Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ny foldopdeling
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 19:16

ENDELIG gik handlen om den tidligere boldbane i orden, så nu er jeg sørme blevet ejer af en ca. 2,1 ha stor matrikel mod de 1,6 ha førhen I LIKE!!!

 

Det har så også betydet en revurdering af foldopdelingen, samt inddragelse af et stykke til ridebane (dog med græsbund so far - man har jo heldigvis springheste )

 

Før så foldene således ud:

 

 

Fremover ser mine folde således ud:

 

 

Alle de turkise led kan fjernes helt så der bliver en 8 meter bred åbning. Det har vist sig at være super når tøserne går i ræsermood .

 

Det turkise led ind til stalden er permanent fjernet, men det er dejligt at have mulighed for nemt at lave en sygefold uden det griber ind i de øvrige folde.

 

Den aflange/mystisk formede fold i forlængelse af staldområdet er vinterfolden, dog med mulighed for at ændre den til folden "i midten af det hele" hvis sneen (igen ) overstiger hegnshøjden.

 

Sådan ser foldene ud her hos mig - og mulerne ser ud til at det passer dem ret godt

 

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 19:28

...glemte at skrive at hestene altid har adgang til stalden hvor vand og wrap er...så selvom foldene hver især ikke er på flere tdr. land, så har de altid adgang til vinterfolden oveni + gennemgangsfolden på det "gamle" stykke jord.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider