Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Køer som nabo?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2014 09:02

Hej alle jer!

Vores flinke nabo har spurgt til muligheden for at forpagte den del af vores jord vi ikke bruger til hestefolde. Han vil nemlig gerne omlægge jorden til græsmarker til hans køer. Pt. er jorden forpagtet ud til en landmand der dyrker korn på jorden.

Det kunne på den ene side være hyggeligt med køer som naboer til hestene, og vil også gerne hjælpe vores flinke nabo. Men giver det mange fluer? Tidligere ejer af huset sagde flere gange, at vi endelig ikke skulle leje jorden ud til kobonde-naboen, for så ville vi have fluer overalt!

Er der nogen der har erfaringer med at bo i nærheden af græssende køer?

0
0
Svar på denne tråd

Ingen fluer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 21:03

Jeg har ikke oplevet fluer andet end i stalden/på møddingen. Det er jo ikke anderledes end hvis der går heste på folden.

0
0
Svar på denne tråd

Giver flere fluer
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 08:55

...da kokasserne jo tiltrækker en hel del fluer.

Så I må opveje det hyggelige mod insekterne .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Ikke fluer
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 09:09

Jeg har aldrig set rigtige fluer i kokasser, det er sådan nogle store brune "ting", som omsætter gødningen, men der er jo noget tilsvarende i hestenes "pærer" på folden.

2
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 10:31

2 af vores naboer er ko bønder, og har også køer nærmest lige udenfor vinduet om sommeren...

vi har MANGE fluer.. og ville ønske at vi kunne have fluenet i døren - men det duer ikke rigtig når vi har hunde der gerne vil gå ud og ind som de passer dem

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Ikke flere fluer
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 19:53

Jeg tror ikke det vil give flere fluer, da det jo kun er køerne der kommer nærmere - og ikke ko-stalden :)

Jeg mener ikke vi har flere fluer nu, hvor vi har både kødkvæg og heste, end for 20 år siden da vi ikke havde nogen af delene. Vi bor dog tæt ved skov og eng, og det giver i sig selv meget "kryb", så derfor valgte vi også for mange år siden at få netvinduer og netdør i, som bruges fra maj til oktober. Og det er en af de bedste investeringer vi har gjort !!!!

Og man kan jo sætte en hundelem i døren, så hundene stadig kan gå ud og ind :)

2
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 21:51

Min chihuahua har vi forsøgt at lære at bruge en kattelem da vi boede et sted med sådan en, det ville han ikke :( men min papillon den fandt lyn hurtigt ud af det selv (uden introduktion, den fulgte bare katten ha ha)

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd

Jeg er vokset
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 22:15

op på et hobbylandbrug med køer (ca. 25 stk. i alt) med græsmarker på 3 af gårdens fire sider. Vi havde mange fluer, da jeg var barn, men det ændrede sig MARKANT, da min far begyndte at dække møddingen til om sommeren eller fjerne den helt. Så jeg tror bestemt ikke, at du skal bekymre dig om dyrene selv - det er oplagringen af deres efterladenskaber, som gør forskellen.

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres input
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 09:26

Vi overvejer stadig. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp din nabo
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 10:57

Du kan jo sætte som betingelse at han skal lave aktiv fluebekæmpelse. Der er mange ting som man kan gøre for at mindske flueplagen (bl.a bruge andet strøelse, dække mødingen til mv.). Og som den gode nabo du er, kan du jo hjælpe ham og søge oplysninger på nettet :-)

Så ville jeg ikke være nervøs for det.

- Hilsen Micro -

For things to get better, you have to get better.

Luksus løsdrift tilbydes til heste

0
0
Svar på denne tråd

fluenet
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 09:18
Min far laver fluenetsvinduer og døre, og vi skal selv have fluenetsdør med hundelem, så kan både hund og kat gå ind og ud. Vi skal også have sat nogle fluenet op i stalden så hestene kan være i fred for myg og fluer.vi bor også lige ved siden af en kobonde så vi har ikke mangel på fluer :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider