Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Møgspreder til hampestrøelse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 18:34

Sidste år gik vi over til hampestrøelse, fordi vores ældste hoppe fik astma, når halmen ikke var af superkvaliter - hvad vi ikke altid kunne skaffe.

Til foråret skal vi have spredt møddingen, når vi skal lægge en mark om - men nu kommer vi i tvivl, om man egentlig kan bruge en almindelig møgspreder (JF aflæsservogn) til den opgave. Er der nogen der har prøvet? Kan sprederen mon få fat i sådan en løs omgang møg, hvor der ikke er nogen strå til at få det til at hænge sammen?

0
0
Svar på denne tråd

bimbambusse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 20:25

Manden min har lang tids erfaring med jf vogne. Han er helt sikker på at det nok skal kunne lade sig gøre. Han siger de på hans forældres gård både har kørt korn med vognen og også spånemøg uden problemer. Det er bundkæden der skal gøre arbejdet med at få møget flyttet bagud og så skal sprederen nok klare resten.

Hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd

JF vogn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 21:02

Vi har i snart 10 år kørt vores træpillemødding ud med en JF aflæsservogn, og det har der absolut ikke været problemer i.

Tænker hampmødding må være meget lig træpillemødding.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Åh, ja for pokker
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 17:47

Undskyld, nu kan jeg godt se det, man bruger jo også den slags vogn til korn.

Det var vist et dumt spørgsmål - så meget desto mere vil jeg sige tak for, at I svarede!

0
0
Svar på denne tråd

bimbambusse
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 19:39

Der er ingen dumme spørgsmål

Hilsen Heidi

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider