Mine heste går ude hele døgnet om sommeren, så der er det kun den smule, jeg muger i løsdriften, der ryger på, og det er jo i sommerhalvåret at komposteringen går hurtigt; inden jeg begynder at "vintermuge", når den næsten at kompostere helt.
I år har jeg så en ekstra hest stående, og de er kommet ind om natten tidligere end normalt, så den nuværende mødding består af de forrige 3 års kompost, samt mugning fra godt 2 måneder - så den er en hel del større end den normalt ville være på dette tidspunkt, og vokser nok min. ½ gang i løbet af vinteren.
Det skal så tilføjes, at de står på tørv, hvilket jo også begrænser møddingen; der ryger dog stadig en del strå i, bla. fra den halm de får spredt ud i tørven.
Jeg har kun en stak, men forsøger at fylde på i en ende af gangen, så der altid er et sted at tage kompost fra; ellers må man jo bare grave lidt efter det...
Det anbefales faktisk, at man vender rundt i stakken, så ormene får lettere adgang til det uomsatte materiale - det er vi så ikke særlig gode til at få gjort, men de klarer det nu OK alligevel. 
Jeg vil bestemt mene, at det er realistisk at flytte det komposterede med håndkraft og havetraktor; det der er brugt af vores, er gået til hhv. egen og andres haver, og er flyttet på tilsvarende måder - på trillebør, trailer eller i sække.
Dorte