Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

pris på maskinstation
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 23:00

Jeg står her med en regning på wrapballer lavede på vores marker: 210 kroner + moms per 200kg baller

57 kr + moms per 50 kg baller

Det var unden vending- han slået og wrappet.

Lyder det lidt over toppen eller er det normalt priser?

-Lisa

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 10:55

Jeg er også blevet overrasket over hvor dyrt det er at få wrappet. Hvis jeg var dig, vill jeg gå ind på de forskellige maskinstadioners hjemmeside og tjekke prisen. Jeg regnede ud forleden, at hvis vi skulle have slået, presset og wrappet (Hvis vi selv vender og river) og ballerne skal veje 60 kg. stykket, så ville det koste 72 kr. pr balle.

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Mine....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 01:44

300 kg. wrapballer fra 1. slet, koster i år 221,50 pr.stk.

Det er inklusive alt fra skrålægning til på pladskørsel og der er også indregnet moms.og så er de pakket ind i 10 lag plast.

0
0
Svar på denne tråd

prisen...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 07:30

hænger i mit område dvs midtsjælland sammen med hvor stort et stykke jord de kører efter at wrappe/slå.

Jeg betaler timepris for skårlæg-crimpning og vending og sammenrivning.

og ballepris for presning+indpakning

vi kører selv ballernen sammen.

Jeg slår wrap på ca 5 tdr land hvert år- og prisen er ikke billigere end at købe wrap fra andre forhandlere for jeg har også betalt en krig for kunstgødningen, sprøjtning af markerne osv.

Men jeg har rigeligt jord og jeg ved så hvad det er der gemmer sig i pakkerne, så derfor slår jeg wrap til eget behov og sælger så ud af resten, uden fortjeneste

Husk også at det kan godt være en maskinstation er billigere end nabo stationen men kommer de når de græs er klart? I mit område er der mnage der piver over maskinstationen har for travlt for meget græs er klart samtidigt dvs nogen bliver " syltet"

Karina

0
0
Svar på denne tråd

For dyrt
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 11:03

Det lyder til at være noget i overkanten men det er svært at afgøre. Prisen afhænger meget af hvor mange baller der skal laves dvs. Hvor stort et stykke og hvor meget græs der er. Hvor tilgængeligt marken er osv osv.. Det er med maskinstationer som med alt andet håndværk, en god ide at inhente flere tilbud og vælge en man har tillid til. Hvis du befinder i nærheden af mig giver jeg gerne et tilbud næste gang :)

NYD VEJRET... Så længe du kan trække det.

http://www.hestewrap.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 13:53

Jeg giver i Midtjylland 100,-kr pr rundballe med 10 lag plast og 10,-kr pr balle for at få revet sammen.

7 års KNN hoppe efter May Sherif DVE 250, Thunder Boy KNN 96 sælges. 65000,-

0
0
Svar på denne tråd

Simba79
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 14:57

Det var 350 småballer plus i alt 110 firkantet på ca. 200 kg. Marken er lige til at køre ind i uden besvær.

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

Ang. priser
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 22:58

Som sagt er det svært at afgøre før man ser opgaven rigtig. Jeg kender alt til priserne for at drive en profesionel maskinstation. Det er som regel meget dyrt maskineri, løn, plastik, olie og forsikringer. Du skal også tænke på, at når du hyrer en god maskinstation betaler du også for expertice, det gør at du undgår en masse faldgrubber og du ender med et kvalitetsprodukt der ligger et godt stykke over gennemsnittet. Vær glad for det, wrap er ikke "bare" wrap, pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Når det så er sagt, så synes godt det kunne lyde som om du måske har betalt lidt for meget for arbejdet. Det lyder som en god opgave og jeg kan sælge dig ballerne til samme pris og sådan skal det jo helst ikke være.

@lykke.

Du kan ikke sammenligne priserne med jyske priser. Alt er bare billigere i jylland. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har mine fordomme :) måske er de bare dygtigere en os sjøbenhavner snuder fra Ringsted.

NYD VEJRET... Så længe du kan trække det.

http://www.hestewrap.com

0
0
Svar på denne tråd

tak Simba
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 01:10

Tak Simba for din forklaring. Jeg tror ikke at løn var så høj for hans ansat da det var kun ham og sin to sønner, den ene som var ca. 12 år og kørt ene af det stor maskiner. :) Dygtig lille dreng dog må jeg siger!

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

Maskiner
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 19:06

Vi giver 125 kr pr rundballe 130 cm i diameter med 10 lag plast og snitter for presning og indpakning med kombimaskine

Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 22:34

Jeg har givet 110 kr for 180 kilos rundballer.....kun presning og indpakning. (På Lolland)

Maria

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 22:53

jeg har i flere år givet 130 kr for baller på 300-350 kg(kvadrant) af maskinstation som ligger som nabo til mig (sparer derfor startgebyret)

har dog ikke fået lavet i år. jeg har kun et lille stykke på 0,8 hk og får et sted mellem 13-16 baller.

og prisen er kun for presning og wrapning. resten klarer vi selv.

de tager ca 700 kr i timen hvis der skal slåes, vendes og andet.

det er på lolland.

jeg syntes den pris du skal give lyder meget voldsomt. så ville jeg nok hellere købe mig til grovfoderet, som jo stort set kan købes til samme pris. plus man også skal lægge gødnings pris oveni for egne marker.

den eneste fordel er at man 100% ved hvad der er i.

0
0
Svar på denne tråd

Her hos os.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 11:10

Jeg mener at vores lokale maskinstation tager omkring 135 kr + moms for at presning og indpakning af ca 200 kg firkantede baller. Han er også flink og kommer når man har brug for det.

Jeg bor ved Stevns på Sjælland.

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider