Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

priser på wrapning
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 19:06

Hej

Skal finde en der kan skårlægge græs og derefter wrappe. Vi vender og lufter det selv.

Hvad er priser ca. på det 2014 - Blot så jeg har lidt at gå ud fra.

Det er store baller jeg skal have lavet!!!

Håber der er nogen der vil dele ud af deres viden - da jeg er ny i branchen.

På forhånd tak

Rigtig god sommer til alle.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 21:44
Vi skårlægger godt nok selv, men giver så omkring 110 kr per balle for presning og wrapning, incl ekstra plastlag. Men jeg tror du kan få skårlagt for ca 250 kr pr hektar

Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Vi er så gået den anden
Forfatter: 
Dato:  14-06-2014 10:54

vej, og har pløjet det op igen.

Selvom vi har landbrug og jorden til det og gødning, og selv kan slå og vende, kan vi købe det billigere - og meeeeeget nemmere. Det er alt for dyrt med presning og wrap, når vi skal købe os til det.

1
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 13:19

må indrømme jeg køber det også nu.kan heller ikke lave det selv, for den pris jeg kan købe til.

1
0
Svar på denne tråd

Priser versus
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 09:37

Må man spørge hvad det har kostet jer at lave selv og havd I giver for købte baller?

Jeg har købt min wrap de sidste 3 år til ca. 1 kr/kg men overvejer om jeg skulle producere selv - men det vil kræve at maskinstationen laver alt arbejdet da vi ikke selv har maskiner.

Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Rockness - DV 2005

Safians Gomilla - OL 1998 - Ifolet med Urfürst af Hvarre m. termin 20 maj

0
0
Svar på denne tråd

noget dyrere
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 10:38

Jeg kan tilslutte mig koret, der siger at det IKKE kan betale sig økonomisk, når man skal have maskinstation til det hele.

MEN, til gengæld ved man hvilke planter og sorter der er i wrappen eller hø'et.

PÅ den anden side, så står man også selv med hele ansvaret og går et eller andet galt i processen, så kan man både betale maskinstation samt skulle ud at købe grovfoder andet sted.

Men, har man mere græs end hestene kan tåle at æde, ja så skal man jo uanset have slået det af engang i løbet af sommeren, da det jo - inden man får set sig om - står og er højere end én selv.

Så det kan altså være en nødvendighed hvis man har lidt rigeligt jord, men økonomisk er det absolut ingen gevinst.

Man kan dog være heldig at lave en aftale med maskinstationen om, at de står for alt arbejdet og får halvdelen af høsten, som betaling.

så der er mange muligheder, men man skal undersøge priser osv. og have en klar aftale om slutpris.

1
0
Svar på denne tråd

Helt klart for..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 11:09

dyrt hvis man får maskinstation til det hele eller i hvert fald går det i et nul..

Vi fremstillede sidste år hø i minibig til 45 kroner pr. balle og 195 kroner pr. balle minibig wrap..

Vi slår selv, river dagligt og river sammen.. Diesel er med i regnskabet, samt presning og wrapning af maskinstation..

De maskiner vi selv har er indkøbt sidste år og er ikke indregnet i fremstillingsprisen.. Men det ændre ikke regnestykket alverden, da maskinerne er indkøbt billig og traktoren har min kæreste haft i 14 år, så den indregnes ikke..

Vi kan ikke købe det ind billigere end det og som Rosenholm er inde på, så ved vi præcis hvordan sammensætningen af græsset er og hvilke ukrudtsarter der er i det (og at giftige planter er fjernet inden slæt!)..

Vi står selvfølgelig med en risiko i den tid det ligger på skår, men tilgengæld ved vi også hvordan det er behandlet i den tid og vi bestemmer hvornår det er tørt nok til presning og på den måde står vi med hele ansvaret selv hvis det brænder sammen..

0
0
Svar på denne tråd

En anden faktor...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 13:03

maskinstationer tjener jo ingen penge ved at køre på vejene. Har man derfor et lille stykke, som de skal køre langt efter, vil man risikere at ryge bag i køen, samt hvis der er travlt, kan man måske ikke få presset når man gerne vil med risiko for at det få fx. regn.

0
0
Svar på denne tråd

at lave wrap selv
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 08:55

jeg købte baller til 350 kr før jeg selv lavede wrap og jeg sælger til samme rpis.

I den pris skal jo ikke kun medregnes prisen på indpakning skårllægning, men også gødningen af marken, anlæg af marken etc. Og kunstgødning er ikke billig......

Så det er meget få kr der er at tjene pr balle.

For mig er fordelen at jeg selv kan bestemme tørstof indholdet, foruden jeg ved de markerne der høstes på er velplejede og fri for gødningsrester etc.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Priserne
Forfatter: 
Dato:  21-06-2014 21:41

Variere rigtigt meget.

glem maskinstationerne men find en lokal landmand der laver det som bibeskæftigelse og som samtidig sælger ud af halm,hø M.m Det har vi gjort og det har været billigt.

den ene tager 200 kr pr Balle og det med skårlægning, vending af græsset et par gange, presning og wrapning.

Den anden tager 170 kr pr Balle for samme arbejde.

Sidste år fik vi 75 store baller og delte 50/50 med ham der lavede wrappet og det kostede os kun de 4000 kr gødningen kostede. I år fik vi 77 baller og beholdt selv 50 baller og resten tog han med mod reduktion i prisen, så i år har det kostet os 4600 for wrap + 5500 for gødning.

1
0
Svar på denne tråd

priser på wrapning
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 20:05

tak for alle svar

god sommer til alle

ps. wrappen er godt og sikker i hus - ligesom jeg ville have den :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider