Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Stor stald ideer
Forfatter: 
Dato:  13-10-2016 10:12

Hej heste mennesker

jeg stå i den sitation at jeg skal ha planlagt hvordan min stald skal bygges. Da det skal funger til opstaldning vil man jo gerne havde det hele med. Men hvad er det hele for jer?

Stalden bliver stor og kommer til og skal ha plads til mange (50 cirka)

hvordan vil det ret mest praktisk stadig bygge stalden?

Tro i at to inddøres ridehalder to udendøres dressurbaner og en springbane er det nok?

samtidig er planen der skal være en rondel/runtonte også en gå maskine.

Men hvad ellers hvad er vigtig og huske og hvis du/i vil ligge billeder ind på i meget gerne det!

tak på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor stald
Forfatter: 
Dato:  13-10-2016 10:59

Hvis jeg skulle stå sådan et sted, var det vigtigt for mig at stalden var indrettet i en form for afsnit, så hestene stadig kunne få ro når de er på boks. Der bliver hurtigt en masse aktivitet sådan et sted.

Så skal der være gode muligheder for at tage hesten ud og strigle/ordne, og gerne på seperate striglepladser. Der er ikke noget værre end at skulle stå på rad og række ned af en lang staldgang, når den i midten enten skal ud eller man selv skal forbi.

Jeg værdsætter også i høj grad et godt vandspiltov og et solarie.

Og så en masse lys og luft i form af nogle gode størrelser bokse med oplukkelige vinduer i. :-)

Tænk også gerne over at lave mere end et sadelrum. Ellers kan der godt blive langt at gå for nogle af opstalderne, og det bidrager igen til en masse ur og renderi i stalden :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 50 heste???
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 15:28

I og med at du ikke er ret gammel, er det nok lidt tidligt at planlægge en stald til 50 heste, men man har selvfølgelig lov til at drømme ;-). Vi har lige bygget stald til 4 heste, og det løb da op i en halv million, så hvis man skal bygge en stald til 50 heste fra bunden, skal man vist nærmest vinde i lotto eller have et rigtig godt job.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider