Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Net over wrap?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 07:06

Vi har lige lavet wrap og tænker at dække ballerne til med net eller lignende, for at undgå at fuglene haller i det? Hvad gør I? Og hvor kan jeg evt. Købe net henne?

:-) mvh Ditte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 15:04

Følger lige lidt med her, har nemlig samme "problem" :-)

Med venlig hilsen

Cecilie

Skal du på ferie, og mangler en hestepasser?
Se mere på min profil

0
0
Svar på denne tråd

tæt ved muren
Forfatter: 
Dato:  20-06-2014 01:38

Jeg har - tidligere - stillet mit i et lag sand, helt tæt ved stalden.

Står de på marken er de interessante for fugle. Ikke op ad en mur.

Måske kunne et trailernet være en løsning?

0
0
Svar på denne tråd

dæk....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2014 09:08

nogle lægger bildæk over for at holde fugle væk, så måske er det en løsning..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 11:02

Vi bruger en almindelig krafig presenning, som vi tøjrer til noget tungt. Fungerer fint. Her er det kattene, der laver balladen med deres små syle.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 21:19

Mine 20 Big rundballer bliver sat ude i siden af vinterfolden ca 50 m . Fra stalden . Der er aldrig sket noget overhovedet . Jeg har haft en mennequindukke liggende oven på dem to af sæsonerne og en sæson hvor dukken stod ved siden af .men jeg tror faktisk ikke dukken har nogen indflydelse .

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

0
0
Svar på denne tråd

To problemer
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 13:57

Det er nu nogle år siden vi har lavet wrap (vi laver nemlig helst hø :)), men da havde vi to problemer:

De lidt større fugle - f.eks. kragerne - vil gerne lande på toppen af wrap-stakken, og de kan så stikke hul på plasten med kløerne. Derfor lagde vi altid bildæk på toppen, og har ikke siden haft problemer med dette. Fuglene sætter sig nemlig altid på det højeste punkt - og det bliver så bildækkene :). Hvis man kan stille ballerne tæt ved et hus eller nogle store træer, så vil fuglene sætte sig der i stedet for.

Det andet problem vi havde var mus, der gnavede igennem plasten helt nede ved jorden og evt. også fra undersiden. Derfor begyndte vi at lægge wrap-ballerne på paller med en tynd træplade ovenpå, (vi har ingen kat :) og det løste så næsten det problem - der var jo altid nogle kreative mus der kravlede op på pallerne :)

Men har man en kat, så har jeg hørt at det skulle hjælpe at stille ballerne med ca. 10 cm. afstand så katten kan kommen ind imellem ballerne og fange musene ! Muse-problemet bliver også større hvis græsset gror op omkring ballerne. Jeg har hørt om nogen der stiller ballerne på sand - det skulle også modvirke muse-angreb.

Bl.a. på grund af ovennævnte foretrækker vi langt at lave hø, hvis det vejrmæssigt er muligt :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider