Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Erfaring/Ideer til stald søges!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 12:41

Hej alle,

Ja, som overskriften siger, så ønsker vi at se nogle stalde, få nogle ideer og høre nogle erfaringer omkring hvad man skal, og ikke mindst IKKE skal gøre når man bygger stald.

Vores håb er at få bygget en stald med plads til 4 bokse, og plads til strigleplads til når der kommer dyrlæge, smed osv.

Men hvad skal vi huske? Er der noget der bare IKKE fungerer? Noget som I savner I Jeres egen stald, eller ville ønske I havde tænkt på?

Vinduer? Materiale? Hvilken forhandler? Hvilken bund? Osv...

Vores udkast til en stald, ser ca. således ud:

Jeg ved ikke om det kan læses, ellers kommer her en forklaring:
Staldbygning m.4 bokse. BOKS ET og TO på 3 x 3,5m og BOKS TRE på 3 x 3m, og BOKS FIRE på 3 x 4m. Dertil en staldgang på 3 x 7m.

Vi glæder os til at se billeder af Jeres stalde, og forhåbentlig blive klogere på vores kommende projekt.

Mvh Jeanette og Martin

STALD TROLDHØJGAARD

Vores Hjemmeside KLIK

Er du allergisk over for heste, men ønsker dig din egen? Kontakt mig!

Se Salgsliste på hp.

0
0
Svar på denne tråd

stald projekt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 13:18

er stalden 9x7?

Ved ikke om der er en dør at tage hensyn til, men har prøvet at tegne min venindes stald i grove træk, den ser utrolig flot og indbydende ud. Ved ikke om det kunne lade sig gøre med købe bokse, hendes er muret op.

Skitse:

Tanja Andersen

.. NU med pletten Jubii ..

0
0
Svar på denne tråd

Stald projekt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 14:26

For et par år siden tegnede jeg selv en stald og vi søgte også om at bygge den, men fik desværre nej, begrundet at jorden skulle bruges af kommunen til udvidelse.

Jeg kan ikke lige huske målene på den, men har det det hele endnu. Mener ikke vores projekt ville blive så dyrt igen, men nu kunne vi også lave det hele selv Jeg er uddannet tegner og min mand er håndværker.

Vi fik også indhentet tilbud på materialer, og jeg tro ikke det har ændret sig voldsomt.

Det var også på 4 bokse og en bred staldgang, dog med en sidebygning til halm, dette kunne man så lave om til udeboke senere hen.

Lige pt. er jeg igang igen, denne gang har jeg dog bygningen, der er det bare et spørgsmål om at indrette den, da det er en ældre bygning, som den er nu kan den bruges, men jeg synes at der mangler et par tind, så som vandspiltov eksempel vis

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 14:49

det eneste der lige falder mig ind,- er at man ikke kan få for meget lys.

vi har dagligdags-lys til når vi er i stalden , muger ud osv.

vi har natlys: en 4w pære med sensor på, som tænder når der er buldermørkt. det er en fodel at hestene kan ane hinanden i mørket da de står i løsdrift.

hvis man lige skal i stalden og checke noget, er det også en fordel at man ikke vækkker hele stalden ved at tænde det "store" lys.

ekstra-lys: som kan tændes når der er smed og dyrlæge, skom virkelig skal kunne se hvad de laver

varmtvandssystem, hvis der er chance for at rørene fryser

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider