Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Anbefal forsikrings selskab
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 08:33

Hej HN

 

Lige endnu et indlæg fra mig.. Puha der kommer nok mange med tiden... Men sådan er det jo nok når man HAR KØBT EJENDOM

 

 

MEN MEN MEN vi skal igang med at forhøre os ved nogle forskellige forsikrings selskaber til at forsikre huset og udbygninger osv..

 

Hvad kan i anbefale??

 

Vi kunne et eller andet sted godt tænke os at samle ALT et sted, det må vel også give lidt rabat, hvis man har både bil, bolig osv samlet???

 

Pt har vi IF (og hesten er i TRYG)...

 

 

Hvad kan anbefales af forsikring, og hvad kan ikke anbefales???

 

Hvilke forsikringer har i selv valgt at tegne???

 

Kh. Sandie


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er en landbrugs-..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 11:08

ejendom skal I være opmærksomme på at det ikke er alle der vil forsikre dem..

 

Men Tryg, Nykredit og Alm. Brand vil i hvert fald gerne.. Alle giver rabat ved samling af forsikringer..

 

Nykredit var det billigste i vores tifælde og stadig med bedste dækning.. Vi har haft lidt bøvl, men jeg håber og beder til at det kun er i vores tilfælde, de laver den fejl..

 

ALKA vil jeg aldrig anbefale.. De har meget suspekte forretningsmetoder, søg evt. på ris og ros

 

Ejerskifte har vi droppet, vi har hørt så mange historier fra folk der har købt den i dyre domme og aldrig fået en krone..

 

Så har vi udvidet alt på huset, genopbygning af udhuse (dog ikke som de står idag med kampestensvægge, men bare i mursten ellers ville vi aldrig kunne betale forsikringen).. Herunder er hund, traktor og hesten dækket med ansvar og død hvis de brænder inde eller et af husene falder ned om ørerne på dem.. Pris små 10.000 kroner..

 

Så har vi valgt at oprette en livsforsikring, så hvis nu den ene går bort, kommer den anden til at sidde gældfrit i huset.. Jeg er dækket igennem arbejde, kæresten giver 2.500 kroner mener jeg for 1.500.000 kroner udbetalt ved død..

 

Også har vi selvfølgelig ulykkesforsikringer og bilforsikringer..

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi skiftede
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 11:20

fra Codan til Nykredit. Så var vi langt bedre forsikret til lavere pris. Grunden var tildels nok fordi Codan ikke oprindeligt forsikre ejendomme, men vi havde dem i firmaet også, og derfor gjorder de en undtagelse..

 

Vi har egentligt aldrig haft noget bøvl med Codan, og indtil videre har vi ej heller haft noget at sætte en finger på ved Nykredit

 


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nykredit
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 12:34

Jeg skiftet fra Topdanmark til Nykredit sidste år, og bare på min bil forsikring sparet jeg 4000kr om åre. Det kan altså godt mærkes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 13:27

Ejerskifte forsikring kan vi ikke tegne da det er en land ejendom? H hvertfald hvad mægler siger og vi har læst os til

 

 

Men tanken er TRYG og nykredit måske er dem som får første tilbud.. Hesten er i tryg, og skal ikke flyttes der fra...

 

Men sådan noget som hesteforsikring tæller aldrig rigtig "med" nogen steder gør den??


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik at vide..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 13:34

ved Alm. Brand for mange år siden da jeg brugte at have hesten forsikret, at hesteforsikring ikke talte med.. Så tror ikke det ændre prisen..

 

Men hvordan de andre ser på det, ved jeg ikke..

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 17:09

Vi købte landejendom for 1 år siden.

Vores eget forsikringsselskab, Runa, ville ikke forsikre stedet, da de ikke tager landbrugsejendomme. -Desværre, da vi var meget glade for dem!!!

Codan var for dyre, dem fik vi også tilbud fra.

 

Nu har vi fået samlet alle vores forsikringer pånær hesteforsikringen, i TopDanmark Landbrug. Sælger havde også TopDanmark og de kunne give en god pris på en række ret gode forsikringer hvis vi samlede det hele. Så både husforsikring, ulykkesforsikringer, indbo og bilforsikringer er nu hos TopDanmark Landbrug, hvor alt på gården nu er blevet dækket.

 

Kan dog ikke komme med erfaringer endnu, da vi gudskelov ikke har haft brug for dem.

 

Hesteforsikringen kunne jeg dog ikke få rabat på ved at samle den med i landboforsikringen, så den valgte jeg at lade blive hvor den var.


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Himmerland
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 20:08

Vi er hos Himmerland forsikring.

 

Vi valgte dem i første omgang, fordi vi flyttede fra udlandet og ikke vidste, hvad vi ellers skulle vælge, og da den forrige ejer (det var et dødsbo) havde Himmerland, spurgte vi, om de ville fortsætte. Det ville de godt.

 

Vi har landboforsikring for (lille) hus, stalde / udhuse, div. inventar + dyr (ansvar) til under 6000,- om året.

 

Siden har vi fået andre forsikringer hos dem. De var bestemt konkurrencedygtige på bilforsikringen (vi havde Alka før).

 

Vi har heldigvis endnu ikke haft brug for dem, men jeg kender andre, der har og de har fået virkelig god behandling.

 

Og så er de lokale og fornuftige at tale med

 

Tillykke med huskøbet i øvrigt

 

 

 

 


Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anbetaling
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 14:18

 

Jeg vil bare gøre opmærksom på Thisted Forsikring, som vi er forsikret hos, selvom vi bor på Sjælland.

Det er gård, privat og biler. Mange forskellige selskaber har prøvet at hamle op med dem i pris, men ikke mindst i dækning på gården, og har måtte opgive.

De er flinke, omgængelige og hurtige, også ved skader.


Tinker altid tinker

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vestjylland Forsikring
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 12:58

Jeg havde hørt en historie om dem da vi havde vores gamle hus og hvor de havde tilbudt ekstra dækning ved en brand fordi de ikke mente de selv havde rådgivet godt nok i forbindelse med en ombygning.

 

Da vi købte vores nuværende ejendom forhørte vi os bl.a. hos TRYG da vi havde brugt dem tidligere. De var meget dyre, bl.a. fordi vi havde halmfyr. Ejendommens tidligere ejer havde brugt Vestjylland og vi fik en meget billigere pris hos dem.

 

Vi har i mellemtiden siden 2006 været et dyrt bekendtskab.

 

Vestjylland har spenderet det meste af en ny stald (brand), en totalskadet bil og naboens græsplæne (heste der brød ud)på os og de har været fair hele vejen igennem.

 

Jeg ved dog ikke om de forsikrer udenfor lokalområdet (Hovedsæde i Videbæk).

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har også
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 00:14

Tryg, vi har gård med 85 ha jord.

Vi har ALT i tryg og kan dermed spare en del. alle vores maskiner, heste, køer, hund, katte o.l.De er super gode ved ulykker, hurtige og føler mig godt sikker ved Tryg


Gaia - du vil altid være min stjerne

som på himlen kommer der flere

- lige nu blinker

Coffe Cup, Enzo,Dutchy

og Pepsi

{L}

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 07:51

vi har også en date med tryg på tirsdag, så må vi se hvad han siger :D


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 10:42

Kalaki : lidt sjovt, vi har lige skiftet fra Ny-kredit til Codan, fordi vi fik et bedre tilbud.

De havde da ingen problemer med at forsikre vores ejendom. Måske er det fordi vi har erhverv ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 11:00

 

Vi har gård og havde alt forsikret i Tryg, både biler, indbo, erhverv mm. og vi sparede over 15.000,- kr om året ved at skifte til Gjensidige, som i 2012 er begyndt at forsikre landbrug også.


Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 20:26

Beklager det useriøse indlæg Sandie, men jeg synes det er herligt med alle dine spørgsmål... Så slipper jeg nemlig selv for at stille dem når vi nu skal igennem samme tur. Vi er ved at gøre klar til møde med banken, og så må vi jo se om vi er lige så heldige som jer...

 

Held og lykke med det hele, og FEDT at I allerede har fået lov at "tyvstarte"


Hilsner

Anja


www.123hjemmeside.dk/ABNewforest


Nu med to hoppeføl efter Lundemarksgårds Layout og Horsemosens Cayenne C på bronzemedaljehopper

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  07-01-2013 11:32

efter en snak med TRYG, Alm. Brand og Gjensidige er valget faldet på den sidste nævnte - gjensigdige <3

 

De kunne forsikre os bedre end tryg og alm. brand, og var samtidig billigere (samt så gav han sig generelt bare bedre tid til mig, da han var ude og give tilbud.. til trods for at telefonen vibrerede hvert 5 minut)...

 

LÆKKERT at have det på plads nu :D


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 21:49

Må jeg spørge hvorfor I ville skifte fra IF forsikring som I havde i forvejen?


Anne


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 22:15

Fordi de ikke forsikre landbrug så vidt jeg ved :-)


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 11:26

 

Sjovt for vi er netop lige blevet kontaktet af IF og de vil give et bud på vores forsikringer.

 

Vi har heste ejendom med 5,7 ha og det sagde han de sagtens kunne forsikre. Vi har dog ikke haft møde med dem endnu.


Anne


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 19:27

Jeg har bare haft ringet til dem, og der fik jeg afvide at de kun dækkede almindeligt huse og indbo... hmmm

 

men pyt skidt, vi har fået en rigtig god pris og dækning hos gjensigdige synes jeg :D


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider