Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Knust beton vs tegl på folden?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 12:19

Jeg har taget den store beslutning om at det skal være slut med mudder helvedet på hestenes fold fra sommeren af.. Jeg er kommet frem til at det bliver alt for dyrt med plastik ristene og det med at lægge dræn i jorden er for usikkert - derfor er valget faldet på at lægge et tykt bærelag med hældning, så vandet istedet bare må løbe af..

Jeg har læst om flere der med god erfaring har brugt knust beton og dette var også min plan.. Men kan se at knust tegl er en hel del billigere og ville derfor høre jer herinde om der er nogle ulemper ved knust tegl, frem for knust beton? Kan man evt bruge en blanding af begge 50:50 eller kan man gå helt i sparegris og kun bruge knust tegl?

Håber på en masse gode råd og erfaringer!

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Stabilgrus.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2014 22:57

Vi fik kørt ca 20 cm stabilgrus på hele det mest befærdede område på folden sidste efterår. Dvs. fra skuret til slowfeederkasserne og vandet.

Det har været helt perfekt, og selv i denne våde vinter, har vi og hestene kunnet gå på tørt, fast underlag, og det på trods af, at hestene går der 24/7.

Mvh. Runa

0
0
Svar på denne tråd

Tegl...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2014 13:19

Hej der hvor vi bor ( har bolig gennem job) er der lagt tegl på hele gårdspladsen med en smugle hældning på. Når der kommer meget vand bliver det til sådan en form for grød/kviksand der hvor bilerne køre. Så tegl alene kunne jeg forestille mig ville blive noget træls noget, men måske dit forslag med halv af hver ikke er helt skidt :)

Det er bare min erfaring med det :)

0
0
Svar på denne tråd

Brug vasket grus
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 23:21

Ved ikke om det hedder vasket grus. Men det er helt fri for ler og er lidt grovere end sandstrand og finere end stenmel.

I sdr. jylland kaldes det Rødekro sand/grus. Det er helt fri for ler og urenheder. Det er faktisk et affaldsprodukt fra grusgrave der sorterer sand og grus.

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 00:11

Fik i gjort noget ved folden først? Her tænker jeg på fjernet jord ellers lignende?

Går nemlig selv med samme problem og mulig løsning.

hilsen Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider