Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Holde folde rene
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 12:22

Jeg har næsten givet op i at få min folde (ialt 2 ha) rene for toiletter. Marken er 3 år gammel og havde først regnet at skulle ligges om til næste år. Men er det virkelig den bedste løsning for at komme af med toiletterne?

Jeg havde sidste år maskinstationen ude og pusse marken af men i stedet for at sprede pærerne er de trykket ned og fuldkommen umulige at rive op med en rive. Vi har nu kørt med havetraktoren og pusset af men heller ikke kommet i bund. Mine arme fuldstændig ødelagte efter en weekend ved at rive med håndkraft. Kunne det være en mulighed at køre med en rive evt. gårdrive hen over så de bliver smuldret og så lade regnen klare resten? Toiletterne bliver bare større og større for hvert år

Min tid med at muge ud på folden som andre gør, har jeg slet ikke tid til.

Hvad gør i andre for at holde marken ren?

Mvh

Sandra C

Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 6 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

værsgo.....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 14:03

Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

heste tages i træning....omskoling af heste til western

1
0
Svar på denne tråd

klatter
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 14:12

Jeg synes det er nødvendigt at tage klatter.

så jeg tager klatter 1 gang om ugen

1
0
Svar på denne tråd

rene folde
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 14:27

Mine skider heldigvis i hjørnene, så det er nemt at samle op.

Mine folde er for 2-3 heste. jeg roterer dem fra fold til fold, så kører jeg over med havetraktoren , når klatter er samlet, og folden bliver fin som en græsplæne.

når græsset så er vokset og heste kommer på igen, er det frisk for dem.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Hyggetur
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 11:19

Tja - jeg har lige fra dag 1 på vores mark på 3 hektar samlet alle "toiletter" op fra 2-3 heste. Jeg bruger det lidt som en hyggetur med hestene, da de som regel følger trillebøren og mig rundt på marken - turen tager max en halv time, som jeg med glæde bruger på det, da det giver mig en tilfredsstillelse i at se en ren mark, hvor hestene græsser mere jævnt over det hele.

Hele møget fylder ca. 1 trillebør med top, og kørslen med den giver nogle gode "muller" i både arme og baller

Mvh

Charlotte

1
0
Svar på denne tråd

dovne mig
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:02

havde jeg en fold på få m2 ville jeg nok samle klatter op for så ville der jo ikke være meget græs. Men samle klatter på en stor græsfold dvs flere ha fold ?

nixen biksen.

Ja der er øer/ture med højere græs, de bliver jævnet med græsstrigle 1x årligt men kommer jo igen i løbet af året.

Foldene lægges om hvert ca 4-5 år.

Hatten af for jer der samler sammen hver dag- det er aldrig faldet mig ind at gøre det.

Karina

2
0
Svar på denne tråd

Gå ture..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 09:33

Jeg har ca. 8 ha. til mine heste (ca. 2-4 heste for delt på to folde) og jeg har gjort det til en vane at når jeg har morgen fodret hestene så skal hundene ud og gå og hvorfor så ikke slå to fluer med et smæk ;) en trillebør og hundene og så afsted på "lortetur" hundene elsker det vi har mange bakker og jeg er dejlig frisk når hestene skal lukkes ud og frisk når jeg kommer på arbejde, foldene er rene og hestene er glade :)

Men har man råd er den maskine som vise på billederne nok super god og nem :)

Man gør jo det man har mest lyst til og så finder man tid til det, mange vælger at betale flere 100 kr om mdr for træning / motion og andre (mig) er alternative og bruger den gode natur ;)

Her tager det altså heller ikke mere end en halv til en hel time ca. har aldrig brugt over en time ...

//Hatter. >o<

Hellere såres af sandheden end glædes af løgnen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider