Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hvad er jeres bokse lavet af?
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 20:56

Hvad blev jeres bokse bygget af da i fik lavet stald? Træ eller sten (lecablokke)

Jeg står og skal have lavet nogle bokse og tænker sten, fordi jeg tror det vil lysne stalden meget med lyse bokse i stedet for træfarvede. Men hvad mon er lettest/billigst at bygge med?

0
0
Svar på denne tråd

bokse....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 22:51

Hej,

Mine bokse er bygget op i fundeblokke (15 cm bredde mener jeg). De er pudset op og malet. Det fungere ubeklageligt og holder da i hvert fald hestene inde ;)

Mht. leca blokke er det nok ikke noget jeg ville vælge. Jeg har lidt en fordom i mod dem... Jeg tror nemlig ikke, at de holder særlig godt.

Men hvis du gerne vil have lyse bokse og det samtidig skal være billigt, vil jeg nok bygge dem i træ og så male dem. Der skal dog nok noget U-jern på de brædder hestene ville have mulighed for at gumle i :)

// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

0
0
Svar på denne tråd

bambustræ
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 07:31

træsorter fåes jo i mange forskellige farver, dvs alt fra de mørkebrune plader til lyse træsorter.

jeg valgte bokse i lyst/gyldent bambustræ der er så hårdt at dyrene ikke kan sparke/bide huller.

Desuden er der "lysstriber" mellem plankerne så boksene er netop lyse.

De er fra Röber+ Rub med åbne fronter dvs hesten kan stå med hovedet på staldgangen.

Boksne er nu 7 år gamle og fremstår staidg flotte.

Billede

Karina

7
0
Svar på denne tråd

Vores er muret..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 07:54

op i fundablokke 15 cm.. Der er armeret med jern, fyldt med beton og tilsidst pudset op..

Billede

Billede

Billede

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

3
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 10:19

Det var faktisk fundablokke jeg mente, nu jeg ser billeder af sådan nogle.

Flotte bokse karinae. Mine behøver nu slet ikke være så fancy og flotte, selvom det kunne se flot ud. Men sådan nogle kan vel i princippet købes færdige og sættes op? Men det ville næsten være synd at male dem.

Tak for billeder Annemette. Det er lige sådan nogle jeg tænkte, og god idé med jern i, så er man helt sikker på det holder. Også lysne det efterfølgende.

Jeg synes nemlig at min stald er lidt mørk, især nogle steder hvor der ikke lige er lys sat op. Også tænkte jeg at lyse bokse i sten nok ville peppe det hele lidt op.

Det er sgu et svært valg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-12-2013 23:08

Fundablokke og jerngitre.. En meget klassisk opbygning som nu er 15 år gammel og virker helt optimalt

Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 15:17

Vores bokse er bygget op med skillevæggene i fundablokke og fronten er købt færdig efter egne ønsker/ideer.

Billede

Jannie

GRAFIKER:

www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

2
0
Svar på denne tråd

Muret med armering
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 16:23

Billede

Billede

Væggene er muret og armeret. Fronten og gittterdelen er special lavet, da de ikke var standardmål. Fronten er 4 m og gitteret er 5 m.

Det skal også kalkes, når hestene kommer ud til sommer.

Med venlig hilsen

Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

Storrammet hingsteføl efter Placido Domingo sælges. Se præsentation!

2
0
Svar på denne tråd

Gode råd.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 03:46

Min stald er bygget i træ og ja den er lys men sikke noget L*** for hestene elsker og spise det og lecablokke er noget hø hvis du har en hest som sparker så er lecablokkene væk hurtig.

Forrig ejers hest har fjernet den ene blok næsten ved at skrave i gulvet :/

Men ellers så elsker jeg mine meget store bokse med vindue i hver.

Boksene bliver pudset og malet til sommer så jeg skal for første gang have mine heste ude om natten årh nej :/ Og så skal der gitter op i mellem boksene, hestene hygger sig fint og kan knubbe hinanden men jeg syntes nu alligevel der skal lidt op, det kommer ikke noget foran til at starte med da de er gode til ikke og drille den på staldgangen men måske jeg ombestemmer mig :)

Boksene er 4,5*4 m og siderne er 1,40 m høje.

Billede

(Vinduerne er åbne) Som du kan se på væggene er der også svin i stalden.

Billede

Jeg syntes ikke min stald ser lysere ud pga træet. Jeg glæder mig til den bliver hvid :D for det ser så rodet ud med så mange træfarver.

Billede

Billede

Så jeg ville klart lytte til de andre og bygge af fundablokke.

Selv om jeg ikke skal vise min stald så meget frem og jeg er glad for den så er jeg virkelig ked af at den ikke er bygget i fundablokke :)

Held og lykke med byggeriget.

//Hatter. >o<

Hellere såres af sandheden end glædes af løgnen.

0
0
Svar på denne tråd

Min stald
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 23:01

Min stald er lavet af funda blokke og armeret med jern og pudset op. Det fungerer godt her og vi har haft boksene siden 2002 :-)

Mvh MonaK

0
0
Svar på denne tråd

opskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2014 20:30

"Opskriften" på vores stald er fundablokke med tenderstål (armering) som skille- og bagvæg og lærketræ i fronten.

Stalden har nu været i brug i 7 år, og hverken træ eller mur har mén efter det.

Lærketræ har jeg aldrig oplevet at hestene har fået smag for, hverken hjemme eller den rideklub hvor jeg kommer, og så holder det sig pænt lyst.

Sådan så stalden ud få timer inden hestene flyttede ind

Billede

Billede

Billede

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Una Evigglad, Hetja, Brella & Kevin - mine hypper!

Amadeus & Elliott - "mine" drenge <3

3
0
Svar på denne tråd

Opbygning
Forfatter: 
Dato:  24-03-2014 18:10

Jeg har desværre ikke noget billede af vores stald, men min far har opbygget 3 bokse i fundablokke og selv fremstillet låger a la løsdriftslåger. Alt materiel var noget han havde liggende i overskud fra andre byggerier, så jeg vil vove at påstå at boksenes udseende er lidt overdimensioneret til heste. Fundablokkene er ca. 29 cm brede og lågerne er opbygget af firkantede 8x8 cm stålstolper (afrundede hjørner) - min far jokede med at når vi var færdige med at holde hest kunne vi jo altid tilbyde zoologisk have at tage næsehorn i pension

med hensyn til lys har vi været så privilegeret at få enden af en hal, hvor der i midten er et fag med vinduer fra gulv til loft. Så selvom jeg endnu ikke har fået kalket de pudsede overflader i de 10 år vi har haft hest hjemme, så er der dejlig meget lys i stalden.

Jeg kan ikke huske hvor højt fundablokkene blev lagt, men det er vel en 100-120 cm og så er der kun en enkelt horisontal bjælke ca. 50 cm over fundablokkene, så hestene (som min far udtalte det) ikke tror det er en springbane. Eneste problem ved ikke at have tværgående/vertikale bjælker er at min ene pony ved fodringstid og andre "stress-situationer" sætter fortænderne i overkanten af fundablokkene og så kører tænderne hen over dem så langt halsen kan nå. Den lidt grove pudsede overflade har virket som sandpapir på tænderne, så hun nu har et meget mærkeligt formet sæt fortænder... Løsningen blev efter mange års kamp og forskellige tiltag, uendelig meget foldtid til hende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider