Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Valg af hegn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 13:59

Nu er det endelig min tur, inden længe er der hest på matriklen (dog kun sommeren over!)

Men nu kommer problemet, jeg skal hegne alt ind på ny, da det nuværende hegn på ingen måde var velholdt.

Ind til videre er der købt (og næsten sat) træstopler Ø 9cm/175 cm med 3 meters mellemrum hele vejen rundt.

De 3 meter er valgt af flere grunde, så kan jeg bruge det meste hegn, og så kan jeg (hvis en dag pengene bliver til det få sat regler "i stedet" for strømførende hegn (er godt klar over at minimum en strømførende tråd alligevel skal bruges)

Men men men, jeg har hele tiden regnet med at jeg skulle starte med bånd/tape i 40 mm, men er nu kommet i tvivl efter jeg har set dette

En ny? type "tråd" der er stærkere og stivere end normal tråd.

Er der nogle af jer kloge h-ænder der har prøvet dette og har noget at sige om det?

Og er der ellers noget i mener jeg skal tænke på (selvom jeg synes jeg har tænkt på det meste.

Hilsen Pernille

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 08:11

jeg har stået opstaldet et sted hvor der var hippolux, og idag har jeg det på mine egne folde

aldrig en hengsskade

aldrig hegn der går i stykker eller hænger, ingen reperationer

hestene kan se hegnet

pænt efter mange år (8 år gammelt på opstaldningsstedet,- ser ud som nyt)

hegnet er så stift, at det umuligt ville kunne vikle sig rundt om hesteben hvis uheldet skulle være ude

jeg har hørt om heste der er gået gennem dette hegn, uden en skramme.

hegnet holdt, men pælene knækkede (flere heste på en gang)

det er alle pengene værd, og jeg er meget glad for mit og har svært ved at se nogle ulemper ved det

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 08:59

om mine egne fold, og selvom jeg ville få råd til at lave træ hegn om hele grunden, tror jeg aldrig jeg ville vælge andet end Hippolux..

Det fungere bare, og jeg kan intet negativt sige om det..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 10:06

Hippolux har vi også - verdens bedste hegn hvis du spørger mig :-D

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

overbevist
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 10:27

Jeg tror faktisk i har fået mig overbevist, jeg har ellers i lang tid - 2 måneder været helt sikker på at der skulle tape/bånd på, men heldigvis er hverken bånd eller isolatorer købt, så nu går jagten bare på den bedste pris, havde ellers undersøgt med bånd, men på den igen :-)

Noget man skal tænke på med hippolux?

Hilsen Pernille

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 19:41

hvis du køber det hos pithegn så er det billigere end poda`s. det hedder så bare rimfaxe og har tre ledende tråde i stedet for fire...

0
0
Svar på denne tråd

og......
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 21:17

hos hegnsbutikken hedder det white lightning eller horsewire...

Nu bosiddende på egen landejendom...så mangler vi bare at at flytte hestene :-)

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

Hegn....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 23:13

Så er der blevet undersøgt priser, og umidderlbart ser det ud til at det er billigat i Sverige.

Nu er mit spørgsmål så, har i brugt almindelige Ringisolatorer - selvfølgelig så diameteren passer, eler har i købt de der "specielle i hvide som alle sælger med?

Hilsen Pernille

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 10:31

VI har også Hippolux, og jeg ville heller ikke skifte det ud med noget andet.

Jeg har de hvide specielle isolatorer, og jeg vil anbefale at købe dem, da de er nemmere at arbejde med, når det drejer sig om Hippolux hegn, og at tråden kan springe ud af dem, hvis en hest får benet i dem.

Vi har en enkelt opdeling, vi lavede lidt huhej for nogen år siden, og der er almindelige, men det er altså noget besværligere at sætte op, end hvis du har de rigtige, og vi skifter dem også i år, da vi har nogen af de rigtige liggende.

Det er korrekt at man kan få billigere kopier af Hippolux, men det som jeg har fået afvide, er at man ikke kan regne med det holder lige så godt, og derfor kan regne med at skifte det tidligere.

Jeg ved ikke hvad de andre kører med, men vi har fået 20 års garanti af Poda, da vi fik sat hegnet her op.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hegn....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2012 23:23

Så er det næsten bestilt, men en jungle af tilbud....

Jeg vælger at købe i Sverige, der er en del at spare, og så er det noget nemmere når nu man bor her :-)

Jeg takker mange gange for hjælpen, isolatorer blev w isolatorer i stedet for ring isolatorer.

Hilsen Pernille

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd

Hvor i Sverige?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 11:25

Hej Pernille,

Må man spørge hvilken leverandør i Sverige du fandt?

0
0
Svar på denne tråd

puno...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 21:02

Jeg har kigget mig godt omkring. Selve hegnet var biligst hos LG produkter. Men LG produkter tager 950 ex moms for levering, dette var rigtig mange penge (tilbud er også efterspurgt)

Så jeg har fundet alt jeg skal bruge hos lantbutiken.se, der har jeg efterspurgt et tilbud nu, og kommer de med en god pris så bliver alt købt der (169 inkl moms i fragt) vil de ikke give rabat, bliver størstedelen købt der og en smule købt hos Staket.com (de ligger så tæt på at vi selv kan hente + at trælåge skal købes der alligevel)

Hilsen Pernille

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider