Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Må jeg se din løsdrift?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 11:50

Vi har planer om at bygge en løsdrift næste år. Den skal være stor nok til to heste + opbevaring af lidt wrap/foder.

Kan det med disse krav lade sig gøre at holde den under 50 kvadratmeter, så man ikke skal søge byggetilladelse?

Savner lidt inspiration, og vil derfor rigtig gerne se MANGE eksempler på løsdriftstalde - så kom frit frem

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonberger, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

min plan er at
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 13:25

lave 4 udebokse, med et godt stor udhæng til begge sider. Jeg har kun to heste, så jeg kan bruge den ene boks til sadelrum og krybbefoder, og den anden til hø, og stadig have halm og wrap stående på paller udenfor med presseninger over..

Ellers må du jo gerne bygge 50 m2 flere gange også kan du have opbevaring i den anden del

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 15:08

Jeg opbevarer udstyr/halm/wrap andetsteds, vil bare gerne lige ha' plads til at der kan stå en wrapballe i løsdriften, så jeg ikke skal rende efter det hver dag

Ved godt, at jeg bare kan bygge flere huse på under 50 m2, men synes det er rarest at have alt under ét tag.

Hilsen Inge

0
0
Svar på denne tråd

Så ville
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 12:26

Jeg da "bare" bygge enten to udebokse, eller slå de to sammen, og så lave en tilsvarende i forlængelse af løsdriften.

De mål jeg havde tænkt er 3,5 x 3,5 m eller 3x4 m for hver boks, på lige linje. Det giver 48 og 49 m2.

Så vil du have en løsdrift og ikke som jeg hvor jeg "blot" lader begge bokse stå åbne, men stadig har muligheden for at at have hestene på stald i hver deres boks, så laver du den jo bare på 4x6 eller 3,5x7 meter. Og så har du jo tilsvarende til at have som opbevaring..

Personligt laver jeg løsdriften som udebokse, fordi jeg har set det fungere som løsdrift, og mine heste i øvrigt er voldsom gode venner og sagtens kan enes selvom de kom to i den samme boks. Oveni kan jeg godt li ideen i at kunne lukke dem i hver sin boks, i tilfælde af sygdom, smed at klargøring til feks stævne, og det at jeg ikke må bygge mere end jeg må, og som du heller ikke ønsker at bygge flere "stalde"

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Ikke udebokse
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 12:57

Det er planen, at vi til foråret også sætter et par ekstra spær på ridehallen, så der bliver lavet to alm. bokse + staldgang, som jeg så kan bruge ved smed, dyrlæge, sygdom, virkeligt dårligt vejr osv. Derfor bliver det ikke nødvendigt for mig at kunne lukke løsdriften af, vil bare gerne have ét stort rum + som nævnt plads til opbevaring af en balle wrap og lidt foder.

Har lige opdaget, at der er en tråd om samme emne på et andet forum - den skal jeg da lige have kigget nærmere på....

Hilsen Inge

0
0
Svar på denne tråd

Vores løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 13:42

Du skal være så velkommen på Lauenborg og se gense vores meget fritstående udeboks i laden/ mini løsdrift med indbygget fold under tag, ja jeg kunne bliver ved hi hi

Ellers tager jeg dig gerne med på roadtrip ud til mine gamle, for at se min gamle løsdrift, hvor min hest Shaw stod:-)

Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd

Altså.....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 13:58

Haha AK, du er dælme SJAUW Esben har jo proklameret, at løsdriften skal bygges som en bjælkehytte, så det skal jo nok blive flot. Mangler bare lige lidt inspiration, men der er lissom ikke rigtig nogen, der gider vise frem, udover dig - haha...

Hilsen Inge

0
0
Svar på denne tråd

Mit læskur
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 15:08

Du må meget gerne se mit læskur, hestene elsker det og det gør Rosa(den lille langøre) sådan set også..

Både i sol og regn

Held og lykke med byggeriet.

Venlig hilsen

Maibritt Rittermann

www.Rittermann.org

0
0
Svar på denne tråd

ritterman
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 13:42

ej hvor er det flot, hva har det ca kostet

Charlotte

Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07

Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

dv hoppen Bakgårdens Lavine

og celia

fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vores løsdrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 18:45

Hestene elsker den. Den har 2 udgange og er ca. 30 kvm. Vi har lavet det sådan, at vi kan lukke af for hestene, når vi eks. fylde vandbaljer, køre halm ind m.m. Hestene står derinde jævnligt, uanset om det regner el. solen skinner...

Billede

Det er dumt at hænge med hovedet, når du står i lort til halsen..!

0
0
Svar på denne tråd

Nogen pris
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 19:49

Super flotte løsdrifte. Må man have lov til at spørge hvad de hver især har kostet?, hvilke mål de er i? og hvor i har fået matrialerne fra?

Mvh

Sandra C, som håber på at hestene kan komme i løsdrift vinteren over.

Dygtig rytter og rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 5 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris. bytte m. kat. 1 pony

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

Prisbilligt...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:42

Vi har lavet "skelettet" af nye, solide stolper, spærtræ i kraftig dimension og betonfødder. Alt købt i Lavpris Træ.

De vandrette lægter på siderne samt beklædningen og tagplader har vi lavet af materialer fra et maskinhus, som væltede under en storm. Samlet pris ca. 2200,- (udover selvfølgelig noget knofedt ;o)

På jorden foran maskinhuset har vi fået lagt ca. 4 t. knust beton for ikke det skulle blive for mudret, pris ca. 1500,- leveret.

Vi valgte at lave 2 ud-/indgange og aflangt (3,5x8 m.) så ikke en hest kunne trænges op i et hjørne indeni eller blive holdt ude...

Pt. bliver det brugt af 2 heste, men kan sagtens rumme 3.

Det er dumt at hænge med hovedet, når du står i lort til halsen..!

0
0
Svar på denne tråd

Vores løsdrift
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 11:03

Skuret er 50 m2. Prisen er ikke gjort helt op, men det er ikke nogen billig løsning, til gengæld skulle det gerne blive stående i en del år..

Jeg har selv leget arkitekt med vejledning og beregningshjælp fra min far der er i byggebranchen.

Lokal murer har lavet fundament.

Tømmer mm. er billigste tilbud fra den lokale trælast.

Et løst gæt er små 100K eksklusiv arbejdsløn.

Sandra det kan sagtens nås inden vinter, efter fundamentet stod blev resten lavet på to weekender.

Venlig hilsen

Maibritt Rittermann

www.Rittermann.org

0
0
Svar på denne tråd

Se min
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 18:01

Jeg kan ikke finde ud af at sætte et billede indher, men kig på min blog her. Vi har netop bygget vores løsdrift i weekenden. Den er 30 m2 indeni og så er der en lille terasse :)

Manden er netop nu ved at sætte tagrender op og så mangler der blot krydsfinerplader op indeni og fortovsfliser på ude på terassen og så er den snart indflytningsklar..

0
0
Svar på denne tråd

min løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:46

Dette er vores løsdrift som min kæreste selv har bygget

Den er 65 kvm. med løsdrift i den ene ende, en boks + sadelrum / værksted i den anden ende...

Hestene på en kold vinterdag

Jeg er rigtig glad for den

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )

Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 08:39

...er det jo ikke, men mine heste bor i den. :)

Billede

Den er ikke voldsom avanceret. Der er SF-sten i bunden - og fliser foran. To udgange - og så er den ca. 33 kvm stor. Taget er klare plastplader, hvilket giver et rigtigt godt lys - men også meget varme om sommeren.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift under 50 m2
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 16:09

Hej!

Er der nogen der ved om det gælder i alle kommuner man må bygge en løsdrift under 50 m2 uden byggetilladelse ? (to ?) jeg bor i Køge - og ville da blive totalt glad hvis nogen havde et link ...

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Bygningsreglementet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 10:11

Marianne:

www.ebst.dk/bygningsreglementet.dk/ br10_02_id2008/0/42

www.koege.dk/Service-til-dig/Bolig- og-Byggeri/Byggesager/ Byggetilladelser-til-bolig/garager- carporte-mv

Ring til kommunen og hør dem ad, så er du sikker på, ikke at gøre noget forkert.

Hvis de sigere god for projektet, skal du blot anmelde det til kommunen.

Hilsen Martin

0
0
Svar på denne tråd

Midlertidig
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 18:24

Jeg har været så heldig at få en 40 fods container foræret, betalte kun for levering og det var 2500 kr.

Nu har jeg en midlertidig stald løsning til mine heste.

Den er blevet delt i 3 dele. Ca 2 m fra til foder og mit vinter brændsel. Jeg har også taget ca 2 m fra i den anden ende til hø og halm. Det midderste der er tilbage har jeg beregnet til hestene.

Til skillevæggene har jeg brugt rionet som er svejset på containerens vægge.

Der er så lavet dør, ved at skære hul, så hestene selv kan gå ud og ind. Der hvor mit brænde og foderet står er der også lavet en dør ved at skære hul med en vinkelsliber og bruge væg stykket som dør. Hø og halm enden er der hvor lågerne er, så det er muligt at få minni big baller eller rundballer ind.

Det er dog en forudsætning at man kan lave det hele selv, ellers bliver det en dyr løsning.

0
0
Svar på denne tråd

sssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 16:09

hej

jeg vil bere lige sige at det er en rigtig god ide at have to udgange, hvores heste er ikke vilde med at stå i vores gamle stald pga. at der kun er en udgang(og så er udgangen heller ikke verdens største) men det kan også være en god ide hvis dine heste ikke er "bedstevenner".

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:21

Her er vores løsdrift bygget i aparil i år..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

//Katja

----*Apasia "FEDE" Egelund *----

Nu med hoppeføl født d. 12.05.10

---* Egelund's Trippel X Couture *---

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 13:41

Til de store heste har jeg en rigtig velfungerende løsdrift på 125 m2 i enden af en stor stålpladehal, men jeg manglede et skur til ponyerne. Det har vi så været igang med at bygge, et rigtigt familieprojekt med min bonus-far, min far, min mand, min mands far, jeg selv og alle mine 3 børn. Vi er næsten færdig, men det tager godt nok noget tid.

Skuret er 5 gange 3 meter, og så 2,44 højt i fronten og 2,20 på bagkanten. Vi havde nogle gamle låger fra en nedlagt grisestald som kunne bruges som indvendig beklædning forneden, så de ikke sætter numsen på og vælter det hele. Over dørene mangler der så noget klar trapezplade, så vi lukker lidt for vinden. Idag er de ved at sætte tagplader på. Udover de gamle låder er alt indkøbt fra nyt, og står nok i ca. 4500 kr. Der skal bo 3 stks shetlandsponier i skuret.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, RDH-hoppe 14 år drægtig med Fürstenball og 5-års velgående hoppe starter LA

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 16:41

Til jer med løsdrift i træ: Har I problemer med at hestene spiser/bider af træet?

Venlig hilsen

Maia

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift/skur....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 18:09

Søde Inge, har jeg mon glemt at fortælle dig, at Thomas har bygget det fineste hus nede på marken til mine muler. Det er lavet af træ fra Thomas fars skov, som er halveret - det er super flot og fremstår naturligt - hestene elsker det og har ikke været på stald før i går :o) (fordi Carsia blev ved med at jokke sin sko af i det bløde muld, så nu er de kommet hjem på tørre marker :o)

Mon det lykkes at vi mødes snart, ellers må jeg ned og tage et par billeder.

Hilsen Dagmar

www.avlogfoder.dk

Ástund, Classic, sort 17 " med smal bom. Ældre sadel, men pæn og absolut rideklar. 2800 kr. Sælges eller byttes til tilsvarende Passier dressur.

0
0
Svar på denne tråd

Jeh Ramgad
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 18:55

Nope, det har du ikke fortalt mig - vil mægtig gerne se billeder af det

Ja vi overrender jo ikke ligefrem hinanden, du og jeg - men vi er da hos hinanden i tankerne

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 07:12

Vores løsdrift er ern intergreret del af stalden.

Der er plads til 4 heste.

Midt i løsdriften er der en halvvæg, det giver lidt mere ro ved fodring/opbindinger samt når de alle står i huset.

Desuden er der to bredde ud-gange.

Foran løsdriften er der lagt SF sten hvor deres halmhæk også står på, så står de tørt med hovene når de spiser.

set fra staldgangen

Set udefra

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal også bygge
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 18:49

Marianne:

Hvis du vil bygge et læskur/løsdrift skal du være opmærksom på at det er landzone loven der gælder.

Jeg har lige købt en landejendom hvor vi skal bygge læskur og jeg har derfor snakket med både kommunen i Faxe samt en konsulent fra Gefion som ikke laver andet end at rådgive om heste byggeri.

Vi kommer i konflikt med landzone loven hvis vi bygger læskur, MED mindre vi bygger i forbindelse med de eksisterende bygninger. Her menes indtil 20 meter fra bygningerne der allerede står. I dette tilfælde kan vi nøjes med at anmelde det til kommunen, men vælger vi at bygge ude på marken skal vi søge om landzone tilladelse også selv om det er et flytbart skur vi sætter op.

Der er rigtigt mange der fejl agtigt tror at så længe man holder sig under 50 kvm så kan man bare bygge, men det kan man altså ikke. Der skal søges tillandelse.

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:53

Team-Egelund

kan du evt give en pris på hvad det har kostet at lave dette lækker skur ;O)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 23:01

man kan sætte vind-trækbånd på kanterne af træet, det virker super! ingen spiste kanter overhovedet.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 23:45

Her er min løsdrift.

Den er lavet i den ene ende af en stor hal.

Inde ved siden af den, har vi lavet en seperat boks ( som loven jo kræver, at en syg hest skal kunne komme i ). Vi bruger den som foleboks.

Ude foran løsdriften er der støbt et betondæk, hvor hestene får deres stråfoder. Der kan de altid stå tørfodet.

Udover løsdriften har de også et læskur.

Da mine heste bruger deres løsdrift som toilet hele tiden, er der nu lukket af dertil i dagtimerne, hvor de så kan stå i skuret, hvis vejret er slemt. Det benytter de sig meget af.

Fra dengang vi brugte halm ( bruger hamp/træpiller nu )

Her ses åbningen til ekstraboksen i baggrunden:

Læskuret ses i baggrunden her:

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barockpinto - Barockhest - Tinker.

Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.

******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 09:31

Camilla: oplever du aldrig at dine heste klør rumpetten på dine fronter, og de går i stykker? det ser ikke så solidt ud...

når vores klør rumpetten, er de ved at vælte bygningen!

ellers en rigtig fed løsdrift og skur!

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Inspiration
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 09:38

Tak for alle jeres indlæg - det har givet en masse inspiration og stof til eftertanke.

Til foråret begynder vi at rive den gamle stald ned, og så går vi ellers igang med projekt løsdrift. Skal nok huske at lave en tråd med billeder både før, under og efter

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

Misssophie
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 10:55

Misssophie, Jo mine heste klør både rumper og hoveder, og det har aldrig rykket sig en milimeter :-)

Og det til trods for, at jeg har haft flere heste i 700 kg's klassen.

Fronten bliver også brugt til at opbinde hestene på ( som staldgang ), og selvom nogle af de store har haft panikket, så har det heller ikke rokket sig.

Det er solidt bygget, med 4x4 stolper som skelet, og skuret med andet kraftigt tømmer. Derudover er det boltet ned i fundamentet, og stivere op til tagspærene.

Det er bygget til at holde, og det er min prof håndværkermand, der har lavet alt herhjemme ( incl bygget hele vores gård om ).

Så det må være synsbedrag, for det er absolut solidt.

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barockpinto - Barockhest - Tinker.

Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.

******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd

Olivia
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 21:26

Det kostede ikke os noget, men vil gætte på det ville løbe op i 10-15.000,- så'en ca..

----*Apasia "FEDE" Egelund *----

Nu med hoppeføl født d. 12.05.10

---* Egelund's Trippel X Couture *---

0
0
Svar på denne tråd

min ene løsdrift
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 16:06

Billede

To rum med mulighed for adskillilse

Billede

og sådan ser det ud på marken

Guldheste haves og laves :-)

Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

Hingsteplag Amadeus sælges

Unik vallak Marco 4 år sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider