Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ville I søge tilladelse til roundpen?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 08:27

Hejsa,

Jeg skal have anlagt en roundpen på ca. 20 meter i diameter. Der skal noget tromlet knust beton i bunden og ridebanesand ovenpå. Og så skal der træhegn rundt om den - ingen lys.

Jeg har fået et godt tilbud på anlæggelse af den, som kan laves snart. Men jeg er sådan i tvivl, om jeg skal søge tilladelse hos kommunen først! Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at de vil modsætte sig den. Selvom den godt nok kommer til at ligge ud til vejen. Men jeg frygter at sagsbehandlingen vil trække i langdrag - og jeg vil gerne have min roundpen nu her snart. Derfor har jeg lyst til bare at gå i gang!

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det vel ikke er meget anderledes end at lave en fold med træhegn - eller en jordfold med sandbund. Vil man også skulle søge om tilladelse til dette?

Er der nogen, der har nogle erfaringer med dette, så tages de imod med kyshånd. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Godt sprøgsmål
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 10:23

Jeg ved ikke om man skal søge tilladelse.

Jeg vil også gerne have anlagt en rotunte på 20 m uden lys. Men jeg havde nu ikke tænkt mig at søge om det, da den bliver lavet i samme materialer som mit træhegn og skal kunne fungere som sygefold også.

0
0
Svar på denne tråd

Grib knoglen
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 10:43

Jeg ville gribe knoglen og spørge kommunen om det kræver tilladelse.

Jeg ansøgte til vores ridebane og det tog ingen tid i Silkeborg kommune.

Det gik lige igennem, så tror heller ikke du får problemer med roundpen.

Dog synes jeg det er tåbenligt, der skal søges om sådan noget

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Kommunen sagde ...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 12:31

at der kræves tilladelse, fordi man ændrer jordens beskaffenhed, og den derfor ikke umiddelbart kan føres tilbage til landbrugsjord. De sagde også, at der umiddelbart ikke var noget til hinder for, at jeg ville få tilladelsen. Men at jeg må forvente 14 ugers behandlingstid ialt.

What to do .... bare gå i gang .... eller gå den lange slagne vej og vente 3 1/2 mdr ... hmmm. Tænke tænke tænke ... :-/

0
0
Svar på denne tråd

Og tak for jeres input
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 12:32

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Roundpen
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 17:32

Det er meget forskelligt fra kommune til kommune. Her i 9500 Hobro må du godt anlægge ting uden tilladelse bare man ikke graver dybere end 40 cm ned eller overstiger de 40 cm. Der skal så søges om tilladelse hvis man påtænker at sætte lys op som så ikke er så let alt efter hvor på ejendommen den skal ligge pga. landzone.

Alt efter hvor meget du vil gøre ved bunden (grave ud) vil jeg søge om tilladelse. Det vil godt nok være træls at skulle lave det om og oven i købet få en bøde.

Mvh

Sandra C

Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 6 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

Søge tilladelse
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 13:07

Ja, vi er også kommet frem til, at vi hellere må få tilladelsen på plads først - og håbe på, at det går lidt hurtigere, end de siger.

Men øv - hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før, så tilladelsen allerede var på plads nu! Øv øv øv - ja, det er jo så en lærerstreg til fremtidige projekter!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 15:41

Da min veninde anlagde ridebane i sin tid, spurgte hun også kommunen og fik den besked at så længde der ikke var bokstaver sat op, så var det jo bare en jordfold, så skulle der ikke søges. Så hvis de spørger en gang, så har du jo bare en rund jordfold, helt tilfældigt i de mål.

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy - DS hoppe

Vallak (2009) e. Laurino - DS hoppe

Hingsteføl (2012) e. Laurino - DH hoppe

Hoppeføl (2012) e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row XX)

0
0
Svar på denne tråd

hej tilladelse
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 18:06

hej skal man søge tilladelse ved kommunen for at må lave en ridebane på sin egen jord ?

hold da nu lige op jeg kan ikke finde ud af alle de regler efterhånden. Det er ikke nemt at være heste ejere. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 20:23

ikke det kommer an på om der er bogstaver, men om man ændre i undergrunden ved at grave ud og fylde knust beton i, stampe også toplag..

Sådan er det i hvert fald i den kommune jeg bor i.. Hvis man blot pløjer en lille bane gider de ikke gøre noget, for det kan hurtigt ligges om til agerjord igen..

Og ja, jeg ville søge.. Hvis det opdages at man ikke har søgt om kommunen er emsig, skal man reetablere naturen og betale en pæn bøde..

Godt enghø i småballer sælges i Horsens og omegn.!

Skriv for nærmere info..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider