Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Plastrør til hegn ?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2011 10:47

Hej!

Min mand fandt sådan nogle pvc rør til stolper på folden på nettet forleden, hvor man så ikke behøver at sætte isolatorer på. Jeg ved ikke lige hvor kønt det ser ud - men billigt tænker jeg. (OG vi har masser af græs - så jeg frygter faktisk ikke de bryder ud).

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer hermed ? Min mand er ex-elektriker og tænkte straks man da måtte kunne bruge elektrikker-rør...hmmmm?

Erfaringer udbedes. Og rigtig gerne også billige alternativer. mvh,

Marianne

P.s.Vi er gået væk fra telefonpæle - da det er for stort et arbejde, og man aldrig har garanti for om der pludselig skal jordrenses om 15 år - selv om kommunen har givet tilladelse for nærværende.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-02-2011 20:55

Mine forældre lavede i 1998 folde af guldtæpperør, dengang kunne de afhentes gratis. Vi havde i hjørnerne telefonpæle.

Der var boret huller, så hegnet kunne løbe igennem. Vi har aldrig haft problemer og da rørerne sidste sommer blev hevet op var det bestemt ikke fordi de var slidt

Alt i alt har vi nu været meget tilfredse.

Lykkelig ejer af de skønherligste hoppeduller

www.stald-noir.dk

Danske oldenborgheste kan og vil...

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 18:30

Jeg har brugt det hos mine forældre i flere år. I starten havde jeg også boret huller til at trække hegnet igennem, men jeg må sige at det blev jeg meget træt af så de sidste år har der været skruet isolatorer på det er altså nr et synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

Det fungerer fint ;o)
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 11:00

Hos os har vi også haft folde lavet af tæpperør og det fungerede ganske udemærket.

Vi havde sat en bid haveslange ved hullerne og trukket tråden igennem.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Hvor får man tæpperør ? :-)
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 11:32

Hej!

Send mig rigtig gerne en besked (PB) hvis I kender nogen der ligger inde med tæpperør. Der skal jo alt andet lige bruges nogen stykker, til 1 km hegn :-)

Også gerne noget om, hvor langt de graves i jorden og hvor langt der skal i mellem. Jeg regner med at hegnet skal være 1,3m højt, til DV'er på ca. 1,75m.

Det er en lidt sjov idé med at genbruge :-) :-)

mvh.
Marianne

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 22:41

Jeg har haft en tråd om samme emne herinde for ikke så længe siden - prøv evt. at søge på det.

Tæpperør (GULDtæpperør - nej GULVtæpperør - fnis) kan du ofte købe hos din lokale tæppebutik. De koster omkring 30 kr. for et rør på 4-5 meter. De skal stå med 4 meter imellem og der skal stolper i hjørnerne.

0
0
Svar på denne tråd

Også gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 11:05

Hej

Vi har også gulvtæpperør som står 5. år eller 6. år nu. Nogen har vi prøvet at hælde cemtent i, andre står bare som de er - dog alle med isolator. De holder rigtig fint.

Jeg har fået mine rør gratis hos en lokal tæppeforhandler.

Jeg ved dog ikke man stadig kan få det da jeg har hørt de bruger pap nu? Om det er korrekt ved jeg så ikke.

0
0
Svar på denne tråd

hvor bor
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 18:09

du henne af i landet. Vi har fået vores gratis og så ga vi 100 kr til deres kagekasse:) De stolper vi har fået er 4 meter lange og dem savede vi midt over og gravede dem 60 cm i jorden. Den ene af mine heste er 1.80 og han blir inde:)

Vi er fuldt ud tilfreds:)

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

plast, tak :-)
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 09:44

Ihhhh hvor dejligt! Vi bor i Bjæverskov mellem Køge og Borup. Et lille billede af hvordan I har sat isolatorer på kunne være fedt - men ellers er det jo en detalje - når vi når så langt.

TUSIND tak - jeg tror simpelthen jeg er til gulvtæpperør - og håber ikke de er gået over til pap; en ren hesteskandale :-)

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 16:23

Det sidste læs vi fik var sidste år så tror ikke de er gået over til pap.

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 10:11

Der hvor jeg har mine heste, har vi også plastikrør til hegnet. Det ser således ud:

Det har fungeret i rigtig mange år nu, og er generelt rigtig nemt at holde vedlige.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 23:14

Jeg er i den situation at min fold bliver flyttet hvert andet år, lidt træls men sådan er det når man ikke har jord nok.

Kan sådan gulvtæpperør holde til at blive flyttet tit? lige nu bruger vi stilladsrør, tunge som et ondt år og hammer trælse at banke i jorden.

Mvh Naja

Fleecedækken str. 145 i lyserødternet sælges helt nyt.

Nu med Vestermarkens Prima Donna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:04

Gider du ikke save og bore huller, så kan de rigtige købes her.

www.travdiscount.dk/astaketny.htm

De er slet ikke så dyre.

Udsalg af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

KUN elreb ?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 12:35

Hej!

Kan man kun sætte elreb på ? jeg vil gerne have almindelig galvaniseret hegnstråd :-)

Hvis nogen kunne indsætte et close-up billede af en pæl monteret med hegnstråd + en hjørnepæl ville det være super!

Også rigtig gerne sende en PB til mig om mulig leverandør/hvor I har fået jeres.....

Tusind tak for de gode svar!!

Hav en dejlig dag,

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 12:49

Her er lige et billede af mine hegn, jeg har godt nok elreb på begge, men her kan du se hvordan det er sat på. Det kan jo nemt skiftes til tråd.

Den sorte hjørnepæl er der en tyk træpæl indeni, ellers holder det ikke.

Jeg vil så ikke anbefale hvide pæle, dem skal man rende og vaske på, de bliver hurtig grønne af alger og beskidte af hestesavl og regn/jord. Sort er praktisk og holder sig pænt i mange år.

Jeg har kun hvid hegn på den ene side af gården, det er til at overkomme at holde. På den anden side hvor der er store folde er det sort.

Jeg har købt ved travdiscount og hegnet er nemt og hurtigt at sætte. Vi fik sat 160m af det hvide hegn om ridebanen på ca 3 timer.

Manden borede hullerne og jeg satte pælene i.

Med det sorte hegn kan vi sætte ca 500 m på 3 timer.

Jeg kan kun anbefale plasthegn.

Dog har jeg lidt forbehold mod tæpperør, hvis de står langs vej, de er meget hårde i plasten og en sneplov kan nemt knække dem. Dem der er beregnet til hegn er blødere og bøjer i stedet for at knække, vores hegn holdt til at to biler kørte i gennem det i vinters.

Billede

Billede

Billede

Udsalg af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

hegns pæle
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 13:10

For ca 6 år siden gik min exmand og jeg igang med at lave hegn af gamle vandings rør. De rør landmændene havde til at lægge ud når de vandede marker.

De er lavet af aluminium, der er lys grå i farven. De skulle saves til på en dertil egnet sav.

Men vi fik rørene og lov til at låne saven garatis for så skulle han ikke selv have besværet med at flytte rørene til jernhandlen.

Det tog da godt nok en lørdag at save rørene til og flytte dem hjem på en trailer. Men jeg syntes det var besværet værd, når man tænker på at man aldrig mere skal tænke på at skifte pæle ud. De ruster nemlig ikke eller rådner.

Det der var mest besvæligt var at lave hullerne for halvdelen var i meget stenet jord. Det var godt vi startede med dem, for hvor var det træls.

0
0
Svar på denne tråd

tak for billeder!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 08:37

Tak for billederne!...jeg tror måske jeg hopper på denne løsning - for de steder jeg har ringet med gulvtæpperør har de genbrugt dem/kun haft nogle få i omløb...

Jeg kender ikke lige nogen der har vandingsrør :-)

mvh. Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider