Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Alternativt bærelag
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 19:44

Planlægningen er renovering af ridebane er igang, og jeg har efterhånden fundet ud af opskriften.

MEN - jeg kan godt se, at det som kommer til at koste er bærelaget, som jeg havde tænkt mig skulle være stenmel.

Vi har tænkt os at lægge dræn, fiberdug som beskrevet o.s.v., men så er det, at økonomien nok stopper mig ved stenmelen.

Er der et alternativ, som evt. er billigere?

Banen skal kun bruges af mig selv, men den skal gerne kunne bruges det meste af året.

Hjælp!!

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Stenmel
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 12:15

Hej Anne

Hvad har du fået af tilbud på stenmel??? Det kunne nemlig være lidt sjovt at sammenligne priserne. Hvor bor du i landet?

0
0
Svar på denne tråd

Ingen tilbud
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:54

Nej ingen tilbud endnu. Har dog snuset rundt.

Og priserne varierer meget. Kan også forstå, at jeg skal undgå stenmel med meget kalk i.

Det eneste andet bærelag, som jeg har læst mig til kunne være noget er miljøgodkendte slagger.

Behøver jeg sige, at min mand ryster på hovedet, når han fornemmer prisen på den her bane?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 16:50

jeg har lavet en billig bane . det er ler jord som er planet ud og der er lavet hældning på så vandet kan løbe af.

så er der murbrokker på , der efter knust beton. det er så tromlet adskellige gange og derefter ca 2 cm sand og lidt flis.

jeg ser sådan på det at det tager ca et par år eller 3 før banen har sat sig og indimellem der skal der justeres lidt med noget knust beton hist og her hvor banen viser sig at være blød og derefter tromles igen . der skal efterhånden også noget mere sand på toplaget men jeg syntes det er bedre at komme lidt på hvert år.

det er en 20 x 60 bane og jeg vil tro at jeg har brugt 20 tusind indtil nu. den går ind i sit 3 år nu og der skal laves lidt på den når den er tøet.

0
0
Svar på denne tråd

bærelag
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 22:18

Vi har nemlig også brugt knust beton som bærelag. Troede egentlig ikke at man kunne bruge stenmel til bærelag, da vi fik at vide at stenene er så "fine" at de ikke går ind og "låser" så det er derfor brugt som toplag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider