Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

kan dette lade sig gøre?
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 12:06

Vi har en 20x60 undendørsbane som bare driller!

Den er egentlig rigtigt godt anlagt med supervelfungerede dræn, fiberdug, bærelag af slagger og et toplag af ridebanegrus.

men jeg har en mistanke om at gruset på toppen er blevet hældt på i alt for rigelige mængder ( 10 -15 cm) og så vil det ikke rigtigt pakke sig, især ikke i varmen. Det er vasket grus uden ler. banen er fint tør, men virker for tung og løs i toplaget.

Jeg har ladet mig fortælle af klogere mennekser en jeg, at løsningen er at køre noget af gruset af, til der er et par cm tilbage ( vi vil nødigt risikere at ramme bærelaget og dug) og så blande et par cm stenmel i gruset, samt en til to cm træ-sold. Stenmelet skulle hjælpe gruset med at pakke sig og soldet skulle skabe en mere fjedrende bane.

på parpiret lyder det jo fornuftigt,og vi har adgang til en pålidelig grusgrav og savværk, men kan det lade sig gøre i virkeligheden?

0
0
Svar på denne tråd

og andres
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:42

erfaring med stenmel og flis/sold ville være velkommen. Vi har fået et tilbud, som betyder at vi kan lægge nyt toplag med stenmel og sold for under 10.000,- men det er jo kun et godt tilbud, hvis det virker!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, endelig
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 23:09

- kom igang med det.

Du skal have noget grus af, så der er en 3-4 cm afh af hvor løst det er, IKKE mere end 5 cm ihvertfald og så knapt den samme mængde stenmel i, blande (evt lade hestene gøre det ved at ride) vande + tromle. VED-Flis er fint ovenpå (2-3 cm), men måske ville jeg vente med det til det første havde sat sig lidt.

Sold har vi ikke selv prøvet- der skal ikke for meget i- så for mulder det da .......

Men den anden model har vi prøvet og LIGE idag har vores spritnye kæmpestore ridebane fået et klækkeligt lag stenmel på, da gruset stadig var for løst og for tykt. Der er lagt stenmel i af to omgange så den nu er halvt stenmel, halvt grus i toplaget...og så 3500 m2.

Til salg:

Rolig IC -vallak på ca.163 cm/ 9 år. Tilredet for adskilte signaler, stabil i skoven, trafiksikker,lydhør og letgående for størrelsen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider