Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

søger ider til boks/ stald
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 13:21

hej her inde...

står måske og skal igang med at lave en heste stald med ca 3 bokse

selve bygningen er rummelig med god plads til 3 store bokse og en bred stald gang med strigle plads, der er ikke loft på bygningen med højt til kip så det egner sig godt til heste stald med god løft højde ...

bygningen står helt tom nu så det er bare at gå lige til, der skal dog støbes nyt gulv i den ene halvdel,

så nu søger jeg gode råd og meget gerne billeder fra jer her inde,

hvad ville i lave bokse af ? martrialer for og imod ?

jeg ønsker ingen dyr løsning så fabriks fremstillede bokse er udelukket,

skal det bygges i lega sten og spartles op / murers eller skal det bygges i træ ? for og imod ?

hvilken blandeforhold cement ved støbning af gulv kunne jeg også tænke mig lidt forslag på.

så kom frisk med nogle idder til bokse mm. alt er velkomment....

0
0
Svar på denne tråd

Ny stald
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 16:52

Vi lavede "ny" stald for et par år siden og byggede to bokse op af fundablokke. Vi lagde jern i for at gøre konstruktionen stærkere. De færdige mure kan man så pudse og male. Vi valgte blot at male dem. Da det er to heste, der kender hinanden godt, valgte vi at udelade gitter mellem boksene.

Vi ønskede ikke at bygge op i træ, fordi vi har et par stykker, der så ville æde boksen

Jeg kan ikke huske prisen for det hele, men mener vi har brugt cirka 30.000 kroner. Det inkluderer nye tagplader, troldtekt plader til loftet, lamper, 4 vinduer der kan åbnes, materialer til bokse, træ til gavle og udhæng, træ til dobbeltdør og bokslåger.

Pøj pøj med projektet

Mvh. Henriette

R.I.P. min smukke dreng

LOTUS

20/5-07 - 15/3-12

0
0
Svar på denne tråd

henriette
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 20:05

har du nogle billeder af din stald jeg måtte se, og hvor stor er stalden ca ?

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 22:54

Ja, det har jeg. Hvis jeg får din mailadresse, så skal jeg sende dem til dig Den er 50 kvm. Boksene er 4x4 meter, og så er der en smal gang foran boksene til fodertønder og diverse. Bygningen er så lille, at der ikke kunne blive plads til en staldgang med strigleplads.

Mvh. Henriette

R.I.P. min smukke dreng

LOTUS

20/5-07 - 15/3-12

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider