Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Bane over niveau - kant?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 17:01

Jeg har med interesse læst de mange indlæg om etablering af ridebaner.

Har I nogle ideer (erfaringer) med at banen kommer op over niveau? Skal der bygges en kant rundt og hvordan gøres dette uden at det koster "det hvide"?

Jeg påtænker at komme 30 cm over det omkringliggende niveau.

www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr

Jeg sælger mit brugte rideudstyr på rideudstyrszonen.dk

bl.a. Cavallo læderridestøvler str. 39/50/35

Se alle mine annoncer her

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du skal 30 cm
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 08:07
over niveau, så skal der kant på, ellers skrider det. Sveller er jo nok det oplagte, men næppe lovlige mere pga miljøhensyn.
Træ i forskellige varianter bliver DYRT, måske kunne man skaffe nogle rå egestammer (de holder i 20-30 år) og lægge dem i forlængelse, holdt på plads af nogle nedbankede pæle...

jeg tænker selv på at lave det samme, men prisen og mængden af træ til kanten afholder mig, må jeg indrømme.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

tlf pæle
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 08:35

Hvad med telefon pæle kan de ikke bruges, man kan tit være heldig at der er nogen som har en hel stak liggende..

mvh Trine

MINIATUREHESTE SÆLGES M. PAPIRER

Ravnemosen hesteartikler & miniatures

salg af PAVO hestefoder

salg af hegn,

rideudstyr af god kvalitet til ok priser.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 13:00

Tak for jeres ideer. Jeg modtager gerne flere!

Jeg tænkte selv på svellerne, men det er ikke let at skaffe i de mængder. Jeg har været ved at undersøge lovlighden, men jeg kan kun se at kommunen fraråder sveller til børns legeredskaber - ikke at de er forbudte.

Men under alle omstændigheder er det store mængder jeg har brug for. Der er flere herinde, der tidligere har skrevet om at bygge ridebane over niveau (for at fungere som en faskine). Hvad gør i?

www.rideudstyrszonen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Efter..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 17:14

hvad jeg har fået af vide, så er sveller heller ikke ulovlige og jeg skal også bygge en ridebane over niveau og vil bruge dem til at "støtte".

Lygtepæle er desværre ikke lige tykke i hver ende, men de har jeg da også overvejet, fordi det kan lade sig gøre...

Lygtepæle kan fåes gennem Seas... vi fik et læs til 1000 kr og der er ca. 30 (mener jeg...) stk..

Sveller er jeg ved at fremskaffe igennem en som kender en... finder lige ud af hvem der står for det og vender tilbage...

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svelletip
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 14:27
Jeg vil sætte stor pris for et tip om hvordan jeg skaffer jernbanesveller. Tak for det.

www.rideudstyrszonen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja, selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 15:06
er telefonpæle det billigste at bruge. Vi fik en kæmpe bunke for 2000 kr...man må kunne tage lidt af den tyndeste ende af og så overlappe dem lidt, måske ?
Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

over niveau
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 12:56

Har lige lavet ride bane over niveavu, opbygget at telefons master, der i er kommet 2 forskellige slags grus/sand (det ved den andel halvdel hvad er) det er i alt ca. 20 cm fra jordoverfladen.

Selv i vores våde august, har vi ikke haft våd bane en eneste dag. det er jo rart, så håber det gør at den ikke fryser til vinter, da der jo aldrig står vand på den.

Vi vil dog gerne ha sold på for at den skal fjedre bedre.

Ledige hestebokse se præsentation......
0
0
Svar på denne tråd

Jernbanesveller
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 12:20

Jernbanesveller kan købes hos mange nedbrydningsfirmaer, f.eks. her: www.skave-nedbrydning.dk/

Kig i varelisten...

De har også de blå fodertønder (brugte) til meget fornuftige priser, sidst oplyst til 50 kr./stk. uanset størrelse.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider