Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 15:55
jeg har fået lavet en roundpen, hvor vi har gravet al mulden af. spørgsmålet er nu hvilke erfaringer har i med muslingeskaller nogle siger ca 30 cm lag og derefter mellem 5 og 10 cm grus. det er en billig løsning og så skulle skallerne dræne rigtigt godt skal lige sige at den ikke skal bruges hver dag. giv jeres mening det vil jeg sætte stor pris på.

pease love and understanding

0
0
Svar på denne tråd

vores bane
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 10:14

Nu er det ikke en roundpen vi har men en ridebane og på den har vi puttet et lag på 15-20 cm skaller og 3-5 cm grus.

Den dræner rigtig fint men skal have lidt ekstra skaller på hvert år , da skallerne efterhånden bliver knuste.

Min erfaring er at banen skal ligge tøjt i terrænet og at al muldjorden skal af før du planerer og fylder skaller på.Så bliver den god.

Mvh Graven

Hestepasser søges til dejlig Welsh cob vallak på 146 cm og 3½ år og til Welsh cob hoppe på 9 år og 147 cm

0
0
Svar på denne tråd

KØBES HVOR?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 11:52

Hejsa

hvor har i købt de skaller henne og hvad giver i for dem.

pease love and understanding

0
0
Svar på denne tråd

Roundpen
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 17:54

Hejsa

Jeg har både ridebane og roundpen. På ridebanen er der langt skaller og det virker fint, men jeg ville ikke lægge skaller i en roundpen, men derimod fint sand.

Personligt syndes jeg, at hestene arbejder bedre på den måde. Når man træner i en roundpen, har man ofte behov for at lægge pres på hestene, og så kan det jo forekomme at de måske glider eller at de skal lave nogle meget pludselige vendinger. Vi bruger den jo netop for at opnå mere fintfølende heste, der kan arbejde ved små signaler (kropssprog) men inden man når helt derhen skal det først læres af hesten og så syndes jeg ikke at skaller virker særligt godt.

Smag og behag...

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

Muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 08:24

Hej "Graven"

Hvordan er det at ride på skaller? Giver det nogen form for affjedring på banen?

Harver I eller planer i banen?

Jeg er også meget interesseret i at høre hvor det kan købes og hvad det koster.

Mvh

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider