Jeg har kigget på et dejligt hus med hestefolde til. Det er nærmest et drømmehus, super lækkert inden i, dejlige folde og god beliggenhed. Det eneste problem er, at det er et bindingsværkshus. Eller ... det er åbenbart et problem, for mange i mine omgivelser reagerer ret kraftigt på ordet "bindingsværk" pga. det tilsyneladen helt uoverkommelige arbejde med vedligehold hvert år - åbenbart uanset om man får huset vurderet som sundt. Men det er svært at finde ud af, hvad vi egentlig tale om.
Så kan det virkelig passe? Skal man virkelig holde sig langt væk fra bindingsværk?
Er der nogen, der har erfaring med at bo i bindingsværkshus og hvor meget vedligeholdelsesarbejde det medfører? Hvor mange timers/dages arbejde om året taler vi om?
Er der nogen, der har fået vedligeholdelsesarbejdet ordnet af håndværkere og hvad koster det?
Er der nogen, der har fået udskiftet dele af træværket - og hvad kostede det?
Det synes umuligt at finde oplysninger om det på nettet. Det er klart, den ene hus er ikke direkte sammenligneligt med et andet - men jeg er meget interesseret i at høre ca. priser.
Håber at der er nogle af jer, der vil dele ud af jeres konkrete erfaringer. Det vil blive meget værdsat!