

Pris for knust beton ca. 130 pr m3

0
0
Svar på denne tråd

Gårdsplads
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 22:54

Vi lavede gårdsplads sidste sommer, og valgte at ligge fliser. Det er for at slippe for at gå og fjerne úkrudt konstanst, og så ligger vores ejendom i et område hvor grundvandet står rimeligt højt.

De første 5 år fik vi bare lagt perlegrus og lignede ovenpå når det forsvandt ned i jorden, men det er jo ikke en løsning på lang sigt.

Så sidste år gravede vi ca. 1 meter ned og fik hele bunden stabiliseret, og derefter er der lagt over 400 km2 fliser. Vi har valgt nogle fliser der kan tåle en lastbil og lignende. Det ville være ærgeligt hvis de knækkede pga for stor vægt på dem.

Så når der kommer ukrudt til foråret mellem fliserne - og det kan ikke undgås, heller ikke ved at ligge dug under fliserne da frøene jo kommer ovenfra - så er meningen at vi tager en gasbrænder og fjerne det. Bagefter kan man så tage havetraktoren og sætte kosten derpå, og vups, så skulle gårdspladsen gerne være flot igen.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

vores heller ikke færdig
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 10:19

Vi er lige flyttet ind for lidt over en måned siden. Så vi er først i gang med at lave stald og indhegning klar til hestene. Men gårdspladsen skal da også have en tur engang. Dog synes jeg den er rimelig pæn p.t...så er bestemt ikke ked af det. Og så er den jo min egen

Og så flot er den med sne ..*SS*

Måske vi skal have en slags bund/grus der ligner sne..??...hehe..det ser da godt ud

Shadowfax - (y) Min hyps er en FRIESER (y)

The Prancing Pony

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

Angelina
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 11:08

jooo vel ser det flot og meget hyggelig ud. Der er lidt Morten Kock over din gårdsplads...

Bare det der er ryddet op og der ikke ligger en hel masse skrammel.

Er der ryddet op, kan selv den gammel gårdsplads, der trænger til en kærlig hånd, se hyggelig ud.

Når man køre ude i det danske land, ser de søde og pæne steder, er der desværre nogle, steder der ligner lossepladser...

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

Min gårdsplads...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 14:55

... er med ral på.

Det er nemt og forholdsvist billigt. Ikke mindst når jeg så tager "luge-jernet" på ryggen, og "luger" en vindstille aften.

5-10 liter rækker fint når man bare "plet luger" hvor det trænger.

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

pigsten
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 01:08

Gammeldags pigsten. Luges med "flydend hakjern" (Roundup) 3-4 gange om året, og holder sig derved pæn.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriets Arbejdsgruppe om hold af heste Januar 2006

0
0
Svar på denne tråd

vores er...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 16:20

med grus...måske ikke det optimale...men er nu glad nok for den...og ser skam pænt nok ud om sommeren når der er ryddet pænt op...blomster i krukker her og der...

Man kan faktisk få det til at se pænt ud med små midler. ...men nu hører jeg så også til dem der ikke kan fordrage når en gårdsplads mest af alt minder om ragnarok...

Angelina...der er vel nok hyggeligt...

Venlig hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak Helle
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 16:48

tak skal du have...ja, vi har også en enkelt krukke stående derude under køkkenvinduet. Den havde en makker, som dog er bukket under for den hårde frost. Så nu må jeg nok ud og købe 2 helt nye...

Der skal nok også på et tidspunkt nyt grus. Selve indkørslen er tyndet lidt ud og det giver trælse vandpytter om vinteren. Den ståre busk nede i hjørnet vil manden have fjernet, da den åbenbart ikke tillader stenene/murværket bagved at tørre. Så væk med den og så må vi få os en lille "blomster ø" med gammel (kunstig) brøndpumpe.. Det er bare fór "morten korch" agtig og liiige noget for os...har også prøvet at lokke manden til at jeg kan få en strigleplads ude foran stalden (den hvide bygning)inde i gårdspladsen. Men det ville han så ikke være med til hehe...fint nok..

Shadowfax - (y) Min hyps er en FRIESER (y)

The Prancing Pony

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

Vores blev lavet
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 16:01

sidste år. Først fik vi skrabet ca. 10 cm af over det hele, fordi vi længe havde døjet med ukrudt.

Derefter fik vi lagt et lag af knust beton på, og derefter et pænt lag granitskærver.

En dyr løsning..., ingen tvivl om det.

Og inden vinteren fik sit tag i lille Danmark, var de første spæde udkrudtsplanter ved at se dagens lys i vores nyanlagte gårdsplads, så jeg er desværre faktisk i tvivl om, hvor meget vi får for de ekstra penge andet end at vi synes det ser pænere ud end almindelig ral...

Mvh

Line

1'er pony udlånes til selskab - se præsentation

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider