Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Mødding i container
Forfatter: 
Dato:  06-01-2016 20:46

Nogen herinde der har deres mødding i en container?

Hvis ja, hvad har I givet for en container, og hvad betaler I pr. tømning?

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

Enggaarden - livskvalitet for heste

Nu som hesteejer igen

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob

Kongshøjs Happy Ending - Welsh Mountain ...

0
0
Svar på denne tråd

vindekilde
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 08:09

brugte for nogle år siden Vindekilde her på sjælland. Super service , så kan varmt anbefale dem.

betale mdr leje af container og fik så tømt efter behov. Hvis jeg husker korrekt var pris på tømning på det tidspunkt 1700+moms- men det afhænger jo af hvilken str contaienr du vælger samt hvor langt de skal køre for at hente den hos dig, så mit råd er at ringe til dem for at indhente priser, du kan ikke bruge andres priser til ret meget når vi ikke taler str på container samt km (tid) for at hente den når den er fuld.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 21:54

Tak for svar Karina
Det var nu også bare for at få en idé om, hvad det koster..

Og tak til jer, der har skrevet pb.

<p style="text-align: center;"><span style="font-family: arial;"><strong>Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren g&oslash;re!</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: arial;"><strong>Stop dyremishandling.</strong></span></p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: comic sans ms;"><em>Enggaarden - livskvalitet for heste</em></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: comic sans ms;"><em>Nu som hesteejer igen</em></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: comic sans ms;"><em>Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob</em></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: comic sans ms;"><em>Kongsh&oslash;js Happy Ending - Welsh Mountain ...</em></span></p>

Thorowgood T4, 17" dressursadel sælges.
0
0
Svar på denne tråd

container leje
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 22:03

Hej

Ja det er rigtig nok som Karina siger: At det er svært at sige når man ikke ved hvor stor en container eller hvor langt chaufføren skal køre. Jeg har dog også erfaret at det ikke bare kommer an på kørsel men også at man skal betale for at komme af med det.

Da vi flyttede på gård købte vi en gammel container til 2500,- gennem en vens firma og har kontakt til en vognmand der afskaffer det for 650,- pr. gang fra han henter til den står på sin plads igen ca. 1 time. bruger han mere tid er det dobbelt takst. Containeren kan indeholde 3 mdr. forbrug (halmstrøellelse) fra 2 heste og en shetlandspony.

Mvh.

Sandra

Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

8 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med trailer

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

Vestsjælland.....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 16:48

Er der ikke flere der vil skrive om deres erfaringer med container til mødding her i tråden?

Gerne nogen der kender tømnings muligheder på vestsjælland :-)

0
0
Svar på denne tråd

qqqqqqqqqq
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:41

Min erfaring er ikke stor endnu ;o) idet jeg først lige har fået min 1. container leveret.

Vi har en lokal transportfirma, som havde en gammel container stående, som jeg har fået gratis til hestemøg, Den er ca 2x6 m og 1 m høj.

Og i går tømte vi 2 spånebokse, men det fylder ikke meget i containeren, og i dag vil jeg tømme vores halmboks.

Aftalen er så, at jeg bare skal ringe når den skal tømmes, og de køre den på forbrændningen, som i vores tilfælde er REFA ca 50 km væk.

Men jeg er lykkelig uviden om hvad tømningen kommer til at koste endnu.

Før vi fik container, fylde jeg møget på en lille trailer, og kørte det hen til en landmand, men med tiden kunne jeg godt fornemme at de ikke var så intresseret i at forsætte ordningen, så jeg valgte container løsningen. og det er jeg sikker på at vi bliver rigtige glade for.

:O)

1
0
Svar på denne tråd

Pip...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 10:51

Vi har ikke container, men vi har en aftale med en landmand som henter vores møgstak efter behov. Der går typisk 1½ - 2½ år imellem.

Det betyder også at meget af møget når at kompostere meget inden den tømmes. (+ jeg dyrker græskar på møddingen om sommeren. )

Vi betaler ikke noget for det. Betalingen er den ene tjeneste er den anden værd. En anden gang er der noget han gerne vil have hjælp til og det fungere rigtig fint.

Når vi lægger folde om bliver det pløjet ned her, ellers tager han det hjem i hans egen møgstak.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider