Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hjælp til indretning af stald.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 19:38

Vi står for at skulle bygge en eksisterende svinestald om til hestestald. Jeg søger nogle råd, og evt forslag til hvordan stalden skal indrettes.

Selve bygningen er ca 17 meter lang og ca 6 meter bred. Der er nogle jernstivere, som vi helst vil lade sidde, af hensyn til både økonomien, men også da de er bærende.

Pt ser stalden sådan ud. Boksene er 2,90*2,50, hvor jernstiverne sidder i alle fire hjørner i hver boks (forstår I det?). Derudover er der etableret et rum af forrige ejer, hvor det vil være oplagt at lave sadlerum, og dette vil få indflydelse på resten af stalden. Rummet er ca 5,5*2,5.

Min mulige plan for en indretning ser sådan ud (som nedenunder). Der er hver boks lagt sammen med staldgangen, så hver boks bliver 2,90*3,50. Her er der god plads foran hver boks, men der er kun plads til 3 bokse, sådan umiddelbart. Hvor ville I lægge en 4. boks? Jeg har tre heste, og vil meget gerne til at avle på den ene, så 3 bokse er næsten for lidt. Hvordan kunne stalden ellers se ud (selvfølgelig under hensyntagen til de eksisterende jernstivere og sadlerummet)?

0
0
Svar på denne tråd

Man kunne
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 19:58

vel lave en stor foleboks, ved siden af sadelrummet.

Så boksen får samme længe som sadelrummet, og samme bredde som de andre bokse.

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Det glemte jeg at skrive...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 20:10

Døren ind til sadlerummet er helt oppe til venstre hjørneaf rummet. Hvor skulle du også vide det fra :-)

0
0
Svar på denne tråd

Eller.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 20:46

Man kunne måske lægge en boks i den ende som Bimboe foreslog, men den vil så ikke blive så bred. Den vil få cirkamålene på 2,55*4-4,5 meter. Lige pt står de i bokse som er 2,47*3,5-4 og det fungere fint. Den ene er faktisk født derinde, så det kunne være min foleboks.

Hvad siger tommelfingerreglerne om boksstørrelser?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 21:01

den hedder min 3*3 m, men jeg er absolut ikke sikker.

Jeg har en skitse af min stald i en tråd længere nede, har også bokse på 2,85*4 m, og sådan bliver det altså, lov eller ej. Mine dyr lider ingen steder, og så længe det er en pony, går det helt sikkert

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 21:04

Jeg vil også helst have dem minimum 3*3 meter, men jeg regner med at boksen skal være en reserveboks (det kunne jo være jeg købte en hest mere eller vælger at beholde føllet om nogle år - shhh manden ved det ikke :-) ), og derfor vil boksen stå ledig de første år, og ellers vil der komme føl og plage i, hvis det ikke kan gå med en stor hest.

Øvrige forslag modtages med kyshånd.

Mvh
Alice.

0
0
Svar på denne tråd

lovforslag
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 21:15

Der er kommet et lovforslag omkring hold af heste, som er sendt til høring - jeg kan ikke lige huske det, men det siger meget omkring højde til loft og boksstørrelse ´- skal man alligevel lave om, kan man jo ligeså godt være på forkant med det.

Planer om avl af Irish cob og fjordheste - dog først med føl fra år 2007.

www.lisehauge.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lovforslag.
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 10:01
Der skal være 2,6 m til loftet, og boxstørrelsen skal være 1,7 x hestens stangmål.

Guesswho
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider