Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

elhegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 08:42

Er der nogen herinde der har forstand på det der med elhegn?

For et par uger siden, målte vi styrken på hegnet og der var lå det mellem 4-6000 volt.

Nu har vi klippet en masse fri, og skulle jo så mene at der skulle være mere 'knald' på, men nu kan med lidt held se den komme op på 2000 volt????

Kan selve boksen gå i stykker? og hvad kan gå i stykker på sådan en?

OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

NU MED TELEBUS LIGE TIL DØREN!

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 11:21

Fru Kløcker, arbejder du ikke for et elfirma??

Hvor gammelt er elhegnet?

Har I målt styrken forskellige steder på hegnet?

Det lyder til at det godt kunne være "spydet" til jordforbindelsen på elhegnet, der ikke har nok forbindelse eller er blevet lidt rustent!

Mvh

Christina

www.dyrogfyr.dk

Forhandler af kvalitetsfoder til hest, hund, kat og gnavere.

Levering i hele Vendsyssel og Ålborg, eller besøg vores butik :)

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 12:20

jo jeg arbejder i et elfirma, men vores installatør er ikke så vant til landbrug... han var ved at gå baglås da han var ude at lave el-eftersyn ved os... bare for de installationerne i stalden ikke lige er fra i går.

Så jeg tænkte at det ved han sikkert ikke noget om...

Så er det godt jeg har dig Ørum, jeg tager nogle jordspyd med hjem i dag.

Men hvordan kan det bare lige pludselig bliver så dårligt!?

0
0
Svar på denne tråd

El-hegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 15:09

Ja, selv strømgiveren kan godt gå i stykker, men I kan med Jeres måler, måle om der kommer det ind og ud der skal.

Nu ved jeg ikke hvilke model I har, men der sider ligesom en ind og udgang, og der kan man sætte jordspydet fra måleren på den ene, og måle-delen på den anden, og så se om den slå med det den skal.

Jeg havde samme problem i sommers, og jeg har Hippolux hegn der er tre år gammelt, og jeg kunne ikke hitte ud af hvorfor, for den engang slog den ca 4000 og andre gange næsten ikke noget.

Så slog jeg alt under hegnet og lige lidt hjalp det.

Men så så jeg, at der var gået hul i isoleringen fra det kabel fra strømgiveren til hegnet, faktisk helt oppe hvor den var sat på hegnet, og da jeg tog fat i det, uden strøms selvfølgelig, var tråden indenunder helt rusten og knak med det samme. Derfor har der ind i mellem været forbindelse og andre gange ikke. Jeg tror personligt en fugl eller sådan, har hakket hul i det, ellers ved jeg ikke lige.

Men jeg fik taget det stykke af, sat det på hegnet igen, og så slog den med det det skulle. Så jeg ville gå systematisk frem, hvis jeg var Jer, så skal I nok finde problemet. Det kan også være jordspyder der driller, men det er normalt kun hvis det har været meget tørt i perioder, og det kan man jo ikke ligefrem sige vi har haft denne sommer

Annette

Kvalitets avl af springheste

Hoppeføl efter Diarado sælges

Tre års Cassini I, ifol med Larimar sælges

Safemate folingsalarm sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 16:55

Haha.. ja så kan jeg godt se at et elhegn bliver noget af en udfordring for ham

Mvh

Christina

www.dyrogfyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

jordspyd
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 09:53

nu er der banket to ekstra jordspyd i, men ligemeget hjalp det.

Vi har prøvet at tage det af hegnet og måle på den stump tråd der kommer ud af boksen og der viser den 6000 V, så det er heldigvis ikke boksen.

Så nu er det noget med at gå hele vejen rundt og se om der skulle have været et rådyr ellere lign i hegnet et sted. det er bare mærkeligt at det fra den ene dag til den anden ikke virker.

0
0
Svar på denne tråd

det kan også være
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 10:39

kablet fra strømgiveren til jordspydet og fra strømgiveren til hegnet.. det folk typisk gør at at tage et stykke af madens aflagte installationsledninger og sætter på.. men men det kræver altså en tykkelse på min 2,5 mm2 i kabel at lave en god forbindelse.. jo tykkere kablet er jo nemmere løber strømmen..

faktisk kan man mærke på et stykke alm installationsledning af stømmen løber oven på ledningen og det er fordi det plastlag (isoleringen) på kablet også er for lille..

Hvor står dine jordspyd, for de skal min 10 m værk fra bygningen for at virke optimalt..

Tina

sort og hvid tovero hoppe 2010 efter colonel coosader

sælges.. ken seriøse henvendelser. . ...

0
0
Svar på denne tråd

nu skal i
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 12:00

bare høre, hvor dum kan man være....

Efter vi havde banket to nye jordspyd i uden det hjalp noget, og besluttet at vi ville bruge weekenden på at skifte det øverste reb ud med ståltråd, ser vi igår at en pæl står skævt.

Min mand går ned for at rette den og opdager at det der 'have/hundehegn' vi har sat op som føl sikring ned mod søen, er kommet til at røre ved den nederst tråd, dvs. vi havde ca. 100 m. jordforbindelse!!!!

Og nu har vi igen 4000 V, på hegnet, der er nok nogen der får en på kassen når de prøver at græsse under tråden i dag!

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 16:58

Ja det må hjælpe betydeligt meget

Godt I fandt "problemet"

Mvh

Christina

www.dyrogfyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider