Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Nybygget hestestald og maskinhus ?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 09:52

Hejsa

Kæresten og jeg har en gård med gamle staldbygninger til, som vi overvejer at rive ned, fremfor at bekoste en dyr renovering.

Men er der nogle af jer, som har bygget nyt, som kan komme med gode råd og forslag ? Vi er endnu på planlægningsfasen, så intet er bestemt.

Vi skal have en lade/maskinhus til opbevaring af hø/halm og hestetrailer - det vi har nu er på 7x17

Og så skal vi have en hestestald, gerne med udendørs bokse - 2 bokse og et sadel-/foderrum, samt en overdækket strigleplads. Der så jeg en lækker en i Herning fra kystol, som ville koste ca 100.000 kr.

Men hvem har i gode erfaringer med ? Vi vil jo gerne ud og kigge evt hvis der er noget på Agromek e.l.

Og har i billeder af jeres nybyggeri, så vis endelig frem til inspiration.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Staldport
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 10:06

Vi købte vores staldport fra Kystol.

Selve servicen var i top - søde og rare mennesker, men kvalitetet var/er i bund! Grimme svejsninger og brædderne, når slet ikke sammen, så der er huller i porten.

Så ingen anbefalinger på kvaliteten herfra!

Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

0
0
Svar på denne tråd

vi fik vinduer derfra
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 18:31

vi fik vinduer fra krystol til vores nye stald - de var skæve. dårlige svejsninger, og dårlig galvanisering. kan ikke anbefales - det svarede ikke til det vindue vi så i herning

0
0
Svar på denne tråd

Maskinrum lade
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 20:51

Når nu du skal bygge et maskinhus, så ville jeg bygge det så stort at hestene også kan bo der.

Du kan jo fx sætte 2-delte døre i hver boks ud til det fri, så det får samme funktion som en udestald. Med den øverste halvdel af døren åben vil du nok ikke føle den store forskel- men det vil være en del billigere at opføre og nemmere mht hø, halm, foder, staldgang osv.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Tak for...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 13:36

Tak for advarslerne - det så nemlig lækkert ud i Herning, men hvis det ikke holder hjem til, så er det jo en skidt ide.

Jeg vil helst have 2 bygninger for at bevare en vis harmoni på ejendommen, så helst stald for sig og en lille lade for sig. Lige nu har vi en 4 længet rødstensgård, som hvis udbygningerne blev renoveret kunne blive æstetisk køn - men der skal bare laves SÅ meget, og så vil det alligevel ikke blive praktisk.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

stald og opbevaring sammen
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 15:23

Vi byggede forrige år en maskinhal, med delbare døre til hver boks som i en udestald. Pasningen er super nem! Min anbefaling er at holde det samlet i en bygning, feks kan vi åbne en port i den ene ende af hallen og de kan gå direkte på sommergræs. De individuelle døre går til vintergræs, og kan fungere som læskure med åbne døre i den kolde tid. I den anden ende af hallen kan en traktor køre ind og læsse af, og en trailer kan køre til, så kan der lastes i tørvejr.

Er super glad for min hal

Hoppeføl efter De niro,Dancier,Sir Donnerhall 1 eller Quaterback på afprøvet hoppelinie købes

0
0
Svar på denne tråd

kystol..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 21:20

Jeg har fået nogle stalddøre fra Kystol. Dem er jeg helt tilfreds med :-)

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Windsor elite 16,5" fit 4

0
0
Svar på denne tråd

rundbuehaller
Forfatter: 
Dato:  25-04-2013 17:12

Vi har bygget en ny stald. Vi valgte rundbuehal-løsningen. Det er nemt, billigt og god kvalitet i hvert fald fra Futura.

Vores hal er 12x 18 m. og det ser rigtig godt ud med den hvide hal med grå tag. Det matcher nemlig ejendommens øvrige farver :-) Men de kan jo fås i alle farver.

Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/319741/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider