Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Omlægning af græsfold - hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 13:04

Vi overvejer at omlægge noget af vores fold , vi har ca. 1,5 hektar hvoraf vi er nød til at lade et lille stykke være til vinteren .

Vores nabo anbefalede os at få det gjort her til september , og så har jeg læst mig til at det bedste er at slå hø/wrap på det sommeren efter inden hestene kommer på .

Dog har jeg læst både at folk anbefaler græsblandinger , mens andre anbefaler vårbyg - så hvad er bedst ? Vi vil helst undgå for meget ukrudt , da dette er en af grundene til de skal lægges om .

Vi skal bruge græsset til avlshopper med føl , derudover har vi en frieser og en fjordhest på 2 år gående , ingen af hestene har før døjet med forfangenhed , men jeg frygter at det måske kunne blive et problem for eks. fjordhesten hvis der kommer meget ren græs næste år ?

Prismæssigt , hvad skal man så regne med for sådan en omgang på ca. 1 hektar ?

Gode råd og forslag modtages med kyshånd !

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra DH

Darcia ERDH

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:56

en hesteblanding fra DLG med en masse urter - den er de meget glade for og den laver dejligt wrap og hø, vi slår hvert år inden de skal ud på vores store fold - og her på 5. år siger bonden at det stadig er det sted der gir mest græs af de steder han slår!! Den ene fold skal dog alligevel ligges om her sidst på sommeren - syntes der er kommet for meget ukrudt i...

Urteblandingen er også den de anbefaler til heste med tendens til forfangenhed da der skulle være lav frugtan i...

Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk

Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

I må ikke..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 14:04

ligge det om i september, det skal være inden 15. august, hvis I ligger om til rent græs igen.. Hvis I vil så vårbyg med græsudlæg, bliver det jo først til næste forår..

Ukrudt er nemmest at bekæmpe i vårbyg, fordi det er en afgrøde der hurtigt lukker til og derfor kan kvæle en del ukrudt..

Jeg anbefaler vårbyg med græsudlæg, hvilken blanding man bruger er jo en smagsag, men når du har racer der er lidt trivelige er hesteblandingerne ikke dårlige at benytte, dog vil jeg fraråde urter, hvis I har problemer med ukrudt, for jeres muligheder for at spøjte er meget små når der er urter i græsset..

Hvis I sæger kornet og halmen, kan I nok næsten holde pengene hjemme.. Så I egentlig får omlagt marken gratis..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider