Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Pinaldo rubber fencing
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 18:48

Jeg har set flere annoncer og artikler om ovenstående hegn, men kunne godt tænke mig at høre om nogle har erfaring med hegnet. Det lyder jo helt fantastisk, men er det også det i virkeligheden

Hegnet kan ses her quietstable.com/DK/Gummi%20el(x30x) hegn.aspx

Mvh

Mette

Ponyhingsteføl fra 2012 søger legekammerat

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

nyt produkt
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 10:18

først solgt ind her i 2012 så det er nok begrænset hvor mange dr pt har afprøvet det.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Nyhed......
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 21:41

Jeg ved godt at tråden er forholdsvis ny, men så vidt jeg husker var det med i herning, så der kunne jo nemt være nogle der var blevet fristet til at prøve.

Det ser det så ikke ud til, men det var da et forsøg værd

Mvh

Mette

Mit ponyhingsteføl fra 2012 søger legekammerat

Billig opstaldning tilbydes derfor til ponyhingsteføl til efteråret

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

pinaldo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 20:05

Jeg tror de fleste måske ville vælge hippoluxen istedet for pinaldo hegnet hvis de skulle ud og invistere i nyt dyrt hegn. Prisen er vist næsten den samme :)

// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

0
0
Svar på denne tråd

Vanvittigt dyrt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:02

Det vil koste mig 12000-14000 at indhegne alene vinterfoldene med denne tråd. Det er altså langt langt for dyrt..

0
0
Svar på denne tråd

Foldhegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:58

Vi har det på nogle af vores folde .

Det kan varmt anbefales, vi er meget glade for det.

Det kan godt være det koster mere end andet, med man får sjældent

mere end det man betaler for.

Hvis du vil vide mere må du gerne kontakte mig.

0
0
Svar på denne tråd

Hegn....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:03

Vi har hippolux på noget af vores fold, og jeg er ikke imponeret Det er sumpelthen så stift og svært at arbejde med, så sådan noget skal vi ikke have mere af.

Piaskott: hvordan er rubber hegnet i forhold til stivhed og det at få det strammet op? Har du evt et billede af dit hegn?

Mvh

Mette

Mit ponyhingsteføl fra 2012 søger legekammerat

Billig opstaldning tilbydes derfor til ponyhingsteføl til efteråret

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

ang. Pinaldo gummi el-hegn
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:31

Hej, jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med gummi hegnet, og må sige at det er helt uden sammeligning med andre hegns typer, da det er ubeskriveligt nemt at arbejde med, ikke som normalt tråd-hegn eller endnuværre Hippoluxen, som er helt umulig at arbejde med, og som også kræver specielle isolatorer......

Jeg præsterede uden medhjælp at sætte to tråde op på en fold, hvor der var 350-400m rundt på ca 1,5-2 timer.........skal måske tilføje at det tog mig længere tid at tage det gamle trådhegn ned.

0
0
Svar på denne tråd

kender ikke
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 15:01

dette hegn, men jeg har hippolux på mine folde, og er super glad for det..

Ja det er ikke nemt at arbejde med, men så sendt som i sidste uge, hvor en hest sparkede ud efter hunden, på den anden side hegnet, og fik benet i det, så jeg hvorfor jeg har hippolux, og glad for det.. Det sagde bare lige wup, wup, wup, og hegnet fløj af isolatorenen.. Hesten kunne vi intet se på, og hippoluxén satte vi bare på igen..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 21:20

jeg har også hippolux og er mega glad for det, især da min hoppe røg igennem for en mdr siden...

jeg har ikke selv monteret det, men kan levende forestille mig at det er et helvede

men jeg synes gummihegnet ser godt ud,- og hvis det kunne fås i hvidt ville jeg overveje det til resten af folden...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 09:28

Jeg er også den lykkelige ejer af Hippolux... Og JA - det ER bøvlet at sætte op - men det ER bare et super godt hegn!

Hilsen Jannie

- med de fantastiske fire

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

:: GRAFIKER ::

www.nokke.dk

:: HESTENE ::
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Også Hippolux her
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 14:13

...og ja, med 5 km hegn er vi snart ret vant til at sætte det op, men når det sidder der- så ER det bare det bedste.

Jeg kunne dog godt forestille mig at bruge det andet,som nederste tråd, hvor vi pt har alm. blød tråd på nogen folde, da det ikke taber spænding når der gror græs op....det kunne spare en hel del buskryddertimer.......

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

ang. jeres hippolux hegn.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 10:56

Hej Kalaki, det lyder som om din hest har været ualmindelig heldig, da det er i sådanne situationer at de fleste heste kommer til skade på folden, ellers er det når de løber på hegnet, som i missophie`s tilfælde. Skal lige tilføje at der efter min mening ikke er noget i vejen med at ville isolere sine dyr på folden, det skal bare gøres med et fast hegn i træ.

Når man vælger at gøre det med Hippolux (eller hotcote som det oprindeligt hedder)der kan holde til 350 til 400 kg tryk, eller andre tråde med et højt brudpunkt, og når vi har med flugt dyr at gøre, så udsætter man bare dyrene for unødvendig fare. Det er også derfor de anbefaler at man sætter 5 tråde op med Hotcouten, så trykket bliver fordelt, og man ikke risikere at skære hesten midt over, eller i 3 stykker alt efter om du har 1 eller 2 tråde ;)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 20:38

jeg synes da at det er tankevækkende at min krikke ikke blevet skåret i to halvdele,- hun er kun løbet ind i den ene tråd (den øverste), og er hoppet over den nederste.

det var jo heldigvis også det der var ideen i at købe hippolux...

-hvis uheldet var ude, ville hesten ikke blive skrællet til plukfisk som et stålhegn kan gøre

det skal lige siges at hele grunden er lukket rundt om foldene med hegn og levende krat, så selvom hun slap ud af folden, kunne hun ikke komme ud fra grunden

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

spændende..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 17:05

Synes bestemt det ser ud som noget jeg gerne ville bruge - i hvert fald til jeg så prisen

Det vil koste mig lige under 30.000 hvis jeg skal indhegne mine folde med denne tråd, og de penge tror jeg godt jeg kunne bruge et andet sted og så vnete lidt med at skifte det hegn der sidder i forvejen..

Synes dog det lyder godt med en levetid på ca 20 år, i forhold til så meget andet det holder meget kortere..

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Frost?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 21:59

Synes det ser ud til at være en god tråd. Men er dog lidt bekymret for holdbarheden?

Gummi plejer at blive stift og knække når dt udsættes for frost. Og når det tør op igen, er det stadig stift.

Jeg har eleatik med ledere som indgang til foldene, men de holde begrænset, pga. gummiens nedbrud i frost.

Gad vide om garantien også holder, hvis vi får den slags vinter vi har haft et par gange, på det seneste.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

gummi el-hegn
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 11:33

Hej Jette,

Da jeg er opfinderen af gummi el-hegnet, synes jeg lige at jeg må forklare om nogen af gummiets egenskaber:

Hegnet er testet af Teknologisk Institut, hvor det bl.a. er testet for holdbarhed ved temperaturudsving. Det holder uden problemer til h.h.v. 60 gr. kulde og 80 gr. varme - uden at ledeevnen eller strukturen ændres. Gummiet er iøvrigt UV beskyttet ca. 30 gange mere end det normalt anbefalede niveau - derfor også den lange holdbarhed, som med de nuværende tests viser en levetid på over 30 år.

Til diskussionen om sammenligning med Hippolux må jeg sige, at Pinaldo Rubber Fence er en helt ny type hegnstråd som ikke kan sammenlignes med nogle af de eksisterende typer.

Jeg ønsker alle debattørerne her på Hetse-Nettet en fortsat god sommer

Hilsen

Simon Thorkelin

1
0
Svar på denne tråd

Tak Simon
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 21:29

Dejligt med lidt kvalificeret info.

Jeg syntes virkelig det ser godt ud.

Har du evt. en kommentar, til hvordan tråden vil virke sammen med EasyPost?

horizont.prix.dk/tegnageregn/typer- hegn.html

Det kunne jo minimeres til "et klask og et skrig" at sætte hegn ved kombination at de to elementer.

Er Pinaldo f.eks tungere end anden hegnstråd?

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 22:01

er der en grund til at det er sort og ikke hvidt?

hvid tyk tråd ville være lettere at se

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Pinaldo Rubber Fence
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 22:10

Hej igen,

Jeg kan ikke umiddelbart se at der skulle være noget problem i at bruge EasyPost sammen med min gummitråd, som er 0,4 cm. i diameter, og dermed passer til stort set alle trådholdere. Det kan også nemt kombineres med anden tråd.

Gummitråden er ikke tungere end anden tråd, og den kommer ikke til at "hænge i gardiner", som du kan se mange steder. Den er nem at sætte op, rulle sammen og flytte uden at tråden tager skade.

Jeg sender dig gerne en prøve ligesom du er velkommen til at se hegnstråden monteret her på gården.

Kontaktoplysninger finder du på www.quietstable.com

Det er rart at så mange hestefolk viser interesse for et hegn, som ikke kan skade hestene, for vi ser jo de frygteligste skader på de gamle hegnstyper.

0
0
Svar på denne tråd

Hvid/sort tråd
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 22:17

Hej missophie,

Gummitråden er sort fordi det iblandede strømførende materiale er et mørkt pulver, derfor er det ikke muligt at fremstille det i andre farver. Men jeg kan oplyse, at hestene ser det sorte lige så godt som hvidt, da det er kontrasten, hesten ser. Det er der mange videnskabelige rapporter om, og det støttes af de der allerede har installeret hegnet. Det er iøvrigt rigtig pænt med sort - vi viser det gerne frem her på gården.

Stil endelig alle de spørgsmål du måtte have til hegnet - jeg svarer meget gerne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider