Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Renovering af førstesal.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 10:54

Er der nogen der har fået renoveret førstesal og kan oplyse hvad de gav for det?

Vi kan intet lave selv, bortset fra at manle lidt måske, det kan vi nok klare.

Alt indmad i førstesalen skal ud.Desuden vil vi gerne have 4 kvistvinduer.

Hvad kan sådan noget mon beløbe sig op i? Jeg forestiller mig at det kan gøres for måske 300.000 men er det mon skudt under?

 

Vi overvejer desuden et lille badeværelse, blot med toilet og vask, uden brus. Men ikke en streng nødvendighed, mere bare noget der kunne være rart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Renovering
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 16:46

Vi har renoverede vores 1. sal sidste år. Vi rev selv ALT ned - der var kun tag og ydervægge tilbage. Gulvet hev vi også op. Vores gamle badeværelse gjorde vi større og kontoret blev lidt mindre, ellers er værelserne nogenlunde samme størrelse som før.

 

Vi har brugt omkring 125.000 - 150.000 på materialer vil jeg skyde på. Alle yddervægge blev forskallet og der blev isoleret ekstra. Der er lige ledes blevet isoleret i gulvet som der ikke var før. Nyt strøm er trukket. Badeværelset fik svejset vinylgulv fordi det var lettest på 1. salen. Vi har gjort så meget af det vi kunne selv - haft hjælp af venner og så håndværkere for resten. Og det kan jeg ikke sige hvad løber op i da vi stadig mangler en enkelt regning (selvom vi blev færdig i januar).

 

Du skriver 300.000 - Jeg tror i skal sætte mere af eller i hvert fald have mulighed for en "buffer" af en art hvis det skulle være. Kvistvinduer kræver at der ændres i taget, og det kan vist godt være halvdyrt. Vi havde nemlig selv samme tanke, men droppede det igen da vores budget var så lille som det var. Og så er håndværkere bare møg dyre.

 

Held og lykke med projektet :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 18:17

Du har nok ret i at det er en god idé at have en buffer.

Hellere sætte for meget af og have overskud, end for lidt og have underskud.

At rive ned tror jeg også godt at vi kan finde ud af når det kommer til stykket. Ødelægge kan man vel for pokker altid.

1
0
Svar på denne tråd
 
 førstesal...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 20:08

hrm... et bud er 5000 kr pr kvm.

 

Det siges at koste 10000 kr pr kvm at bygge nyt.

 

Jeg ved ikke hvor mange kvm din førstesal er? Skal der laves noget tag? spær?


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 100 kvm
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 10:21

Skyder på den er 100 kvm. Så det bliver med hurtig hovedregning 500.000...

Tag og spær skal ikke laves.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Budget
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 11:02

 

300.000.- kommer meget an på hvor mange m2, stand på tag, spær og gulv mm.

 

Det skal være et MEGET lille hus, hvis det skal lyde realistisk i mine øre. Én kvist koster i omegnen af 25.000 og du vil have 4 + de skal monteres.

 

Vi plejer at sige det koster materialer x 2 at få håndværker til at lave noget.

 

Selv er "vi" pt. i gang med at lave 1 sal (jeg kikker nu mest på. .) Der har ikke tidligere været værelser der oppe og det har taget rigtig lang tid. Bl.a. fordi vi har valgt at skifte gavlene ud fra trævægge til murstens vægge, lagt ekstra spær osv. osv.

Dejligt med en handy mand!

 

Der har været håndværker til at sætte vinduer i taget, el og vvs, men laver resten selv = det tager længere tid men bliver billigere. Desuden så er manden rigtig god til at forhandle priser på de materialer der skal bruges.

 

Prøv at kontakte en tømmer eller tre og få et overslag på, hvad der skal laves og et tilbud.

Den første tømmer vi fik tilbud fra, var helt urealistisk dyr så vi tænkte nej, NEJ han skal ikke købe huset, men lave nogle opgaver på det....!

Den næste tømmer vi fandt dukkede aldrig op og overholdt ingen af de aftaler vi indgik, men 3'je x var lykkens gang.

 

Det havde været hurtigere at have håndværkere på til det hele, men altså også væsentligt dyrere..

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilbud...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 16:42

lav nogle tegninger og få sat et møde i værk med en tømrer

Indhent f.eks 3 tilbud og læg selv en buffer ind,da budgetter hurtigt ryger ;)

 

Jeg vil foreslå Jer en mindre virksomhed, og helst en som andre kan anbefale.


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider