Vi står for at skulle bygge en eksisterende svinestald om til hestestald. Jeg søger nogle råd, og evt forslag til hvordan stalden skal indrettes.
Selve bygningen er ca 17 meter lang og ca 6 meter bred. Der er nogle jernstivere, som vi helst vil lade sidde, af hensyn til både økonomien, men også da de er bærende.
Pt ser stalden sådan ud. Boksene er 2,90*2,50, hvor jernstiverne sidder i alle fire hjørner i hver boks (forstår I det?). Derudover er der etableret et rum af forrige ejer, hvor det vil være oplagt at lave sadlerum, og dette vil få indflydelse på resten af stalden. Rummet er ca 5,5*2,5.

Min mulige plan for en indretning ser sådan ud (som nedenunder). Der er hver boks lagt sammen med staldgangen, så hver boks bliver 2,90*3,50. Her er der god plads foran hver boks, men der er kun plads til 3 bokse, sådan umiddelbart. Hvor ville I lægge en 4. boks? Jeg har tre heste, og vil meget gerne til at avle på den ene, så 3 bokse er næsten for lidt. Hvordan kunne stalden ellers se ud (selvfølgelig under hensyntagen til de eksisterende jernstivere og sadlerummet)?