Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

frossen ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 08:29

Øv, min ridehusbund er frossen.

Jeg saltede i går, men det har ikke hjulpet alverden.

Hvad gør i, når jeres ridehusbund fryser til?

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 21:34

Du må væbne dig med tålmodighed. Når det fryser mere end 6-10 minus grader så mister salt sin virkning.

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

Xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 11:35

Jeg salter altid min inden frosten kommer, og så virker det fint

0
0
Svar på denne tråd

begynderfejl
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 16:00

Tak for gode råd.

Caro: Tålmodighed er ikke min stærke side .

Jeg kan fornemme jeg har lavet en begynderfejl. Jeg saltede først da bunden var frossen. Tror du har ret "babberup". Havde jeg saltet i starten af frostperiode, havde bunden været fin nu.

Det øverste lag er nu tøet op af saltet, men få cm. nede er bunden fortsat frossen og ujævn. Vi har prøvet at harve i det, men det bliver ikke helt godt, øv.

Vi overtog stedet for et ½ år siden, så dette er vores første vinter. Nu er vi klogere til næste vinter.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

for sent
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 07:07

salt skal netop harves ned/spredes ud før frosten sætter ind for at have sin virkning i dybden.

Nå det holder forhåbenlig snart op med at fryse ned til de grader det gør pt...... så rid ture i stedet for.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

støv...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 06:33

Vi har ikke problemer med hård bund, men med støvet bund. Og når det fryser meget, så fryser fugten i bunden - og så er der dømt sort ansigt og svælg, når man rider :-(

Vi har overvejet at sprede saltvand nu - har I erfaringer med det? Eller skulle vi også have været på banen, før det for alvor blev koldt?

Og hvor meget salt skal der til en 20x40 bund?

Sagde Louise, mor, militaryrytter - og noget med medier

En rigtig hest er en rød vallak

Opstaldning, professionel undervisning og gode faciliteter tilbydes:

www.123hjemmeside.dk/stald-ability

0
0
Svar på denne tråd

frost og støv fri
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 11:53

INNORDIC, har lavet et produkt til ridehusbunde der gør at de ikke fryser og de har også lavet et produkt der gør bunden ikke støver det sidste her kan bruges både ude og inde.

Jeg rider springundevisning hver uge på bunde der er behandlet med disse produkter og det er super dejligt at ride i.

Det er ret dyrt, men hvis jeg havde min egen hal ville jeg bruge disse produkter, tænk sig aldrig at skulle vande...

www.innordic.eu/Webnodes/da/Web/CMS/ Produkter/Innordic/Frostaid

www.innordic.eu/Webnodes/da/Web/CMS/ Produkter/Innordic/GreenTrack

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

frost frost
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 15:05

Magnesium klorid er en meget brugt og billig løsning i tyskland

Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd

Hvor købes
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 09:16

Magnesium klorid henne?

Har googlet, men ikke fundet nogle steder hvor det kan købes.

Det lyder vældigt interessant, idet det skulle bekæmpe både støv og frost gener i ridehusbunde.

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

frost frost
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 16:52

Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd

super - mange tak
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 10:56

for linket. Det må prøves.

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Vinteren kommer!!!
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 22:41

Hej igen.

Overvejer allerede nu at sikre mig en frostfri bund til vinter med MgCl. Hvor mange kilo skal man bruge til et 20x40 ridehus til en vinter?

Sagde Louise, mor, militaryrytter - og noget med medier

En rigtig hest er en rød vallak

Opstaldning, professionel undervisning og gode faciliteter tilbydes:

www.123hjemmeside.dk/stald-ability

0
0
Svar på denne tråd

Magnesiumklorid...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 09:44

...virker ganske fortrinligt og kan købes her i DK hos bl.a. GC Rieber i Fredericia til godt 3 kr./kg

Det holder bunden frostfri, selv i de sidste 3 isvintre, og man skal stort set ikke vande mere, da produktet er meget vandsugende og holder bunden tilpas fugtig ved den korrekte mængde.

Der skal bruges ca. 1,5 kg/m2 (dog lidt mere på de meget vandkrævende fiberbunde) til at starte med og inden det bliver frostvejr, herefter skal man påregne den samme mængde eller lidt mindre igen efter 2-3 måneder og lidt til løbende vedligehold. Udgiften til produktet kan dog let finansieres med besparelsen på vandregningen. Oveni det kan man så lægge den tid man sparer på vanding samt mindre irritation over støv og frost. På udendørs baner kan det også bruges, men man skal påregne at køre noget på nogle gange om året pga. udvasking. Det spredes lettest med en gødnings- eller saltspreder. Det er meget vigtigt med en jævn spredning hvis man vil undgå våde pletter.

På på med olieholdige produkter (Innnordic og lign.). Der foreligger ingen dokumentation for bionedbrydeligheden og man må derfor ikke umiddelbart køre den gamle bund ud på marken den dag man vil udskifte den. At leverandøren skriver at det er ufarligt er ikke tilstrækkeligt rent lovgivningsmæssigt. Magnesium er derimod et makromineral og kan uden problemer udbringes på markerne.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider