Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Billigste ridebane (o: ??
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 15:53

Vi har endelig fået lov af bonden hvor hestene står, at lave en ridebane. Han har en stor indhegning på 50*40 meter, som lige pt. er ret mudret.

Her skulle den bane så være.

Nu spørger jeg jer:

Hvad er den absolut billigste måde at lave en ridebane på ?

Og det skal lige siges at jeg rider 3-4 gange om måneden, kun hygge, så det skal abosolut ikke være fint og fornemt, men derimod BILLIGT.

Der skal kun anlægges ridebane da mine fjordheste glider i mudderet når det er vådt (o;

Kom glad (o:

Jeg søger en person som kan hjælpe mig med at spænde med fjordheste for vogn, de er tilkørt. Samt lære mig at køre 2-spand. Vi kan snakke om noget betaling. Jeg har alt udstyr og vogn.

0
0
Svar på denne tråd

Ridebane.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 16:55

I skal starte med at ansøge kommunen om tilladelse til ridebane, og så skal du finde ud af hvad slags jord det er, I vil anligge banen på, da der er forskel på hvordan man skal lave ridebanen, hvis det er ler, sand, muldjord.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er sandjord
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:48

og ikke lerjord I har til rådighed, stykket er nogenlunde lige og der ikke samler sig vand ved hver regnbyge, så kan I bare harve og harve så alt græsset forsvinder (hvis der er græs)og så evt. samle sten bagefter. Så har du et fint stykke som du kan ride på.

Hvis du vil anlægge en "rigtig" ridebane skal der søges ved kommunen om dette og det er ret dyrt at lave en virkelig god udendørs ridebane (dræn, flere lag osv.).

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:53

Jeg snakkede med en ridebanemand på Roskilde dyreskue. Han sagde at jeg skulle blande 04-grus med flis. Måske du kan undgå flis???

Det var det billigste han kunne fortælle om (af de tre bunde han havde i udbud) så prøv at kontakt dem der laver baner. Et tilbud fra dem, forpligter jo ikke dig til at købe :)

0
0
Svar på denne tråd

billig
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 22:08

Den billigste måde, hvis jordstykket er plant, og ikke skal graves af, er at få lagt vasket grus på, men max 5 cm.

Vent til jorden er rimelig tør, ellers "forsvinder" gruset bare. Du kan altid senere harve lidt jord i, hvis du syntes.

Jeg har kun vasket grus på min bane, og den er aldrig glat. Kan ride på den selv om at det har regnet hele dagen, men den er også godt drænet fra naturens side.

(o:Heidi:o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider