Jeg rider ude hele året hvis der ikke ligger sne på banen. Jeg har en bane der er godt drænet dog fryser den hvis det lige har regnet inden der kommer frost. Jeg salter den, sidste år saltet jeg den med gødningssprederen på traktoren. Det støvede meget så traktoren og jeg lignende jeg ved ikke hvad. Jeg synes det slider for meget på traktoren.
De andre år har jeg brugt en trillebør og gået manuelt og kastet salt ud. Det bliver ikke super jævnt.
jeg ahvde sådan en til at sprede kunstgøding med inden vi fik traktor/gødningsspreder.... og det er et helvede at sprede jævnt foruden bare det at skubbe den i ujævnt terræn som ridebane/fold er.
Jeg vil sige brug hånden og harv det ned eller fortsæt med at bruge kunstgødningssprederen der er monteret på traktoren.
det er jo mange kg der skal ud.. ikke kun 50 kg hvis det skal have effekt.
Karina, der ogås er udendørs rytter når det er muligt
Tak for svar. Jeg har dog bestilt den nu, heldigvis koster den ikke en "bondegård" så må vi se om det fungerer eller ej. Jeg tænker at der er stor forskel på at gå med den på folden og på ridebanen. Jeg ser ikke min ridebane som ujævn men det kan selvfølgelig være jeg skifter mening når jeg trækker/skubber 75 kg