Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Fugt/svamp i stuehus
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 19:54

Er der nogen, der har erfaringer med dette i et stuehus?

Boligen var i august-september meget fugtig indendøre - så fugtig at møblerne føltes klamme trods heldagsudluftning. Varmemæssigt var der jo ingen grund til at fyre.

Sønnens far fik lungebetændelse af at være her i en uge. Jeg har hostet mere end normalt, er generet i øjne og hals og har ofte trykken i hovedet, hvilket jeg ikke plejer at have.

Mest af alt har jeg lyst til at pakke med det samme, men det er jo ikke nemt med 3 heste i baglommen :-)

Er der nogen, der har nogle gode råd til, hvordan jeg kan mindske genen, indtil vi har fundet en anden bolig, som vi snarest ønsker?

Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

Hestebolig søges - se annoncen på Markedspladsen under ejendom ønskes til leje.

0
0
Svar på denne tråd

varme på i alle rum
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 21:24

udluftning flere gange dagligt og uden at slukke for varmen samtidigt.

køb en elektrisk affugter . De kan købes for omkring 1500-2000 kr og suger den fugtige luft ind og renser samtidigt luften inden den blæses ud igen.

Vi købte en forrige år og tiltords for vi ikke syntes det var fugtigt på første salen, ja så samlede behodleren på bare det første døgn, mange liter vand.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 6 KG.
0
0
Svar på denne tråd

affugter
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 11:32

Ligesom Inger skriver, så skynd dig at skaf en affugter. Det er også meget nemmere at holde varme i alle rum, når luften ikke er fugtig.

En affugter kan købes i Jem & Fix til 895. Anskaffede mig en for nylig - ikke fordi der var specielt fugtigt i mit hus, men dog lidt om morgenen. Huset er ikke alt for godt isoleret, og jeg havde også lidt problemer med hoste (som dog var et produkt af kold lungebetændelse), men jeg ville skire mig. Luften er anderledes herinde - og det bedste af det hele er, at når der har været rygere på besøg, så er røglugten hurtig væk igen ;-)

Ellers få en håndværker til at tjekke huset, det kan jo være der er masser af skimmelsvamp. Men husk også, at begynder man først at fokusere på det, så ser man det over det hele.

MVH
Trine

Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston

0
0
Svar på denne tråd

Plastikmaling?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 00:05

Nu ved jeg jo intet om hvorvidt huset er malet, men er det et pudset hus, der er malet, kan problemet skyldes plastikmaling på husets yderside.

Er det tilfældet skal huset sandblæses og males/kalkes så huset atter kan ånde. Min kusines hus var igennem sådan en behandling med godt resultat og vi havde lejet et hus på Samsø med samme problem i sommers, man bliver virkelig dårlig af at bo med svampe.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv med
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 23:32

Her er gode råd til affugtning.

• Brændeovn - suger fugtig luft ud gennem skorsten, og levere tør varm luft.
  • udluftning flere gange dagligt 10 minutter ad gangen
  • Solaventi - www.solarventibutik.dk/
  • Ikke spare på varmen og udluftningen

Hvad er årsagen til fugten? Måske en fordel at finde grunden der til..

Vh Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at kigge
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 21:03

på denne helt fantastiske hjemmeside.

www.goerdetselv.dk/

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Nyere hestetrailer sælges

Skriv PB/mail for oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Så foreligger
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 12:53

resultatet af prøverne for skimmelsvamp i huset her:

Massiv skimmelsvamp

Behandling:

Alt indbo skal fjernes og rengøres med kemi.

Alt tapet skal fjernes og behandles med kemi over 3 dage.

Træt???

Tak for jeres gode råd. Det største problem i huset her er nok, at uanset hvor meget man fyrer, bliver huset ikke varmet ordentligt igennem - de perfekte betingelser til skimmelsvamp.

Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

Hestebolig søges - se annoncen på Markedspladsen under ejendom ønskes til leje.

0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet isolering???
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 23:27

Der er opfundet noget for mange år siden. Man kalder det isolering Det fås i forskellige materialer og er faktisk rigtigt godt hvis ikke man kan varme ordentlig op.

.

Hvad angår opvarmning, ved ikke om du bruger el varme? Ved ikke hvad det er, men el varme virker som oftest ikke lige så godt som anden varme kilde.

.

Pøj pøj med det hele, og se så at komme ud af hytten inden I bliver syge for alvor.

.

Vh Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider