Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

grund køb
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 21:49

Hej

Mig og min kæreste vil gerne købe en grund til at bygge drømme huset på :) Men hvor er det svært at finde en grund på min 4 HA der ikke koster en mill og der op efter og ja hvis vi skal give så meget for bare grunden skulle vi jo bo i et skur :)

vi leder efter en grund i østjylland, og vi aner ikke hvor vi skal finde grunden vi er slet ikke græsne ( synes vi ikk selv da :)

Hjælp os , hvor skal vi søge. =? vi tænkte også at købe et gammel hus som bare skulle rives ned det os fint, men det er heller ikke til at finde :(

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Kræsen....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 08:40

Jo I er faktisk kræsne, hvis I ønsker 4 HA jord incl byggemodning, og ikke vil give mere end 1 mill. I Østjylland.

Jorden i sig selv er jo 1 mill værd for bondemanden og en byggemodning samt tilslut til kloak, vand m.m. Uhaaa da det er ikke gratis.

Hvis I skal kigge på noget, hvor I kan få forholdvis godt med jord med til en billig penge, så skal I enten langt ud på landet, norddjurs, forbi Ebeltoft, eller mod yderkanten af Favrskov kommune, nede ved Hou eller på vest siden af Silkeborg kommune. En ide kunne også være at kigge på ejendomme, som har gener såsom motorvej, svinefarm eller vindmøller i baghaven, de er billigere.

Tænk på muligheden for at "flytte" langs motorvejen - dvs kig mod Hobro og opefter. Syd på mod Horsens/Vejle går man bare ind i det dyre trekantsområde, men nordpå kan I måske være heldige.

her skal I jo så forholde sig til, at det koste dyrt at køre i bil, men hvis man kan kører sammen eller evt kan komme til tog eller bus, så kan det nok lade sige gøre lidt billigere.

Jeg bor i udkanten af Favrskov kommune mellem Hammel, Hadsten, Bjerringbro, og her ville I godt kunne få en landejendom til omkring 1 mill, men i så fald ikke med så meget jord til maks 2 ha, et stuehus det skal renoveres/skal rives ned, og en dårlig beliggenhed.

Husk at tjek op på, at der er ridemuligheder i nærheden af hvor i vælger at bosætte jer. Det er trælst at der er langt til skov og ridefasiliteter.

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Jordpriserne
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 10:40

Her på sjælland ligger jordpriserne på omkring 140.000 pr HA for landbrugsjord.

Så alene landbrugsjorden koster altså 560.000 kr og dertil kommer byggemodning.

Måske det vil være en god ide at undersøge 1. hvad kan man få for en million? og 2. Hvad koster en byggegrund på 4 HA?

Det kan tit sætte tingene lidt i perspektiv....

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 17:47

Kig efter tvangsauktioner, måske får i et brugbart hus med, hvis ikke, så vælt det og byg et nyt.

Det er nok den billigste måde at få en byggegrund og jord på.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3560kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Præcis hvor...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 09:13

...i Østjylland leder I efter noget?

0
0
Svar på denne tråd

Bedste bud....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 14:39

Til 1 mill - er mit bedste bud grunden i Vellev Mose i Ulstrup. Den er godt nok ikke helt så stor som I ønsker, men det er et dejligt naturskønt sted hvor der er mange hesteejendomme i området.

Prøv at søge efter grunden på Boligsiden - den har været til salg i snart to år.....

Ellers vil jeg gi Charlotte ret i at I får svært ved at finde noget til 1 mill med mindre I bevæger jer nordpå mod Hobro/Mariager eller Norddjursland...

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vestside i Silkeborg kommune
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 19:41

Hmm, nu bor vi på vestsiden af Silkeborg kommune og det er altså ikke billigt, at købe jord her desværre....

0
0
Svar på denne tråd

svært at finde
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 20:34

Det tog os 1½ år at finde noget tilsvarende på fyn, så ja, det er meget svært og nogen ønsker må man nok gå på kompromis med.

Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider