Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Regler for gødningsregnskab
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 22:11

Er der en der kan forklare reglerne for at må/kunne lave gødningsregnskab og dermed kunne købe gødning uden de høje afgifter?

Hilsen

helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 22:26

.. Jeg bør nok lige tilføje at hos mig drejer det sig kun om knap 3hk græsfolde, som bruges til afgræsning. 10 hektar herudover er bortforpagtet og her indberetter lejer selvfølgelig selv det gødning han bruger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek selv
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 10:34

her står nøje beskrevet hvem der kan blive fritaget for afgifterne.

 

naturerhverv.dk/landbrug/goedning/ register-for-goedningsregnskab/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler fundet
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 19:30

Tak Karina. Fik her svar (jeg opfylder dem ikke, da mit er rent hobby og derfor ingen indkomst) men jeg sætter dem lige ind hvis andre har samme spørgsmål:

 

 

Du kan tilmelde din virksomhed frivilligt, hvis den har et CVR-nr. og en årlig momspligtig omsætning fra salg på mere end 20.000 kroner inden for planteavl, husdyravl, skovbrug eller kombinationer heraf.

 

 

4. Virksomheder, der ikke kan tilmelde sig
Du kan ikke tilmelde din virksomhed, hvis den ikke er momsregisteret. Det vil sige, at hvis virksomheden ikke har et CVR-nummer, kan den ikke blive registreret i Register for Gødningsregnskab.

Hvis du driver en virksomhed kun med for eksempel golfbane, park, fodboldbane, rideskole eller hestepension, opfylder du ikke kravet om omsætning inden for planteavl, husdyravl, skovbrug eller kombinationer heraf. Du kan derfor ikke være tilmeldt i Register for Gødningsregnskab.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider