Når jeg laver mine folde, har vi gravet mulden af. Hos os er der ler under mulden, så vi har gravet til ler-laget.
Derefter har vi kontaktet nogle vognmænd og spurgt om de har nogle brokker de skal af med. Vi har fået brokkerne tilkørt gratis, da vognmændene er glad for at slippe for at betale for at komme af med dem.
Faktisk har vi lige nu en aftale om at aftage rene murstensbrokker fra et nedrevet hus, mod at husejeren som er entreprenør graver mulden af for os. Så jeg får både gravet ud og lagt brokker gratis.
Så er man om sig, kan man lave nogle gode aftaler. Man skal så være indstillet på at der kan være affald imellem, som skal sorteres fra, men vi er efterhånden blevet kritiske og vil kun have rene reelle brokker.
Derefter har vi lagt knust asfald på, da det giver et hårdt underlag som er nemt at passe i forhold til jord, hø-rester og hestelort. Men jeg har da overvejet om ikke noget af den næste fold jeg skal lave, skal have stenmel på noget af folden, så hestene får et rulle/ligge område. Det tror jeg de vil elske.
Jeg tror det er meget dyrt at lave folde med riste. Men jeg har ikke undersøgt det.
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt.
Hilsen Ane