Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Udebokse i eksisterende bygning
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 07:12

Hej HN'ere.

 

Vi har en lille ældre gård, med en mindre bygning, der anvendes til hestestald med 3 bokse.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få bygget stalden om så de 3 bokse kommer til at ligge op ad samme væg og så med hver deres dør/udgang direkte til folden - altså en form for "udebokse"/løsdrift i stalden, med plads til staldgang osv. bag boksene.

 

Men det kræver at der bliver sat flere døre i muren, så hver hest får sin egen dør ud + en dør til mig, så jeg ikke skal gennem boksene for at komme ud.

 

Er der nogen der har lavet noget lignende?

 

Er der nogen der kan anbefale hvor man skal købe døre? Jeg vil meget gerne have nogle todelte stalddøre, så man kan nøjes med at lukke den nederste så de kan stå og kigge ud. Evt. bør der nok være vindue i den øverste del af døren ift. lovkrav om lysindfald, da dørerne kommer til at sidde der hvor nogle af vinduerne er pt. Jeg synes dog at det er meget få producenter der oplyser priser på nettet og de priser jeg så har fået synes jeg er lige i den dyre ende, da vi så ender på små 20.000 for 3 døre.

 

Kan man overhovedet bruge de døre der er beregnet til udebokse o.lign. i en ydermur? Eller skal det være en anden type dør?

 

Tips, ideer og erfaringer med lignende projekter modtages meget gerne :)



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stalddøre
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 12:32

Jeg blev nysgerrig da jeg læste dit opslag og måtte lige google - jeg tror at det bedst kan betale sig at starte fra en ende og kontakte firmaerne (medmindre man vil gå i gang selv).

 

Jeg fandt denne som der er en del gode idéer i:

www.heste-nettet.dk/forum/34/13912/ 13912/

 

Der er også disse - hvor det lader til at der kan sættes vinduer i - i hvert fald i nogle af typerne:

www.vestdoren.dk/pladedore/ pladedore-halvdor.html

www.vestdoren.dk/revle-dore/revle- dore-halvdor.html

 

Sådan et opslag kræver opfølgning i form af billeder mm. når du kommer i gang med dit projekt

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 05:42

Mange tak for inputs... Jeg skal helt sikkert nok smide lidt billeder op, når projektet er færdigt :) Hvornår det så lige bliver er ikke til at sige :D

 



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldprojekt..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 08:18

Det lyder spændende, jeg håber også jeg en dag skal renovere lidt mere på mine bygninger :-)

 

Jeg syntes der er ret meget i døre osv. her: fremtiden-staldinventar.dk/DK/ Vinduer(x17x)%20Døre%20og%20Porte/Døre%20 (x9x)%20Porte.aspx

1
0
Svar på denne tråd
 
 skandwood
Forfatter: 
Dato:  13-04-2018 07:40

Vi har stald fra Skandwood, inkl. todelte døre, som man også kan få med vinduer. De kan købes enkeltvist.

 

Billede

 

Hmmm, jeg ved ikke lige hvorfor billedet vender forkert...

 


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2018 04:11

Så er vi næsten i mål med vores staldombygning og jeg vil da lige vise resultatet.

Vi har lavet alt selv og har dermed kunne holde prisen nede på et meget fornuftigt niveau :)

Der mangler stadig karme udvendigt, samt de øverste døre, som gerne skulle blive færdige indenfor en måneds tid.

 

Her ses syalden indefra, vi har sidenhen fået trukket nye rør til vandkopper samt sat andre lamper op :)

 

Billede

 

Udenfor, hvor vi nu har lagt 3 rækker fliser, sat tagrende op, men stadig mangler karmene samt de øverste døre.

 

Billede

 

 

 

Billede

 

En boks indeni.

 

Billede

 

 

Min nye staldgang med meget bedre strigleplads end tidligere.

Billede

Strigleplads + glimt af alu-lister der er sat på alel fronte for at mindske at de bidder i dem.

Billede

 

Sådan her så stalden ud før :)

Billede

 

Er så glad for min nyes stald og det fungerer rigtig fint med at hestene selv går ud og ind. Jeg lukker kun, når de spiser krybbefoder og/eller jeg er ude at ride.



M.v.h. Camilla



3
0
Svar på denne tråd
 
 Flotte billeder
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 10:44

Det ser rigtig fint ud - jeg kan godt lide ideen om, at de har hver sin udgang, det er lidt "engelsk" :)

 

Har de også hver sin fold, eller kan de gå ud og ind ad hinandens bokse? Og i så fald, holder de sig til hver sin boks, eller fodrer I bare hesten, der hvor den nu lander?

 

Og hvad består de hvide plader af?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2018 21:28

De går ud til en fælles fold, så de kan alle gå ud og ind af hinandens bokse. Har ventet lidt med at give fri adgang til boksene, så de kun har været inde, når de blev fodret, så nu har de rimelig styr på hvad der er deres boks.

De kan sagtens finde på at stå 2 (eller 3 ) i boksene ad gangen, men de er rimelig hurtige til at rykke rundt når jeg kalder at der er mad. Der bliver lukket mens de spiser, da jeg har en der spiser langsomt og får mere mad end de andre, da han er svær at holde huld på.

 

De hvide plader er OSB-plader der blot er malet hvide. Der er stolper 10*10 samt lægter og isolering mellem væggene, for at gøre dem mere stabile. Udgangspunktet er dog at det skal være let at skifte en plade eller et brædt hvis der bliver sparket hul eller bidt for meget i det :)



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider