Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Svaler
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 09:48

Hejsa

Lige en venlig påfordring her kort før landsvalerne kommer tilbage fra deres vinterophold i sydafrika:

Før du nu rager deres reder ned, fordi du syntes de sviner etc. så tænk på at svalen faktisk er en af de meget få fugle som lever af regnklæger, hestebremser og andre flyvende insekter som de fleste hestejere til gengæld hader.

Hvis du vil undgå svalerne i din stald, så hold døre og vinduer lukket de første par uger efter svalerne er kommet. Så finder de et nyt sted.

Personligt glæder jeg hvert år til de kommer. Hvis de flyver 10.000 kilometer for at bo i netop vores stald, står døren selvfølgelig åben.

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 09:53

påfordring = opfordring

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 11:29

Hos mig er de absolut velkomne, vi har adskillige reder som bliver flittigt brugt hvert år. Jeg er da lykkelig for at kunne slippe for en masse insekter, og så ligger vi lige et stykke pap nedenunder reden, så vi kan fjerne deres klatter meget let.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, vallak 1 år, hingst 1 år, drægtig hoppe 4 år, drægtig hoppe 14 år og 5-års hoppe klar til LA

0
0
Svar på denne tråd

De bor også hos os
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 18:56

Her står døren også altid åben og vi hjælper også gerne de små tilbage i reden, hvis uheldet er ude.

Vi bor ved en å, så her vrimler det også med bidende dyr.

Venter nu på at vores svaler "kommer hjem fra ferie".

0
0
Svar på denne tråd

elsker
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 21:00

også de små flyvere og tager hatten af for de strabadser de gennemgår for at komme netop her og yngle. venter med længsel på at se og høre dem igen, det er som at gense en ven man ikke har set i lang tid

MVH Mette

Opstaldning, lucerne, hø, wrap og tilskudsfoder sælges

se her: www.staldguld.weebly.com

0
0
Svar på denne tråd

ja og nej
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 07:02

De er velkomne på min ejendom men ikke i stalden.

Så byger de reder inden dørs river jeg dem ned. Gøres dette dagligt dvs de 4-6 cm de har bygget op af reden, så finder de andet sted at bygge.

da vi overtog gården for 5 år siden var der vel 100 reder

Sælger, et ældre ægtepar, havde bygget diverse snore de kune sidde på osv.

Vi rev gården ned, men tilabge kom de jo men kunne ikke finde tingene de plejede at bruge, så de sidste par år har vi heldigvis kun haft 3-4 par på matriklen, og som sagt ikke inde i stalden.

Jeg vil ikke straffe hestene ved at lukke døre+vinduer på denne årstid, så river jeg hellere fuglerederne ned dagligt.

Men det er da dejligt at høre i andre godt gider dem i stalden, jeg orker ikke deres svineri.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Æ' sol
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 08:40

Trist at der er nogle som ikke lader svalerne komme ind i deres "perfekte" verden

Her er svalerne velkommene. Jo flere jo bedre. Vi har både fluer, hestebræmser, mitter, myg så kom endelig her og spis.

Vi byggede ny halm lade for et par år siden og der er flere og flere af de festkældte flyvere der finder vej dertil, for hvert år der går. På den måde kan man godt sige at den er i brug hele året. (-:

Vi har nok fordoblet antallet af ynglende par mens vi har haft ejendommen.

Sidste år kom den første svale her d. 24 April, så vi er begyndt at kikke efter den lille mesterflyver.

Da jeg boede på Als gik budskabet "Æ' sol æ komn" "Æ' sol æ komn" som en steppebrand når svalen kom.

Heldigvis ser de fleste den som gensynet med en kær gammel ven

~ Anette

Venter is-føl til sommer.

0
0
Svar på denne tråd

her er de
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 10:19

også velkommen

Med venlig Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Holder udkig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 11:53

og glæder mig til at gense mine økologiske fluefangere

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen du lille svale
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 12:53

Selvf kan den være en værre grissebasse, den lille svale. Men hellere at den grisser end alle de flur og desl. der kommer ud af at den ikke er her, den lille svale. Så hos os er den velkommen.

Dog ikke på husgavlen men der bygger den heldigvis heller ikke.

Vi har et stærepar der har bygget rede under taget ved vores soveværelse og de LARMER. Jeg syntes det er hyggeligt men min anden halvdel syntes ikke om dem og påstår hvert år at NU SKAL de fugleklodser altså i, så de ikke kan komme ind under taget. Men det bliver ved snakken.... og heldigvis for det

0
0
Svar på denne tråd

Ja........
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 14:54

Jeg glæder mig til de kommer igen- om nogle uger. De er så velkomne her, de holder fluer og andre skidte insekter væk.

Jeg elsker også mine øko- insektfangere

Meget sælges- blandet udstyr til barn, hest og rytter. Også tasker. Se mine annoncer på MP.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad laver de om vinteren
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 09:19

For de af jer, som har tænkt den tanke "Hvor er mine svaler om vinteren og hvad laver de" kan jeg anbefale et besøg på denne webside: http://www.barnswallow.co.za/

0
0
Svar på denne tråd

mine små venner
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 12:06

Jeg glæder mig til de kommer så er sommeren på vej og jo jeg elsker de små fugle når de sidder på huset og pipper og flyver rundt og fanger alle de små plageånder omkring ejendommen de er mere end velkomne her.

0
0
Svar på denne tråd

Osse velkomne
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 15:42

Her er de osse velkomne, tror vi havde 7-8 par + 1-2 kuld pr par sidste år. ( ikke nemme at tælle :-P )

Hellere rydde op efter dem, end få hestene ædt op af insekter.

Har især een hest som er meget mere plaget at insekter end de andre, ved ikke hvorfor hun foretrækkes så meget mere, end de andre.

Så kom hid, små venner...

www.hestepensionensenz...inisite.dk/

JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST

EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN,
MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 09:22

I gammel tale hedder det sig, at hvor svalen bor, brænder der aldrig.

Så det er med at samle på dem.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Kan det passe
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 15:30

... at de nogen steder allerede er kommet? Jeg er da så nogenlunde sikker på, at jeg så en ved vores gamle staldlænge i går, og den fugl er da til at få øje på med sin nydelige dresskode Vi tager gerne imod alle former for flyvende insektfangere, og jeg har netop sammen med min lille datter lavet fuglehuse til ophængning. Det er da en invitation

Skal vi passe din hest/store pony??? Vi søger rolig og omgængelig lille hest/stor pony(evt. pensionshest?). Må ikke fejle noget.Skal bruges til hyggeridning:-)Gode folde året rundt. Send en PB..

0
0
Svar på denne tråd

Du har set rigtigt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 22:19

De første svaler er faktisk kommet. Ifølge Dansk Ornitologisk Forening blev årets første landsvale set den 21.marts ved Vejen Mose. Efter denne dato er mange flere kommet. Men størsteparten kommer først sidst i april eller i starten af maj.

Den første af "vores svaler" kom den 24. april sidste år.

0
0
Svar på denne tråd

jeg glæder mig
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 10:07

Hej

Jeg glæder mig meget til de kommer, har heldigvis ikke så fine heste og stald at de ikke er velkomne her på matriklen.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

svaler
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 21:36

Hej

Jeg er meget glad for svaler, de er velkomne i min stald.

Har spejdet efter dem nogle dage, og i fredags så jeg den første her. Det er vores egen staldsvale, desværre blev hans kone spist af tårnfalken sidste år, så nu håber jeg han har fundet en ny kone på vinterferien sydpå, men hun kommer nok lidt senere!

Hilsen Anette

Der findes hestemennesker, og så er der mennesker med hest!

0
0
Svar på denne tråd

i mandags
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 11:47

Kom en frontløber- om det er en han eller hun kan jeg ikke se, men den sidder på tagryggen eller vejr hesten flere gange om dagen og synger- og spejder efter de andre. Det er så rørende at se, ingen tvivl om de er ventet Både af den og os. Ifølge min kalender skulle resten komme her en af dagene.

Meget sælges- blandet udstyr til barn, hest og rytter. Også tasker. Se mine annoncer på MP.

0
0
Svar på denne tråd

i mandags
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 11:50

Kom en frontløber- om det er en han eller hun kan jeg ikke se, men den sidder på tagryggen eller vejr hesten flere gange om dagen og synger- og spejder efter de andre. Det er så rørende at se, ingen tvivl om de er ventet Både af den og os. Ifølge min kalender skulle resten komme her en af dagene.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige ...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 11:51

Hos os er de ikke kommet endnu. Vi har ellers normalt flere og de er hjertelig velkommen

Glæder mig til de dukker op.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

måske vi kunne
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 15:35

Hej

Måske vi lige kan få en opdatering på hvor i landet de er kommet?

Her ventes de med glæde men er dog ikke dukket op endnu, men måske de lige er om dørene, så hvis nogle kunne fortælle hvor de er dukket op, så man måske kan se om det er sydpå i landet de første er troppet op eller om der også nordpå(Aalborg) område er set nogen?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Århus/Silkeborg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 16:46

Her så jeg den første i går morges. Så mon ikke de meget snart lander i Ålborg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 19:23

Da vi overtog vores ejendom, var der svaleredder overalt i hele den ene ladebygning. Bygningen er delt op i 3 store rum , hvor den ene er til vors biler, den anden er til foder samt værktøj/byggematerialer, og den sidste er til stalden.

Det lykkedes os, at fjerne alle rederne, og holde vinduer/porte lukket i 2 af rummene, men de er yderst velkomne i stalden.

Der kommer dog kun ca 2-3 par her nu, efter vi fik lukket, og her var rigtig mange før.

Håber de finder flere steder her på gården at være.

Det er jo ret hyggeligt, men bare ikke alle steder her, hvor det er lige praktisk :-)

Shagya-Anette, kald det bare "perfekt" verden eller hvad du vil. Men vi har en del biler stående for ret mange penge, og svalerne overskider bilerne til. Hvis du havde invisteret en masse i noget, ville du jo nok også passe på det ;-)

Jeg kan da heller ikke have, at de overskider mit foder til dyrene, eller min mands materialer, der skal sælges.....

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barockpinto - Barockhest - Tinker.

Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.

******** R.I.P. Romario ********

0
0
Svar på denne tråd

Update.. Og en tanke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 20:23

Til Annette:

De første svaler der ankommer er som regel hanner.

Om hvor de er kommet:

Ifølge Dansk Ornitologisk Forening lidt spredt over det hele :-)

www.dofbasen.dk/search/ search_vis_kort.php?nu...99&img=big

De røde prikker er observationer de seneste 30 dage.

Og så lige en tanke:

Når man ser på de røde prikker, kan det jo se ud som om der er flest svaler på nordsjælland - Som tilfældigvis også har masser af små hesteejendomme. En tanke kunne derfor være, at det måske er os med de "små" ejendomme med vedvarende græs og heste der på sigt kommer til at videreføre "naturen" i Danmark. Trist men desværre nok en realitet.

0
0
Svar på denne tråd

Svend...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 07:26

Tak for info- og DOF´s hjemmeside er føjet til favoritterne

Trist hvis det forholder sig sådan at de er os "små" der sikrer svalerne.

Men her står stalddøren åben og de er ventet med længsel

0
0
Svar på denne tråd

Svalen kom den 22.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 08:35

Her kom svalen den 22. - sidste år kom de den 23. (naboen har det i kalenderen ). Vores stald består af et stort rum, hvor der er løsdrift til køerne i den ene ende og til hestene i den anden. Der er 3 åbninger uden porte, så her bor så mange svaler der har lyst, og de er velkomne .

0
0
Svar på denne tråd

Her på gården
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 09:20

er de også vellkommen!

Jeg elsker også når de nye kuld samler sig i over vår gård og øver flyvningens svære kunst...det er så livsbekræftende

Så her siger vi bare kom kom

Smuk hoppe på 169 efter BH Don Romantic til salg

0
0
Svar på denne tråd

Øv altså
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 17:09

De plejer også at være meget velkomne her, men i år har de fået den fantastiske idé at bygge rede på en bjælke midt inde i en hesteboks istedet for ude over staldgangen, som de plejer. Jeg har forsøgt mig med at rage det ned flere gange dagligt (føler mig rigtig ond ), men de fortsætter desværre istedet for at prøve et andet sted eller bruge en af de 4 gamle reder. Kunne de så i det mindste bygge ude i siden af boksen istedet for midt i. Synes ikke lige hesten skal have en bunke svalelort på ryggen.

0
0
Svar på denne tråd

Svalerne
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 19:35

er yderst velkomne her

Jeg synes de er hyggelige, og hvem vil ikke gerne have færre insekter.

Stalddøren står altid lidt åben når de er her.

De er både i kornlader og hestestalden.

Vi har fredede enge omkring os + megen natur så her er et væld af dyreliv.

Elsker dem alle, især pindsvinet der tøffer ind i stalden og spiser sammen med kattene. :)

Bente :)

Cheval, Lavetto og Sofus.

0
0
Svar på denne tråd

Juhuuu
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 23:01

Jeg har været SÅ skuffet over at ikke én eneste svale har ville bygge rede i min ret nye løsdriftstald, men nu er der i hvert fald én der kigger på bolig . Den har fløjet ind og ud et par gange i dag, tænker at den skal se om vi er værd at bygge hos.

De er meget velkomne og må gerne svine og dørene er jo altid åbne.

Den er så elegant og nyttig, så den må gerne hente nogle venner og bekendte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 16:43

Det er da så hyggeligt med svaler i stalden (y)

Vi har hvert år svaler, der kommer og bruger rederne (de byggede reder første år vi havde heste i stalden), jeg syntes bare de er hyggelige :-)

Vi har en spand eller lign. under den rede, der er "midt" på staldgangen, så gulvet ikke bliver klattet til.

Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
nokke.dk

HESTENE:
sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider