Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Løsdrift vs stald
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 09:47

Hej HN

Vi har lige nu overtaget vores fine landdejendom :) Lige nu er der 5 bokse, men med den jord der høre til er der nok kun plads til 3 heste - ca. 2 tønder land.

Jeg går lidt og leger med tanken om at lave de to af boksene om til løsdrift.

Mit spørgsmål går lidt på hvad er fordele og ulemperne ved de to staldsystem og hvordan fungere det hjemme ved dig - eller der hvor du har din hest opstaldet?

....nu med prinsen og den halve gård :)

0
0
Svar på denne tråd

Bokse og løsdrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 10:07

Vi har 2 store heste og 2 ponyer. De har alle en boks og står i den om natten så de alle kan sove og spise i ro og fred. Om morgenen når fodringen er overstået åbner jeg boksene og så kan de selv bestemme hvad de vil. Der er en sluse ud til marken. Ved dårligt vejr kan de komme ind når de fryser og om sommeren når fluerne er trælse kan de også bare gå ind. Om sommeren står de dog ikke i boksene om natten.

Sådan har mine heste nu boet siden 1994 og selvom der er kommet nye heste i flokken igennem årene så har det altid fungeret.

0
0
Svar på denne tråd

jeg startede
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 10:26

med at have mine i boks hjemme to store og to minier. var endelig gangske tilfreds med det da jeg syntes man kan holde lidt mere øje med hver enkelte. men da jeg blev gravid blev mig og manden enig om at lave det om til løsdrift så jeg ikke skulle muge så meget og så jeg ikke skulle trække hestene frem og tilbage fra fold. dette har jeg været rigtig glad for og hestene nød det i fulde drag. dog skal hestene bindes op under fodring så de kun for det foder de skal have.

men må indrømme jeg savner boksen om aften /natten.

og lige nu har vi delt løsdriften i to hvor der er boks i den ene ende da min gamle hoppe ikke rigtig må komme ind. så hun kommer ind for natten så hun også kan slappe lidt og og få lov til at ligge sig ned og sove.

men med tiden bliver det sådan at der kommer til at være to store bokse samhængende med en lille løsdrift. så de kan gå ind om dagen hvis de har lyst. så vil de to store komme ind for natten og stå og så lader jeg mine minier gå i løsdriften. det er den bedste løsning for mig og mine heste.

0
0
Svar på denne tråd

i boks
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 10:34

rigtig mange priser løsdrift højt, og jeg kan godt se at det er dejlig nemt, men jeg vil have mine i hænder dagligt, har set nogen steder hvor dyrene bare "går" når der er travlt, jeg har mine i hænder 2 gange om dagen, fra de er helt små og det er da besværligt at sætte ud inden man skal på arbejde (10 stk) vi skal over vejen om vinteren. om sommeren går de på døgnfold men stadig er vi nede morgen og aften.

for alt mit "mas" har jeg nogle dyr som kan stå bundet, gå i tov og stå stille på komando

Med venlig Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 12:07

med ejendommen! Er det ikke bare skønt?

LØSDRIFT!

Efter jeg har prøvet at have mine heste i løsdrift, så får jeg aldrig burheste mere!

Jeg har 3 store ponyer, 2 hopper og en vallak. De nyder samværet, og at kunne gå ind og ud som det passer dem.

Mine er også i hænder hver dag, kan stå bundet, trækkes i tov mm. De kan dog også gå fri ind på staldgangen ved hjælp af håndtegn, og de kan også strigles, nusses, og få taget hove i det fri på folden uden grime og tov, så løsdrift er ikke det samme som ikke at være i hænder! Har dine heste tilliden til dig, er der heller ingen problemer med at fange dem, og har de respekten kan du også færdes sikkert mellem dem!

Eneste minus er Malou som vi fik hjem fra udlån. Hun er lidt tynd, og de andre er til den tykke side, så hun fedes op på müeslien p.t. Men du vil jo stadig have 3 bokse, så du kan lukke ind ved behov.

Hvis du har en der bliver holdt ude, er det godt som en anden skriver, at have en boks at lukke den ind i.

Opbinding ved fodring er ikke nødvendigt her.

Held og lykke med projektet, det bliver rigtig godt for dine heste!

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har begge dele
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 10:06

Ja lige pt har jeg faktisk begge dele. To går i løsdrift og to kommer på boks. Det er faktisk fordi jeg normalt har 3 heste/ponyer, men lige pt har jeg 4 indtil min dressur pony bliver solgt, men jeg har kun 3 bokse - derfor denne løsning. Jeg kan mærke på mig selv, at jeg bedst kan lide boksene. Jeg synes det er rigtig hyggeligt at gå og hygge om dem derinde og tage dem på staldgangen og strigle, mens de andre står og spiser i deres bokse. Selvfølgelig kommer de to også ind på staldgangen og bliver striglet og reddet, men det er alligevel lidt underligt bare at lukke dem ud bagefter når det er mørkt og koldt, fremfor at stå inde og hygge sig. Jeg ved godt at hestene sikkert er ligeglade og hellere vil ud i det dejlige læ skur med halm osv, men det er mest mig som har det på den måde.

En hel anden ting som jeg synes er mega irriterende er fodringen i løsdriften ude i læskuret. Jeg kører wrap og halm på en trillebør derud og hold da op, hvor kan det bare blæse og hvivle strå overalt på egendommen når jeg skal derud (og det er altså ikke langt) Især de dage her i slutningen af sidste uge hvor det bare blæste for vildt! Der tænke jeg bare - aldrig permanent løsdrift til mig :-) Men der er jo utrolig mange måder at gøre tingenen på og hvis selve fodre pladsen faktisk er inde i stalden, så er det jo ikke den store forskel hvad det angår. Men løsdrift er dejlig om sommeren men mørk, våd, kold, blæsende osv om vinteren og så er det bare heller ikke let at køre trillebør i tyk sne....

Så mit valg er boksene og en hel anden ting som jeg også er tilhænger af er den individuelle fodring. Jeg har nemlig både en hest som skal æde rigtig meget og islænder som ikke skal have ret meget. Derfor er folden indrettet så islænderne ikke bliver forfangne, men min lusitano skal jo så ind om natten og have mere mad. Derfor kommer mine heste faktisk ind om natten hele året rundt - simpelthen så jeg kan styre deres fodring. Men de er ude mindst 12 timer i døgnet alle sammen, så jeg mener ikke de kan få det meget bedre :-)

Hilsen Mette med Zeloso

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg lavede
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:49

min stald om til løsdrift sidste år. Jeg har beholdt én boks i tilfælde af sygdom eller lign.

Jeg har både heste og ponyer, og kan derfor ikke fodre med wrap ad libertum, selvom det var hvad jeg startede med. Mine ponyer bliver simpelthen alt for fede, derfor har de fri adgang til halm, men bliver så bundet op i 4-5 timer hver dag, hvor de får deres wrap og foder.

På den måde sikrer jeg også at alle kommer i hænder, får grimer på og kan håndteres. Samt at de er lette at tage ud fra løsdriften en for en, uden at stresse helt vildt op.

Jeg sparer utrolig meget tid på staldarbejdet, og når man har 11 heste, er det tid man meget hellere vil bruge på den enkelte hest:)

Så herfra er der kun at sige "go for it" :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet begge dele
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 11:34

Jeg har haft heste hele livet.

Indtil for 4 år siden, har jeg haft heste i boks (stående hjemme hos mine forældre, så det er så godt som at have hest hjemme)

For 4 år siden, fik jeg egen gård sammen med kæresten, og fik lavet en knap 50 kvm løsdrift og 2 bokse, til 5 heste. Løsdriften er en del af stalden, det vil sige at de kan komme ind udefra, og så er der en boksdør ind til striglepladsen, fra striglepladsen er der adgang til de 2 bokse.

Hø har de i en hø-ring udenfor, men krybbefoder skal de have i selve løsdriften.

Fordele ved min løsdrift :

Staldarbejdet bliver betydeligt reduceret.

Hestene er meget rolige, også i forbindelse med hinanden, dvs ikke så meget leg og løb og deraf mindre skader på heste og udstyr.

Jeg skal ikke have så dårlig samvittighed, hvis jeg en dag står en halv time senere op, da hestene bare kan gå ud og græsse.

Ulemper ved min løsdrift.

Der er meget uro om afenen, når jeg skal lukke bokshestene ind, da førerhesten, som står i løsdrift, jagter med de andre, som alligevel forsøger at smutte ind i løsdriften, da de jo ved at de snart skal ind, når jeg kommer i stalden. Og er der noget som kan stresse mig, er det når der jagter rundt med hinanden, og drøner ud og ind af stalden. Så bliver hyggen ved staldarbejdet hurtigt ødelagt.

Det er besværligt når smeden skal komme. Da jeg stod hos mine forældre, lod vi bare hestene blive inde, når smeden meldte sin ankomst. Så kunne vi tage på arbejde, og hestene stod med fine fusser når vi kom hjem igen.

Nu bliver jeg nødt til at passe smeden ind med mit arbejde, da jeg skal være hjemme til at tage heste ind, sørge for de ikke er våde osv. Det er faktisk møg besværligt.

Selv om jeg har den fineste løsdrift, med støbt gulv, god madras, bændelgardiner for indgangen, så der ikke kommer træk, så kan jeg alligevel ikke tvinge mine heste til at gå ind i den, de dage hvor det regner og rusker. Jeg har mange gange hentet en rystende hest ind, fordi den bliver ude i regnen sammen med de små fede shetlændere, som ikke fryser. Så selv om de selv bestemmer, er mit indtryk, at heste er for dumme til at passe på sig selv. Til sammenligning går mine får altid ind i deres huse når det regner, så det er sjældent at de har våd uld.

Vi er her på ejendommen blevet enige om at min nuværende stald skal indgå i stuehuset, så jeg skal derfor bygge ny stald til mine heste.

Ud fra mine erfaringer, bliver den nye stald en boks stald. Jeg synes det fungere bedst med bokse. Det er nemmere at regulere deres mad, underhestene skal ikke stå ude i regnen, fordi de ikke tør gå ind til overhesten, smeden kan igen selv planlægge sit arbejde, og jeg kan så bare lade hestene stå inde den dag osv osv.

Til gengæld, vil jeg have at samtlige af mine folde skal have et overdækket areal, hvor de kan søge læ.

Samtiddig har vi plantet læhegn, og "små skove", som bliver åbnet op til dem, når det er højt nok, så de kan søge læ og beskæftigelse i deres små skove (En af mine folde, er indrettet sådan, og hestene er meget glade for at kunne mikse deres græs, med blade, bark og lign.)

Mine heste kommer så aldrig til at gå mindre på fold, end ca 10 timer dagligt.

Jeg har lige haft min vallak opstaldet på et stort ridested, hvor de kom på fold 4 timer dagligt. De gik 6 vallakker sammen, og der var konstant 2 heste som havde foldskader (halte), min var heldigvis undtaget, men fik smadret dækkener og grimer i et væk, og de sagde at han var en gadedreng på folden, som legede meget voldsomt med de andre. Det kan jeg slet ikke kende her hjemmefra. Her leger han næsten ikke. Og når han gør er det ikke særligt længe eller særligt voldsomt.

Men for at de kan gå så mange timer ude, kræver det nogle gode folde, og det er vi igang med så småt at etablere.

Det var mine erfaringer. Håber de kan bruges

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd

Tak for tilbagemeldingerne :)
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:18

Det er rigtig rart at høre alle jeres historier og det har da klart givet stof til eftertanke

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 23:10

Ja jeg er absolut tilhænger af løsdrift, men det kræver omtanke.

Jeg har 2 åbninger, så ingen kan holdes ude eller inde pga hieraki.

I løsdriften er der også både foderbåse, 1 box, 2 vandspiletove med ekstra godt lys til smed og dyrlæge, fodergang, sadelrum og foderrum.

Min løsdrift-stald skal kunne rumme det hele, da det er eneste staldbygning jeg har og den ligger på den anden side af vejen i forhold til vores hus.

Den er - til mit hestehold (2 islændere, 2 shettere) meget velfungerende, selvom jeg også har lavet småfejl trods store tanker inden byggeriet.

Det er helt enormt vigtigt med de 2 ind-/udgange. Min tidligere løsdrift havde kun én indgang, hvilke resulterede i at min under-hoppe stod ude i silende regn. Det er bare ikke ok.

Udover at have 2 indgange, har jeg valgt at have et halvtag/overdækning langs hele stalden, samme sted hvor indgangene er, så de har altså terasse som de elsker at ligge og sole sig på

0
0
Svar på denne tråd

For og imod
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:43

Nu har jeg også prøvet begge dele ..

Til start hjemme hos mine forældre , havde vi løsdrift , hvor vi havde 2 lige store , så vi kunne lukke en fra ( fx ved foling ) og denne flok på 4 heste fungerede super sådan !

Derefter fik vi bokse og det var skønt at kunne dele dem op ( da der var kommet nye heste til ) , dog naturligvis et minus at du er så afhængig af at skulle lukke ud og ind ( der mangler man friheden ved løsdriften )

Nu er jeg så flyttet i ejet og har startet op med "ny" hesteflok , da det er flere år siden jeg sidst havde hest . Vi startede med to plage på 1 år ( nu 2 ) og en miniature på dengang 2 - dette fungerede kanon i løsdrift da de tre kunne rigtigt godt sammen . Sidste efterår fik vi så en 8 års vallak ind i flokken og han jagter de små meget , specielt ved fodring hvor det nærmest er kaos i stalden og de styrter rundt Her for lidt over en måned siden fik vi så en 13 årig hoppe ind , som så har overtaget lederrollen , men også hundser utroligt meget med de andre , og jeg HADER når de gør det i løsdriften , selvom den er stor kommer de ofte imod flere steder , derfor har vi taget den beslutning at der skal bygges bokse i en anden staldbygning , dette blir dog et ret dyrt projekt , men jeg føler ikke at vi har andet valg . Meget vel er det naturligt at der er hieraki i flokken , men jeg ønsker på ingen måde stressede heste .

Så mit bud er , hvis hestene enes fint og gir plads til hinanden , så helt klart for løsdrift - det er så lækkert ! Men i mit tilfælde , hvor de ikke fungerer optimalt i løsdrift sammen , så er det nødvendigt med bokse .

Btw , flot signatur

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra

London

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 17:15

Jeg har haft mine heste opstaldet i løsdrift de sidste 2½ år. I al den tid har jeg kun haft 2 heste gående sammen - og løsdriften har to åbninger, så den svageste altid kan vige.

Min gamle fjordhoppe og DV'en er begge heste, der har haft luftvejsproblemer i form af hhv. allergi og kronisk bronchitis.

Selv om løsdriften er knap så hyggelig som stalden, så byder den på masser af frisk luft året rundt - døgnet rundt - og hestene har mulighed for at bevæge sig.

Begge luftvejsheste har været latente i løsdriftsperioden. Den gamle hoppe har endvidere fået meget pænere ben (hun har galler - særligt i haserne).

Heldigvis har jeg været forskånet for alt for voldsomme førerhopper. Min DV var en god førerhoppe, og det er min gamle fjordhoppe også blevet. Skrammer har de så godt som aldrig - og de trives.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 11:52

Jeg er stor fortaler for løsdrift.. Men kun så længe at flokken harmonerer og forholdene er iorden.. Dog syntes jeg det er optimalt hvis man også har bokse, til eventuel fodring og sygdom.. Og der skal ifølge loven være en sygeboks faktisk :)

Jeg kommer ALDRIG til at sætte mine heste et sted hen, hvor der kun er bokse, det er helt sikkert

Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift vs. boks
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 08:57

Vores heste står hos naboen sammen med deres, så vi har i alt 4. To varmblodshopper på 14 og 16 år, en kat. 3 pony på 8 og en islændervallak på 28.

De går i delvis løsdrift.

Dvs. islænderen og den ene hoppe kommer i boks om aftenen, da vores lille pony er meget dominerende og ikke lader dem komme ind i løsdriften.

Løsdriften ligger i stalden, så selvom de andre kommer i boks står de lige ved siden af hinanden.

Det fungerer fint, men skulle jeg vælge havde vi bokse til dem alle til vinterbrug og så løsdrift til hele banden om sommeren.

Fordelen for mig er selvfølgelig at jeg aldrig skal muge ud - det kommer der en gummiged og gør en gang om året .

Stalden er bygget så der er et stort areal lige indenfor porten hvor der er bokse i siden og plads til at køre traktoren ind. I resten af stalden er der en fodergang (bred nok til traktoren) i hele staldens længde. Stalden er delt i 2 med gitter - en til køer og en til heste.

Selve løsdriften er gravet 80 cm ned og uden fast bund, så derfor kun den årlige udmugning.

0
0
Svar på denne tråd

hvor jeg har min part ...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:27

så står de i bokse, men nogen står i løsdrift.

Min part har stået i begge, men jeg synes personligt det med boks er hyggeligere.

Man kommer ind i boksen, og man muger ud, og man strigler og hygger om hesten, inden man skal til undervisning, det synes jeg personligt er mest hyggeligt (-;

Stubbi - I Will Always Love You! <3

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 08:38

Vi har 26 hest i 4 løsdrifter og 5 boksheste.

Jeg fortryder kun 1 ting ved løsdriften...at vi ikke lavede den for 10 år siden.

Den skal selvfølgelig være stor nok og lys ellers vil de ikke være der. Vi har wrap adlibitum i løsdriften og der fungerer rigtig godt til de heste der er i alm. træning, de 2 der ikke bliver redet ret meget er lidt til den gode side.

Vi har måtte flytte 1 fra løsdriften til boks da den ikke kan tåle wrap. Den er blevet en meget trist hest selvom den er på fold i alle de lyse timer sammen med 4 mere.

Hende hvis hest er flyttet i boks har også fået øjnene op for hvor meget arbejde der er med en bokshest kontra da den gik i løsdriften.

0
0
Svar på denne tråd

Boks/løsdrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 22:02

Gennem årene har jeg haft og brugt begge dele og der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge.

Efter en del eksperimenteren er jeg endt op med bokse om natten og fold om dagen:

Det er lettere at dosere stråfoder (hø/wrap) individuelt når hestene står i boks, medmindre man har et Hit Aktiv system, hvor hesten tildeles individuelt.

Jeg synes det er lettere med boksheste når man gerne vil ride stævner.

Jeg synes det er lettere at dosere græsmængden om sommeren, når man kan tage hesten på boks.

Jeg får mine ungheste mere i hænder når de er på stald om natten, ved løsdrift er jeg tilbøjelig til kun at se til dem og fodre og andet praktisk.

Jeg kan godt lide at vide, at de er "bag tremmer" om natten og ikke rundt i hele nabolaget, som det indimellem hænder med naboens løsdriftheste. (Sikkert pga. dårligt hegn? Men det kan jo ske, no matter what)

Jeg har det bedst ved at tage dem på stald om vinteren, trods et fint hus i løsdriften. Jeg har ligget vågen ALT for mange snestorms og regnfulde nætter og tænkt om de nu fik sig bevæget ind i huset, om de frøs osv. osv., de har altid klaret det fint, men for at spare mig selv bekymringen er valget faldet på boksen.

Men det er klart, at det mest naturlige for heste er at være i løsdrift og det er helt sikkert også mest for min skyld, at mine er i boks.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Min løsning...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 21:02

Jeg har valgt det bedste fra de 2 verdener

Af rendyrket luksustrang, så VILLE jeg have både sadelrum, staldgang, bokse OG løsdrift til mine 2 DV-hopper (mor og datter). Det lykkedes mig at få tegnet stalden så den i teorien burde fungere - om det så lykkedes i praksis måtte jo komme an på en prøve

Både smed og dyrlæge har rost stalden for dens gode indeklima, arbejdsforhold (god plads), og lysindfald - dejligt at fagfolk synes om ideen

Stalden er ca. 7x9 meter indvendigt, og er 100% hjemmebygget (rart med en tømrerfar ). Der er flere billeder på min præsentation...

De blå felter er boksene som er 3,5x3,5 m. de har 1 m2 lysplade i loftet, samt der er hærdet glas i øverste halvdel af boksdøren så kravet om lysindfald er opfyldt (de har dog aldrig været lukket). Der er ikke lukket imellem boksene, halvmuren er 140 cm. høj og det fungerer super, ud mod staldgangen er der lukket helt til loftet.

Lige udenfor boksene - det grønne område - er der staldgang (3,5 m. på det "smalleste" sted) og høplads samt udgang til foldene. Her er der "discountrytterlys" i hele staldens længde op imod boksene - det giver et super lysindfald . Jeg var noget spændt på om regn og sne kunne holdes ude, for åbningen er 3,5 meter i bredden - men indtil nu er der aldrig føget sne længere ind end lige forbi sadelrummet

Det røde felt i hjørnet er mit sadelkammer (2x3,5 m.), indrettet med 3 højskabe og en bordplade på hele den korte led - dejligt med god opbevaringsplads til alt det skrammel foldbumserne har . I rummet er der et stort vindue ud til som kan stå en lille bitte smule på klem - ingen varme, men til gengæld isoleret, så ingen problem med at holde læderet tørt.

Hele vejen rundt er der ca. 5-10 cm. mellem vægge og loft, så luften udskiftes hele tiden, men der er ingen træk nede i "hestehøjde".

Stalden set udefra folden, i hjørnet op imod boksene er der nu en indendørs høhæk (kan ses på min præsentation) da jeg blev SÅÅÅÅ træt af at slæbe hø/wrap ud på folden - bare for at se dem bruge det som seng

Dullerne i hver deres boks, som de kommer ind og stå i 2 gange dagligt ved fodring og ellers bare selv styrer - de står tit 2 i samme boks og hygges sig (så meget for krav om at hver hest har x antal m2 ...)

Nu har de stået opstaldet på denne måde siden 2008 og so far har jeg ingen skader haft, Faxa´s gamle seneskade er helet 100% op, og begge heste er supervelafbalancerede (med momentane hjerneblødninger - man har vel en god del araberblod i sig )

Hele stalden har kostet ca. 100.000 kr. i materialer. Taget tog en stor bid da der er tagpap på.

Det eneste jeg ville ønske var at jeg havde lavet 2 bokse mere med det samme, men alt er lavet så det er nemt at hægte 2 mere på.

Trine (Faxa)

KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

SE PRÆSENTATION FOR PRISER

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 23:28

Katrinen: Hvor i landet holder du til? :)

Trine: Jeg elsker din stald/løsdrift

Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette Mufasa
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 20:27

He he, tak - er også selv ret vild med den

Trine (Faxa)

KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

0
0
Svar på denne tråd

WAOU...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 11:34

Trine, det er virkelig flot - bliver jo helt misundelig

0
0
Svar på denne tråd

Staldgang
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 14:24

Fandt lige et billede af den ene strigleplads med hest på...Faxa er 165 i stang, og der er rigeligt med plads rundt om idet striglepladsen er 3,5x3,5 meter. Ekstra dejligt er det at døren ind til sadelrummet er i hjørnet bag hende, så man slipper for at skulle rende under kæderne med udstyret.

Trine (Faxa)

KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider