Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Bokse af træbrædder
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 14:46

Jeg skal til at lave 3 "midlertidige" bokse i vores lade. Og det er besluttet at de skal laves helt af træ.

Er der nogle herinde der vil vise mig billeder af jeres TRÆbokse? Boksene er midlertidige i 2-3 år, til vores rigtige stald bliver lavet om.

Boksene bliver ca. 4x4, så de bliver fint store. Vi vil bruge reglar til bund, bagsider, top og mellemstykker. Og alm 2,5 x 10 brædder til sider og front. Lågerne laves i "Z-form".

Håber nogle har nogle billeder og gerne en beskrivelse om det er godt eller dårligt..

Vi har taget højde for at hestene kan finde på at bide i træet, så der kommer nogle jern/alu skinner på alle flader..

Hvor brede er jeres låger?? -Min DV hoppe er drægtig, og skal kunne komme ud og ind af lågen, så hvor bred tror i den skal være?

Puha.. Det var vist det hele.. :-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

0
0
Svar på denne tråd

træbokse
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 05:33

Jeg har bygget træbokse af 5 x 12 cm reglar. Der er jern på kanterne, så hestene ikke æder dem. Reglarne er skruet på 4 x 4 stolper og på midten er der sat en liste, så de ikke forskubber sig.

Boksdørene er 1,20 m brede, så de tykke damer kan komme ind og ud uden at skulle krølle sig sammen. Jeg har quarterhorses, men måske skal en DV have lidt mere plads.

Du kan se boksene på LK horses under Ny Stald.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har bygget
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:56

af træ. Lagt dem på langs i u.profiler, så vi altid kan tage "top-jernet" af, og skifte et evt. brædt.

Tina Hansen

www.team-stald-hestehaven.dk

Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * løsdrift.

Udendørs springtræning starter op igen fra 1 maj.Alle er velkommen. Tina 22457320

0
0
Svar på denne tråd

vi har brugt gamle..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 09:22

Hej

Vores stald er også bygget op midlertidigt (Men lige hvornår den skal den ombygges er der ingen planer om..)Vi har brugt gamle gulvbrædder, som min kæreste havde med hjem fra arbejde en dag, da de bare skulle have været smidt ud. Resultatet er blevet som følger:

Og det fungerer perfekt!

Jeg har givet dem noget billig træbeskyttelse (farve pine) også har den øverste kant fået et godt lag hovtjære for at forhindre at hestene spiser træet.

Hilsen Annemette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 21:03

De ser jo alle fine ud.. Vi har bygget den første boks, og jeg skal nok lige sætte billeder ind af dem i morgen engang.. ;-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:26

så var den ene boks færdig! :-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

0
0
Svar på denne tråd

træbokse..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 10:38

Hold op, hvor ser det godt ud!!

Tillykke med jeres nye stald. Leder selv efter ideer og des lige, og kigger derfor flittigt på billeder af andres lækre stalde!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 20:38

Tak tak :-)

Har også selv lavet det sammen med min veninde.. Vi har bare super tømrer når vi er færdige ;-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider