Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Smukke detaljer!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 21:18

Kære HN'er.

Selvom man ikke har en kæmpe liebhaver-ejendom med dallas-hegn kan man jo godt gøre det lidt pænt.

Har I ikke lyst til at vise eller fortælle om jeres smukke detaljer ved jeres sadelrum, have, stald og udendørsområder?

I ved, de der små ting som gør det æstetisk, lidt mere ordentligt og hyggeligt?

Jeg er ikke rigtig noget helt dertil endnu. Mit sadelrum skal laves her til vinter og min stald mangler stadig taget. Vi kæmper med at få ryddet haven der ikke har været holdt og alle sådan nogle småting.

Jeg er dog begyndt at træbeskytte de trykimprægnerede hegnsstolper mørke - det synes jeg er en fin lille detalje der pynter. Jeg tror også hjørnestolperne får en messinghat på. Derudover har jeg købt nogle alt for dyre trenseknager i messing til både stald og sadelrum. Og så skal der selvfølgelig stå en blomsterkrukke ved hver udeboks og der skal roser op af stolperne. Isabella Smith go home!

Så - frem med alle de fikse og flotte detaljer som I gemmer på! Det vil varme en lille landskabsarkitekts hjerte og give mig inspiration til når jeg selv er nået lidt længere med vores gård :-)

Hilsen fra Lise, Umarla & Primula

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 15:47

Lise - vi vil meget gerne se billeder

Jeg har ingen "fikse detaljer" - og ikke om jeg begynder at give pælene trykimpregnering eller lign., maler hegnet om dressurbanen eller lign. for jeg VED jeg får det ikke holdt ved lige

Funktionalitet, brugbart, lyst og lækkert - det er det jeg hele tiden har satset på

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander (til salg)

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

WB sælges 145 cm. (Landa og Orican)

0
0
Svar på denne tråd

smukke detaljer
Forfatter: 
Dato:  24-09-2012 20:28

Hej...

Vil også gerne følge med her, elsker de små ting som kan få det til at ligne en million.

Et godt og gratis tip er at sørge for der er ryddet op. Det kan gøre en kæmpe forskel at der bare er orden på tingene. Ikke mindst renhed overalt, gulvet skal altid være fejet grundigt. Rene håndklæder ved vasken til at tørre hænder i og det skal ikke være mormors aflagte i orange det skal matche alt andet i stalden.

Og at man holder tingene i neutrale farver og ensartet. Her har jeg holdt alt udstyr i sort. Ens grimer i sort,med sorte træktove, sorte fleecedækner så alt matcher. Det hele hænger pænt på hver sin plads. Fodertønder er sorte og sorte kasser til de små løse ting.

Jeg har stillet en krukke med thuja på hver side af døren ind til sadelrummet og det ser rigtig fint ud. Det ser også flot ud ude ved ridebanen hvis man sætter krukker med blomster/planter ved indgangen.

Har set et billed af en stald hvor der hang store prismelysekroner og har drømt om det lige siden :-)

Vi har sådan en statue, en stejlende hvid hest til at stå udenfor stalden, Vi har sat sådan en spot på der lyser op på den om aftenen og det ser også rigtig godt ud.

Det her billed var bare lige et vist eksempel...

Billede

Håber der kommer flere ideer frem her...

/Ann

0
0
Svar på denne tråd

detaljer
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 08:48

Ja Lise, vi er jo ret enige vedr. detaljer

Har alt for mange ideer, nogle er blevet til virklighed- imens andre må vente.

Vores udestald med engelske bokse, skal næste år udvides og fyldes med lækre detaljer.

Vi overtog en gl. rønne sidste år, hvor der intet var lavet i 50 år! Så vi gik igang , med ja stort set alt.

Vi har næsten lavet alt selv.

Der havde ikke været heste før, så alt har skulle etableres, både stald, ridebane, folde omlægning af jord osv. osv. Vores hus indvendigt er dog næsten færdigt

Billede

Der skal sidde svagtlysende spot i udhæng som lyser det op om aftenen..

Billede

En lille træbro i haven passede fint ind;-)

Billede

En løsning vi har lavet for at lukke de de længer sammen (her ses udbygningerne).Se venligst bort fra det grønne ukrudt ;-/ Der er desuden sat store engelske roser op af husvæg i gårdsplads...

Billede

Rhododendon er en smuk detalje ;-)

Billede

En bænk- sådan en skal man have..

Billede

Ved udestalden..

Billede

Ja sådan en stejlende hest er her altså også

Billede

To billeder fundet på engelske sider, som jeg syntes er flot og virker funktionelt, med lækre detaljer....

Billede

Billede

Christine

JULINGAARD

Fjordhesten i avl og sport

Ledig plads i ny løsdrift til hoppeplag, gerne fra i år. Store nyomlagte græsfolde hele året, masser af wrap og halm. Billig pris se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Sadelrum....
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 11:45

Selvom billederne har været posted nogen gange før, kommer de lige igen.

Her er mine sadelholdere af eget design;

Billede

ogtil indgangen til stalden, venligst doneret af min vallak;

Billede

Vi har også mange detaljer som jeg gerne vil have lavet, men ting tager tid og de kommer lidt til sidst

Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 13:00

lige malet ridebanehegn nøddebrunt, det pyntede gevaldigt.

Det passer med at der hvor der i.flg. regelmentet skulle sidde et bogstav, er der en lodret stolpe, Her har jeg malet toppen hvid.

Det synes jeg ser ret godt ud, og jeg undgår at det kommer til at se rideskole agtigt ud.

I det ene hjørne af banen har jeg stillet en bænk og en parasol, så tilskuere kan sidde i skygge om sommeren og det ser rigtig hyggeligt.

De fleste heste er ikke bange for den.

I kanten rundt om banen er jeg ved at sætte forårsblomsterløg, altså påskeliljer, hyacinter osv.

På grænsen mellem gårdsplads og folde har vi to store træer, der har vi hængt en hængekøje op, så man kan ligge og nyde lyden og synet af hestene.

Ellers går jeg meget op i at der skal være et par stole eller en bænk i alle tænkelige lækroge, så man lige kan sætte sig og nyde udsigten et par minnutter når man kommer forbi.

Vi har ikke boet her så længe så jeg håber og tror på vi stille og roligt får det lavet hyggeligt mange flere steder.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider