Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

maskinlade til ridehus?? bund..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 18:07

hejsa!

Jeg ville lige høre, om det er muligt, at lave et maskinhus/lade om til et ridehus?

Det er en rimelig stor lade, dog ikke helt 40*20m men stor nok til at kunne ride uden problemer.

Der er betongulv i denne lade, men kan man lægge noget over dette og så lave det om til et ridehus?

Laden er rimelig ny, og det ville være synd at fjerne betonen + alt for besværligt.

OBS - det vil udelukkende være til privat brug.

Håber nogen kan komme med et brugbart svar og evt. forslag til havd man kan gøre.

MVH Jannie

Smukke malerier samt tegninger fås på www.customart.dk

- tegninger laves på bestilling ud fra vellignende fotos.

0
0
Svar på denne tråd

det er svært
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 12:42

at få en god bund på beton, men der findes et kunst matriale, kan ikke huske hvad det hedder, som kan bruges.

du kan evt kontagte dv og hører hvor de køber den bund de bruger i herning

med venlig hilsen Susanne.

Heste ejendom sælges. www.123hjemmeside.dk/shjorth1

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

Connemare blandning, 147, hoppe, 12år super begynderhest, sælges

0
0
Svar på denne tråd

men er det..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 17:27

skadeligt for heste, at der er beton under selve det man rider på?

det må jeg prøve at undersøge.

MVH Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Beton underlag
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:47

Jeg kan ikke forstille mig at beton-underlag kan være noget problem. Det er jo netop sådan et underlag banen i Herning ved DV's hingstekåring er lavet på.

Venlig hilsen

Vivian

0
0
Svar på denne tråd

Jannie
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 20:24

Hej Jannie

Jeg kan desværre ikke komme med gode råd, da jeg har samme forespørgsel som dig, så jeg håber, at der er andre, der kan komme med gode input. Jeg har hørt, at det kan lade sig gøre, men det kommer nok mest an på, om loftshøjden er høj nok til et tykt underlag.

Hilsen

Helle

0
0
Svar på denne tråd

loftshøjden..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 10:48

er stor nok i mit tilfælde, det er mere hvad man skal bruge - og helst uden at det bliver alt for dyrt. Det er en rimelig ny maskinhal på ca. 600 m2 (dvs. ikke helt 20*40m bane) men bestemt stor nok.

hvilket materiale kan anbefales til selve bunden (ikke det syntetiske materiale) har overvejet en blanding af grus og flis men ved ikke om det er godt?

I må meget gerne komme med forslag

MVH Jannie

0
0
Svar på denne tråd

ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 16:27

Jeg har sådan en maskinehal, som vi har lavet om til ridehus. det tog os længeog mange penge at finde et matriale der virkede på beton, men har nu jordens dejligste bund. Vi har fået noget der hedder softride fra sverige. Vi har fået 30 cm på altså 2 læs, leveret direkte fra sverige med moms og kørsel i alt 20.000 kr.

De har en hjemme side www.softride.se

Rina-Den heldige ejer af 2 friesere.

0
0
Svar på denne tråd

glemte at sige...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 16:29
Hov, glemte at fortælle at det der softride, er lavet til netop dette underlag og asfalt. Det er kun til indedørs brug og det er kanon.

0
0
Svar på denne tråd

RC... Hvor stor er...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 12:34

Din maskin-/ridehal???

Vh katie

0
0
Svar på denne tråd

ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 22:14

Hej Katie.

Min hal er ca 400 kvadratmeter.

Rina

0
0
Svar på denne tråd

Godt tip
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 16:39

Tak for tippet RC - det vil jeg også tage et kik på. Så du det et sted i brug, før du bestemte dig ? Prøvede I andre muligheder af inden, siden du skriver, at det var en lang og dyr proces?

Mvh

Helle

0
0
Svar på denne tråd

softride
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 20:26

Hej Helle.

Ja, jeg så det første gang til det der hesteshow appronasia(staves??)på fisketorvet i kbh. Der kunne vi jo se at det var lagt direkte på asfalten, og det skulle jeg bare have fat på.Inden softride, havde vi prøvet næsten alt, grus, flis, sand osv, men intet af det virkede ordenligt. Det "rullede"eller gled ligesom på betonen, men det her er lavet til direkte pålæggelse på beton og asfalt og det glider overhovedet ikke. Det er ligesom at ride på en dejlig fjedrende skovbund. Kanon godt.'Rina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider