Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hippolux - HVORDAN???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 19:22

Hej,

Jeg har begivet mig ud i et indhegnings projekt - ja underligt at gøre om vinteren, men jeg nyder at dagene er længere og lyse :-)

Jeg har derfor besluttet at udskifte hegnet - til Hippolux. Det er faktisk en halv stor opgave med 10 HA jord... Men nu skal det være.

Jeg er bare allerede i et problem. Hvordan dælen sætter jeg et hegns håndtag på Hippolux hegn? Jeg har træ hjørnepæle, og der hvor jeg starter, skal jeg jo have hegnet fæstnet - hvordan?? Håber I vil uddele erfaringer. Jeg har købt sådan nogle samlere, hvor jeg skal "afisolere" hegnet, og lave en løkke - men lettere sagt en gjort. Selvfølgelig er årstiden og hård frost jo med til at gøre selve hegns tråden stivere...

Mvh Lene

TOPPONY sælges. Vallak, e. Antario N. 147cm, fra 2006

www.youtube.com/watch?v=yc_3HUJU-ec

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 20:08

vi har brugt elastiktråd til at lave led med hos os. jeg tror ikke du kan lave et godt led af hippoluxs tråden, den er for stiv så det bliver nok noget du hurtigt bliver træt af at fumle med når du står med en hest i den anden hånd. men det er bestemt en god og sikker tråd at bruge. held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 20:27

vi har også elastikled hos os,- og en nedgravet ledning under leddet til at føre strømmen videre, de steder det er nødvendigt ( hvis det fx er et led der måske skal stål åbent ud til en fold)

jeg har selv luret på hvordan endestolperne er monteret med hippolux,- og jeg er ikke sikker på at jeg selv ville kunne gøre det efter....

hvis du er interesseret kan jeg godt tage et foto når det er lyst i weekenden?

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 21:21

Er et fantastisk hegn, men samtidig er det også lige så hamrende irreterende at arbejde med :-)

Vi har også elastik led, og strømmen under jorden, på de folde som Poda har lavet, da ejendommen blev overtaget.

Sidste år lavede vi så en sommerfold mere, og jeg fik gået igang selv, og selvom jeg var meget forsigtig, så viklede det sig bare sammen, og min kloge kæreste fortalte mig jo stolpe og stolpe ned, om alle de fejl jeg havde lavet.

Da han så går igang med den næste rulle, er jeg lige kørt i byen for at handle, da mine forældre kom fra Sjælland, og da jeg kom tilbage en lille time senere, gæt hvem der stod med en rulle vikled godt sammen, samt hvem der ikke kunne lade vær med at håne bare lidt :-)

Det var et sidespring :-) Men da vi, eller min kæreste lavede den nye fold i sommers, der lykkes det for ham, at lave enderne ala det Poda har, men det kræver en vis snilde og en del kræfter, jeg vil ikke kunne det, og det er bare stift at arbejde med, også om sommeren når det er varmt

Jeg vil også gerne prøve at tage billeder, af både det Poda har lavet, og det vi selv har lavet, hvis det har interesse ??

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er noget.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 10:43

rigtig øv hegn at arbejde med.. men ihhh hvor er det skønt når det er sat op..

Jeg fandt ud af det var lettes at fordele hegnet helt ud over marken ingen påsætning af stolper.

Jeg har ved hjørnepælene sat isolatorer omkring pælen ligeså tråden kan trækkes rundt om uden at røre pælen..

En meget vigtig ting er en virkelig god hjørnepæl, hegnet er tungt og derved et stort træk på hjørnepælene.

ved leddet har jeg sat elastik.

Det bedste var da hestene en nytårsaften synes de skulle brage igennem hegnet, var at på pelsen kunne jeg se spor fra hegnet, men ingen sår eller skader. et par knækkede pæle var alt, så nye pæle i og hegnet på igen.. og INGEN dyrlægeregning...

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 17:52

Hej,

Jeg vil mægtig gerne se nogle billeder.

Jeg bruger "hegns oprullere" eller låger ved de indgange, hvor jeg trækker hestene ud og ind. Men jeg har flere steder på foldene, hvor jeg sætter led håndtag i, for at traktoren kan køre igennem. Her kommer jeg virkelig i problemer med hippolux!

Jeg syntes ikke det filtrer sammen, det er stift - og ja meget stift i 10 graders frost, men det er egentlig let nok at rulle ud. Jeg har bare alvorlige problemer med at lave "start og slutninger" på hegnet. Tråden inden i - er også kraftig, så jeg forstår ski ikke helt hvordan det skal lade sig gøre.

Jeg har søgt på nettet - og ja jeg har selvfølgelig købt samlere der passer til hegnet, men det er vist ikke så lige til endda :-)

Håber I kan få mig på rette vej, med lidt fotos!!

Lene

TOPPONY sælges. Vallak, e. Antario N. 147cm, fra 2006

www.youtube.com/watch?v=yc_3HUJU-ec

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Horse wire
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 19:09

Vi har ikke hippolux, men horse wire som er opbygget efter samme princip.

Vores led har altid hjørnepæle på begge sider, så her er ikke horse wire indblandet, men i hjørnerne er tråden afisoleret og monteret med hjørneklokker. Du kan se et billede på side 13 i dette katalog www.addstore.dk/content/emag/ pithegn/index.html#/12/

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

Vi har 20 ha
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 20:48

med Hippolux og vi har selv sat det hele op, ialt ca 17 -18 folde. Moralen er:

* hegnspæle på begge sider af led- Hippolux duer ikke som led, vi har elastik

* helst ikke om vinteren- tråden knækker alt for let når man skal lave hjørnesamlingerne, hvis man ikke har taget på det.......man skal helst være to og den ene med rigtig gode fingerkræfter.

* fidusen er at når man laver "knuden" så skal det gå STÆRKT, bevægelsen i tråden varmer den op, så det er "let nok" (host), men man kan ikke lave om, ikke vikle tilbage- for så knækker den altså

* vores de mange første stolpe-afslutninger blev ikke SÅ pæne, men de virker da fint nok.....

* ellers ruller vi også hele rullen ud først - vi HAR prøvet at blive viklet ind, første vinter- 7 år siden, i frostvejr.

* et tip er at sætte beslag til leddene så de ikke rager ind i ledåbningen, da de meget nemt snittes af traktorer og så lave dem 4 meter brede, mange af vores er kun 3 m.....og det fortrød jeg.

Det er verdens bedste hegn, når først det sidder der.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 17:49

så ligger der nogle fotos på min præsentation af hvordan hegnet monteres på en stolpe.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 21:07

Vi har også Hippolux om hestemarkerne. Til alle hjørnepæle har vi brugt et hvidt rør hvor tråden går igennem - købt ved Poda.

Ellers ja - det kræver GODE fingerkræfter at lave de famøse Poda-knuder, jeg kan slet slet ikke - men det kan min kæreste.

Bøvlet at hegne med - men verdens bedste hegn.

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider