Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hjemmelavet boksfront, hvordan??
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 19:46
Jeg overvejer lidt om det kan betale sig at få en smed til at lave boksdøren til mine bokse, har skrevet til et par boks forhandlere og de koster hos dem omkring 8-9000 kun for døren.
Mit problem er, når nu rammen er lavet hvordan får man så træet ind, tænker at man vel skubber dem ind på plads men hvordan får man sidste bræt ind?
Håber nogen kan hjælpe :-)

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd

Vi gjorde
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 22:40

Her er vores hjemmelavet låger..

Billede

Billede

Billede

Da vi skulle lave stald havde jeg forinden gået en tur til hingstekåring og indsamlet en masse materiale omkring bokslåger fra forskellige producenter.

Udfra deres mål designede vi vores egne låger. Så mit råd - søg inspiration hos producenterne, giv din mand en svejser i gave og sig "3,2,1 sæt igang!"

staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

3
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 07:23

Det er lige den slags låge jeg mener, problemet er bare hvordan brædderne kommer ind i rammen når den er lavet ;-) For rammen er vel svejset færdigt sammen og galvaniseret eller hvad?

Jeg tror nu heller jeg vil betale en smed for rammerne så det blir pænt ;-)

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er nemt
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 08:28

Jeg tror hvis du får en smed til det, render det op alligevel. Mm. Du selvfølgelig kender en som kan gøre det under bordet.

De er ikke sværere at lave selv hvis man har lidt fingerfærdigheder.. Men det render alligevel op da træet er dyrt..

Der skæres et stykke af selve rammen som ligger forskudt for bræddernes bredde. Så skubber du bare brædderne ind og skruger dette stykke fast igen i de brædder som stykket kommer til at være ud for..

Det er lidt svært at forklare, men går du ind på flere producenters hjemmeside og ser deres låger er det flere som har billeder af det:-)

staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 09:15
Okay, tak for hjælpen :-) jeg må undersøge om det kan betale sig ellers blir det bare færdige låger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider