Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Granit stenmel ?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 14:39

Hej Hestenet!

 

Til jer der har stenmel på jeres udendørs ridebaner - er det granitstenmel ?

 

- Kan man få granitstenmel på Køgeegnen/Køge havn ? (vi bor i

Bjæverskov).

 

Jeg har fundet ud af, at stenmelet fra Roskilde indeholder kalk og, at det derfor er lidt sværere at stampe. Jeg har set det fungere fint, men vil godt vide lidt om,

 

- det er granitstenmel, I andre har...?

- og hvor hurtigt det sætter sig ?

 

Mange hilsener, Marianne.

 


Stald Egetoft

NYåbnet løsdrift på stabilgrus v. Bjæverskov. Stor løsdriftgræsfold, også vinter. Ingen daglig mugning. Højt nyt hegn (1,3 m). Frostfri vandløsninger. 22 km ridestier. 20 32 07 10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stenmel
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 22:48

Jeg har stenmel på min bane.

jeg købte mit fra svebølle da jeg på det kraftigste blev frarådet at købe det fra svogerslev pga der var kalk i. Kalken gør at stenmelen bliver stenhård og vandet ikke kan sive igennem.

Du er velkommen til at se min bane. Jeg bor i Faxe. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden oplevelse
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 13:14

Hej Hanne

 

Tusind tak for dit inlæg og jeg vil rigtig gerne se din bane, du kan måske lige sende mig en pb ?

 

Den bane jeg har redet på med kalk i synes jeg faktisk har det modsatte - netop at den her på 3. år stadig er meget løs og dermed ikke parat til toplag. Den er rigtig god ift. hesten ikke træder igennem og er lige tilpas hvad angår hårdhed. Men den støver meget men jeg vil sige det er vanskeligt at gøre noget ved - idet stenmel og toplag ville blandes, hvis man lægger noget på nu.

 

Så selv om det prismæssigt måske er rart at kunne ride i nogle år uden at lægge toplag på ville jeg nok gerne have den satte sig liiidt hurtigere så man kunne få stenmelen "dækket til" og slippe for støvet...

 

Har du toplag på nu eller kan jeg se stenmelen direkte ? Er den drænet ? hvornår er den anlagt ? hvor meget er der gravet af (hvis du ved det)? hvordan er jordbunden i øvrigt ?

 

TUSIND tak jeg føler mig lidt på vej i denne kæmpe investering som det at anlægge ridebane er !

 

med venlig hilsen

Marianne.


Stald Egetoft

NYåbnet løsdrift på stabilgrus v. Bjæverskov. Stor løsdriftgræsfold, også vinter. Ingen daglig mugning. Højt nyt hegn (1,3 m). Frostfri vandløsninger. 22 km ridestier. 20 32 07 10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stenmel i alle farver og størrelser...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 20:19

 

Hmmmm så fandt jeg lige tre forskellige slags stenmel

www.grusdirekte.dk/shop/ searchresult.asp

 

 

Stenmel Sort 0-2 mm Norit Granit Sten Mørk
Stenmel Grå 0-2 mm Granit Sten Grå

Bakke Stenmel 0-4 mm Bakkemateriale

 

For og imod ? hvad er forskellen mon ?

Mvh. Marianne


Stald Egetoft

NYåbnet løsdrift på stabilgrus v. Bjæverskov. Stor løsdriftgræsfold, også vinter. Ingen daglig mugning. Højt nyt hegn (1,3 m). Frostfri vandløsninger. 22 km ridestier. 20 32 07 10

0
0
Svar på denne tråd
 
 grå....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 10:32

granit stenmel har jeg i ridehallen med ridelag ovenpå.

 

Den pakker godt og giver en god hård flade, når den er stampet. Ulempe er prisen...den er dyr. Jeg fik at vide at den vi fik er lavet af Bornholmsk granit. Jeg vil ikke tro at denne type kan bruges uden ridelag ovenpå, da den bliver hård

 

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider