Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Staldlys udenfor stalden
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 12:55

Hej med jer,

Jeg søger med lys og lygte efter et lysarmatur til udendørs, ved f.eks. lade/udendørs vaskeplads - en af dem man ser på mange større gårde ved deres lader mv. - det ligner et lysstofrør på en jernarm, således at det er vinkelret ud fra bygningen og dermed lyser meget op.

Er der nogen som ved hvad det hedder, og/eller hvor man kan få det??

Jeg har været hos både elektriker, lampebutik, trælaster, Silvan mfl., og ingen aner hvad jeg taler om - måske er jeg bare ikke god nok til at forklare det???

tak på forhånd og hilsner Helle

Helle & Mulerne;)

Hvis du var en tåre, ville jeg aldrig græde af frygt for at miste dig (U know who you R)

Intet er så dårligt, det ikke er godt for noget..........................

0
0
Svar på denne tråd

min mand
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 10:14

har lige sat en halogen lampe fra Jem og fix op udenfor. Han har ca. givet en 50,- for den og det var mellem str.

Den lyser kanon godt op, er lille og firkantet, så nu kan vi ride ude på folden selv når det er helt mørkt. Den lyser hele vejen rundt.

Prøv den.

Helle

Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

Takker:)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 10:40

Hej Helle,

Takker for info - jeg vil prøve den af så - selvom jeg synes de så så små ud;)

Helle & Mulerne;)

Hvis du var en tåre, ville jeg aldrig græde af frygt for at miste dig (U know who you R)

0
0
Svar på denne tråd

Halogenlampe
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 23:00

Jeg vil lige "smide en advarsel" ang. halogenlamper.

Vi HAR en rigtig god udendørslampe med lysstofrør - som beskrevet i første indlæg .. men vi har ikke helt kunnet bestemme os for - hvor den skal være - så derfor er den ikke monteret. *s*

(Nu har vi også kun haft den i 7-8 år ... men ting ta'r tid). ;-)

Vi monterede så (midlertidigt) en halogenlampe med føler - som jo er sk*de smart .. meeen ...

Hestene kunne ikke se en skid, når de skulle ind til natten - og Cæzar præsterede faktisk at løbe direkte ind i hestetraileren ..???

Den blændede noget så grusomt!!!

Så hvis valget går på en halogenlampe - så skal placeringen nok overvejes RET nøje ... (vores er pillet ned igen). *s*

Forøvrigt vil jeg anbefale at søge på noget i retning af "vejbelysning"/"gadebelysning" - eller noget til sportspladser (ej halogen).

Men jeg fandt lige et link - som du måske kan bruge:

www.danintra.dk/produk...tGruppe=33

Ellers er der jo altid den mulighed, at du kan kigge lidt på lokalområdets vejbelysning og så evt. rette henvendelse til kommunens tekniske afdeling. :-)

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Tak Nina
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:10

Jeg vil tjekke engang - ville jo helst have en af *de gode gamle* som jeg forsøgte beskrevet - men jeg prøver med kommunen - vi bor rent faktisk et sted hvor det kan være svært at se om der kommer biler når vi kører ud fra gården, så måske de endda også kunne hjælpe med sådan et vej-spejl:)

Hilsner og god weekend:)

Helle & Mulerne;)

0
0
Svar på denne tråd

lys på folden
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 13:08

Du kan købe et udendørs lysstofrøramatur i hjem og fusk og bauhaus der er to rør i og det giver et fantastisk lys uden og blænde og så bruger det næsten ingen strøm pris 149kr. og sådan en rørholder som du snakker om kan du få den lokale smed til at lave for dig, det er blot et 1 tommer vandrør med et beslag påsvejset og det koster ikke mange basse øre og få lavet.

vedr. halogenlamper så er det noget @!#$, de blænder, bruger 500w og bliver helt vildt varme med brandfare til følge.

0
0
Svar på denne tråd

halogen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 13:20
Der er også en anden ulempe ved halogenlamper og der er at "pæren" springer HELT VILDT let, så hvis man ikke gider at montere ny pære i tideog utide, så kan den ikke anbefales.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt Mai (se evt. præsentation)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider